bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Jaaaaaaaa! Famous är med också.........Hurra! Nyfiken och Pickolina?
Hej tjejer!
Efter att ha följt era gamla och nya inlägg ett tag är det nu dags för mig att säga hej.
Jag har operationstid för bröstförstoring den 2 april. Det är ett (hoppas jag) mycket väl genomtänkt beslut. Jag har önskat detta sedan jag var tonåring och insåg att jag skulle förbli platt som en pannkaka. Jag var på en första konsultation redan för sju år sedan, men bestämde mig då för att vänta tills jag fött klart mina barn, vilket jag nu har gjort!
Jag har en liten fundering som jag skulle vilja ventilera med er kloka tjejer. Jag har assymentriska bröst, dvs de är olika stora. När jag var på konsultationen sa läkaren att hon tar lite mer i mitt lilla bröst ca 300cc och ca 260cc i det större. Allt väl så långt, det förstår jag för jag vill ju ha dem lika stora (det är det största anledningen till att jag vill genomföra operationen). Vad jag känner mig lite tveksam till är att hon på det större bröstet skall använda ett implantat med mera put i, detta för att fylla ut det häng jag har. Det känns så konstigt och fel att fylla ut det ännu mer, är livrädd att assymetrin kvarstår eller hemska tanke blir större. Iof sig är det ju lite mindre fyllning i implantatet men större put, det andra är mer fullning men mindre put,kan detta verkligen sluta i symetri? Känner mig orolig, jag måste nog boka ytterligare en tid för konsultation.
Vad tror ni, är det någon som haft olika stora bröst i utgångsläget? Ingen blir gladare än jag om ni vill dela med er av era erfarenheter.
Tack på förhand
Jordgubbslisa
Fler funderingar...
Jag gör ju denna operation för min egen skull, men trots detta känns det lite...hm skämmigt, känner mig för fåfäng. Jag tycker att jag borde kunna stå för detta och rakryggad tala om för mina ex kollegor att jag skall genomföra en bröstförstoring. Men jag vill inte tala om, jag tycker inte att de har något med det att göra. Jag skall ta ut en veckas semester för att slippa sjukskriva mig. Problemet är dock att vi på min arbetsplats brukar fråga varandra och prata om vad man skall göra på semestern mm. Alltså måste jag ljuga, och om jag hittar på en story som de köper kommer de ändå ana ugglor i mossen när jag kommer tillbaka. Inte pga den nya storleken på brösten, utan pga att jag har ont, en annan kroppshållning, inte kan lyfta på armarna osv. Hur har ni hanterat detta?
Inget stort problem kanske med tanke på vilka komplikationer som kan tillstöta, men just nu är det detta som oroar mig mest.
Jag vill göra denna operation för att få en normal byst som ser så naturlig ut som möjligt, gärna med lite häng.
Jag skall ha anatomiska geléhallon med soft touth (hur stavas det?)under muskeln.
Kram igen
Jordgubbslisa
Jordgubbslisa:
Välkommen i klubben! Jag känner så väl igen mig i din oro och dina funderingar innan operationen. När dagen för operationen väl kom för mig så hade jag oroat mig och tänkt så mycket så länge att jag var helt trött på att oroa mig. Jag bestämde mig för att släppa all oro och" lägga mina bröst i kirurgens händer" och lita på hans kompetens. Han föreslog t ex att jag skulle gå upp en storlek precis innan operationen och jag sa bara "Ja ok" fast jag var helnojig att de skulle bli stora.
