bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Hej på er, brukar hänga med i era trådar även om jag själv inte skriver Är hemma och återhämtar mig efter en bröstop den 21 februari hos PKGs Gabriella Sellman. Känner mig ganska ok. Är dock oroad över formen på brösten och att jag inte fått ngt bröstband! De sitter så sjukt högt, borde verkligen tryckas ned så att de inte växer fast där tycker man. Ni som "kan det här", trillar de verkligen ned av sig själva eller varför får då en del med sig bröstband hem? Hur långt efter op kan man påverka brösten, dvs hur snabbt måste de börja tryckas ned för att inte kapseln ska gjuta fast dem i denna position nu...? Min kirurg är på sportlov, känns dumt att störa henne med vad som säkert är en helt paranoid fråga
Någon med egen erfarenhet, dvs som också haft brösten under hakan efter op? Om man utgår från bröstvårtan så är större delen av implantatet ovanför... Jag har runda gelehallon, 275 cc. Är jättenöjd med stl iaf!
Jag opererade mig på samma klinik och har anatomiska. De satt högt i början, dock inte under hakan, men sjönk sen ner något, precis som de skulle. Har inte hört talas om någon här i Sthlm som haft bröstband, men det förekommer säkert.
Shelby
Jag hade inte heller något bröstband, tyckte de satt högt i början men de sjönk och nu sitter de på rätt ställe
Ok, tack för snabba svar! Kanske ska jag inte oroa mig så mkt då... Jag har dock börjat oroa mig för att hon gjorde fickan för implantatet alldeles för högt upp, eftersom min bröstvårta är nästan längst ned på bröstet nu. Implantaten är nästan som att de kläms uppåt, de liksom sväller ut där uppe vilket från sidan ser ut precis som en höknäsa i profil. Inte så snyggt! Om fickan inte är tillräckligt stor och bred nertill så kan de ju inte heller trilla ned, det är det jag är orolig för. Tiden får väl utvisa, har ett återbesök på onsdag. Tack tjejer!
Swing
Varför ville du ha runda?
En annan fråga, jag har försökt bli medlem i mylava sedan en vecka tillbaka, har skickat flera mail till Admin, men inte fått något svar Gör jag fel eller kollar hon inte mailen så ofta?
Ha det gott alla och tack för era svar.
Jag tycker bröst med lagom rundning upptill är snyggt, samt att jag kände mig lite 'tom' upptill. Mina naturliga bröst hade så att säga redan anatomiskt utseende. Jag hade inte nåt särskilt häng men var ändå drygt 40+ så det var kanske därför han tyckte att anatomiska skulle ge bäst resultat. Men, jag undrar som sagt, eftersom många läkare helst inte lägger in annat än anatomiska, om rådet verkligen var anpassat speciellt efter mig eller mer efter läkarens egna åsikter och vana ....
Hej tjejer... är så glad att jag hittade hit.. här verkar ju alla tuttlisor hålla hus Får jag vara med... ska på konsultation 15e mars o optid den 30e mars... nervöst...
Jordgubbslisa - Ha tålamod. Du är ju så nyopererad. Hela det första året så händer det mycket med brösten. Dom kommer förändras mycket under tiden som kroppen läker.. Skulle det visa sig att resultatet inte blir som du tänkt dig så tar du ställning till det då. Kirurgerna brukar inte gå med på korrigering tidigare än 6 månader efter en operation oavsett. Dels för kroppens skull och dels för att man inte kan se det slutliga resultatet förrän så lång tid efteråt. Så försök att släppa tankarna och oron, så gott du kan... Du ska se att det säkerligen blir jätte bra! Ha tålamod! Det är såå viktigt efter en sådan stor operation, men svårt, jag vet.. ;) :)
Vaddå? Kan tuttarna sitta så högt upp i efter ca 2 mån... Kan ju inte ha tuttar som sitter under hakan när jag ska gifta mig??? Jag kanske borde väta till efter bröllopet...
Jordgubbslisa - Jag kanske kan trösta dig med att det varit flera innan dig (i dessa trådar) som varit så missnöjda, ångrat sig, oroat sig och tom velat ta ut sina implantat igen. I slutändan har dom alla varit jätte nöjda...
Det är en stor operation och det påverkar både fysiskt och psykiskt. Det plus att man faktiskt inte kan se slutresultatet gör att man hinner tänka och känna mycket tvivel osv ofta... Det här är säkert något du drömt om väldigt länge och nu när du gjort det så ser brösten inte ut som du önskat/fantiserat om. Du behöver tid att anpassa dig till dina nya bröst och din kropp behöver oxå tid att anpassa sig. När det sedan skett så kommer dina bröst se helt annorlunda ut jämfört med nu (lovar!) och du kommer oxå ha vant dig vid den verkliga bilden av dina nya bröst.
Det är ofta svårt att få en dröm/fantasi uppfylld. För verkligheten är aldrig exakt som den "perfekta" fantasin..och det måste man kanske få smälta innan man accepterar.
Försök att släppa oron och tänk att du ändå inte kan göra något åt det nu. Det är ingen idé att oroa sig över sånt förrän det i alla fall gått 6 månader och du kan göra något åt det.. Så försök att släppa oron tills dess.