• Rat

bröstförstoring 8

Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
    Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?

• Svar på tråden bröstförstoring 8
  • Jordgubbslisa

Tack tjejer för att ni finns och tack för att ni delar med er av er erfarenhet och ger kloka råd!
    Jag ringde idag en annan klinik för att boka till för konsultation. Tyvärr hade de bara telefontid på måndagar och torsdagar så jag får ge mig till tåls ett par dagar till.

Ha det bra alla!

• caso78

Jag ska nog avboka tills vidare i alla fall...

• caso78

tack för ert stöd.. här på tråden fortsätter att läsa här trots att jag avbokar ...Kram på er! (skickade förra inlägget för snabbt )

• pickolina

caso78 - Låter som ett klokt beslut. Du kan ju alltid boka en ny operationstid om du senare skulle känna att det är det du vill.

• Jordgubbslisa

En snabb fråga...
    Har börjat mina förberedelser inför operationen, var idag på apoteket och köpte DesCutan. Ang tejpen undrar jag vilken bredd jag skall ta, det fanns en som var 1,2 cm och en som var 2,5 cm bred. Vilken rekomenderar ni?
    Spontant känns det som 2,5 cm är väldigt brett fast å andra sidan kanske 1,2 cm är för smalt???

• Lindistjejen27

Hej på Er! Jag ska operera mig den 27 mars! Det blir min andra op. Jag har nu flytande silikon 400ml i brösten och tyvärr har ena implantatet vikt sig. Det gör super ont! Nu ska jag lägga in gelehallon 510ml isället. Hur känns dom mot för flytande silikon? Någon som vet?
    Kul tråd!

• Zemiramis

Jordgubbslisa: Jag använde den smala tejpen, det räcker ju att den täcker ärren .

• Jordgubbslisa

Zemiramis: Då köper jag den smala tejpen, hur många rullar behöver man, hur många veckor/månader måste man tejpa?

Jag har idag ringt till en annan klinik och bokat en tid för konsultation så jag får ett andra utlåtande. Hoppas han är av samma uppfattning som den läkare jag redan träffat. Om inte kommer jag att bli jätteförvirrad.
    Nu är det bara en månad kvar till operationen. Hur gjorde ni som redan har opererat er, hade ni en sentimental avskedscermoni av era gamla bröst. De är ju trots allt ett par gamla trotjänare som närt mina barn. Snyft, det här är sorgligt samtidigt som jag ser fram emot det.

Kram på er alla!

• Rat

Jordgubbslisa:
    Jag hade inte så stor assymetri, kommer inte ihåg hur mkt. Hade också mer mjölk i ena bröstet, eftersom jag ammade mest på högra sidan. Jag har anatomiska "geleimplantat", McGhan 245g MM. Nu har jag symetriska bröst och är nöjd med resultatet. Tycker de är precis lagom stora med lagom "häng". Jag opererade mig för snart ett år sen och ångrar mig inte
    Kram

• Rat

Lindistjejen27
    Vad tråkigt att du haft så jobbigt och ont. Hoppas det blir bättre med de nya. Det blir ju en "fastare" känsla med gelehallon men de mjuknar fortf. fast det är ett år sen jag opererade mig. jag tycker mer och mer om dom
    Kram och lycka till!

Svar på tråden bröstförstoring 8