Jag oroade mig också precis som du för vad kollegor skulle tycka och hur jag skulle må och göra efter operationen med sjukskrivningen och allt. Jag tog en veckas sem och var sjukskriven en vecka om jag inte minns fel. Jag valde att berätta för mina två närmaste kollegor. I dagens läge skulle jag nog låtit bli att göra det. Tycker de har blivit annorlunda mot mig efter det här. Men det var svårt att dölja eftersom jag hade ont så pass länge. MEN........alla mår olika efter operationen. Jag tillhörde dem som hade ont länge och råkade dessutom ut för en inre blödning i ena bröstet efter två veckor, men det löste sig av sig själv till slut och nu är jag SÅ nöjd med att jag gjorde det. Nu kan vara utan kläder utan att skämmas för brösten. Nu har jag två ganska små men fina bröst som jag trivs med och som passar min kropp. Absolut inga BIMBO-aktiga och de har blivit mjuka och följsamma. Allt går nog bra för dig med ska du se..........De flesta blir nöjda
Stor kram
Hej, tack för att du svarade Rat.
Jag vill gärna få en fin klyfta efter operationen, är anatomiska då ett bra val eller är runda "bättre"?
Visst är det väl så att man får det mest naturliga resultatet med anatomiska?, eller beror det på de förutsättningar varje person har?
Jah har sprungit runt hela kvällen med rispåsar i BHn. Hur hårt ska jag packa riset, skall det kunna flyta ut i hela BHn eller skall det vara mer som en fast klump i mitten?
Det är många frågor, tänker, drömmer och fantiserar bröst dygnet runt...
Jag har hittat ett par bröst på qvinna.info som jag vill ha!!! nr 165, de är jättefina, ser naturliga och lite hängiga ut. Jag hade med bilden till konsultationen. Min läkare sa att det var ett realistiskt mål, jag har rätt förutsättningar, hon trodde t.o.m att mina skulle bli finare
Jordgubbslisa.
Jag vet vilket som ger finast klyfta, runda eller anatomiska. Har själv anatomiska och tycker det ser naturligast ut om man som jag har några år på nacken.
Det här med risettestet fick jag aldrig riktigt till. Famousfairy är expert på det området Står mycket om det i gamla inlägg om bröstförstoring
Jordgubbslisa: Jag valde också att inte berätta på jobbet. Gjorde det i slutet på en sommar och det var naturligt med en veckas semester då. Ville inte råka ut för det som Pickolina gjorde: kort sagt att alla på jobbet höll på och tjatade om det i åratal. Samt att min dåvarande arbetsplats var väldigt konservativ. Har berättat för man, barn, svåger, svägerska men inte för åldriga föräldrar eller de flesta vänner. Skulle inte ha problem att berätta för vännerna, men det har gått några år nu och tillfället har inte givits och ingen har sagt något.
Jag har förresten anatomiska geléhallon soft touch 360g. Hade gärna haft runda, men kirurgen tyckte anatomiska skulle bli bäst samt att få kirurger i Sthlm gör runda.
Oj, postade innan jag var klar. Man undrar ju alltid hur det hade blivit om man i stället valt/fått välja så eller så implantat och storlek, men hur som helst tycker min man att dom är "skitsnygga" och jag är nöjd. Ser nu ut som jag alltid velat, det ser lagom ut och passar mig och jag trivs ännu bättre med mej själv.
Jordgubbslisa: Ang ristestet fick jag aldrig till det heller. Fick höra av någon att man skulle koka riset eftersom det är lättare att forma då och stannar där du format det. Jag tog mjöl ist och tycker att det fungerade bättre.
Nu hade jag inte ditt bekymmer med assymetri, men för mig föll valet på 280cc runda geléhallon. Jag hade inget häng trots barm och ammning bara inga bröst alls utan tomt skinn... Jag har alltid varit väldigt småbystad.
Jag valde också att göra min op under sommaren för att slippa alla ev frågor om smärta sjukskrivning etc. Sen arbetat jag ganska fysiskt så jag var tvungen att veta att det var helt läkt innan jag började jobba igen.
Btw, jag har bara berättat för min familj och mina absolut närmaste vänner + 2 kollegor på jobbet (varav den ena är en av mina bästa vänner).
Jag skämms inte för det jag gjort tvärt om, men jag är väldigt trött på alla fördomar om kvinnor som väljer att göra en bröstop. Och jag älskar mina nya fina bröst!!!