bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
caso78 - Det kan dom.. Det är väl nästan mer regel än undantag. Det tar TID för kroppen att läka. Det är en STOR operation. Man har återbesök efter 6 månader och det är för att man inte kan göra en slutbedömning förrän så långt efteråt.
Pickolina... Tack för dina kloka svar... E ju så hispig bara...Brrr... för alla hemskheter som kan hända, veck o smärta.. onaturliga tuttar... ser alla nackdelar just nu...
Hej alla!
pickolina: jag har inte opererat mig ännu, har tid den 2 april. Du som verkar vara allvetande inom tuttområdet kanske kan svar på min fråga i mitt första inlägg ang assymetri. Jag har lite olika stora bröst. Kirurgen vill lägga in 260 ml med lite mer put i mitt större bröst samt 300 ml med medelput i det mindre. För mig känns det lite bakvänt att fylla på med mer put i det stora, men hon säger att det är för att fylla ut det häng som jag har där. Varför ska jag ha mindre put i lilla bröstet dock lite mer ml men jag undrar jag...fast läkaren borde ju veta...hoppas jag.
Jag ska nog boka en konsultation hos en annan läkare för att få ett andra utlåtande.
Kram på er!
Jordgubbslisa:
Jag skulle precis som du är inne på, också bokat en till konsultation. Jag var på tre innan jag bestämde mig. Hade lite assymetri och olika storlek på brösten. Kirurgen gjorde ett snitt runt ena bröstvårtan och ett litet lyft på det bröstet. Nu ser de jämna ut men jag har ett ganska synligt ärr runt vårtgården, hoppas på att det bleknar lite mer med tiden
Rat
Min kirurg föreslåg också ett litet lyft runt ena vårtgården, jag blev jätteförskräckt, det hade jag inte alls räknat med. Läkaren sa då att vi kunde börja med enbart implantaten, kanske skulle det räcka med dem för att korrigera. Om inte kunde man göra lyftet vid ett senare tillfälle.
Hur stor assymetri hade du? Samt hur mycket la du in i respektive i bröst?
Uppnådde du full symetri? Vad har du för implantat? Storlek samt runda el anatomiska?
Det blev många frågor, "superlycklig" över att någon mer än jag har/har haft detta problem. Jag har i mitt större bröst haft MYCKET mer mjölk än i det mindre bröstet, var det lika för dig?
Jag har b-kupa samt a/b-kupa.
Jag fick också ett sånt litet lyft som Rat beskriver! Ena bröstvårtan har alltid varit lite lägre ner. Just före op. sa kirurgen att det kanske skulle fixa sig bara med implantatet, att han kunde göra det en tid efteråt i lokalbedövning, om det verkligen behövdes. Nej, gör det nu, precis som vi bestämt sade jag. Ärret är diskret och syns i princip inte. Däremot fick jag två små röda pluppar på ena sidan efter stygnen. Jag läker fort och de borde nog tagits bort aningen tidigare.
Hmmm.. jag funderar starkt på att avboka tid för konsultation och op... Just nu kan jag inte se de fina tuttarna framför mig utan allt fokus ligger på framtida operationer och hälsorisker...
Hej jag är ny här inne, men ville ändå skicka lite peppande ord till dig!
Jag har just genomgått en andra op men det är det bästa jag gjort och jag skulle göra det igen om det behövdes! Du kommer att fixa det galant!
Jordgubbslisa - Jag har tyvärr ingen koll alls när det gäller asymetri. Jag tycker definitivt att du ska följa ditt eget och Rats råd att gå på flera konsultationer. Gällande implantaten så kan det säkerligen ligga något i kirurgens tankebana. Ett mindre implantat har ju nämligen automatiskt lite mindre put och detta tänker alltså han/hon kompensera med att ta ett lite mer putande implantat. Vilket alltså borde resultera i två implantat med ungefär samma put, trots att det ena är mindre (fyller ut bröstet mindre). Så jag förstår precis vad kirurgen menar. Hur resultatet blir är ju svårt att spekulera i dock. Fast där borde ju kirurgen ha tillräckligt med erfarenhet för att kunna göra en hyfsad bedömning av slutresultatet.
Hoppas det löser sig!
caso78 - Om jag vore dig så skulle jag tänka, tänka, tänka och om jag kände tvivel och osäkerhet när det närmade sig så skulle jag boka av. Dom brukar ju ha bestämmelser att operationen måste bokas av ett visst antal veckor innan operationstiden. Jag skulle absolut råda dig att åtminstone skjuta på operationen, tills du känner dig säker på din sak. När du väl sedan bestämt dig och känner dig säker och bekväm med ditt beslut så är det ju bara att boka en ny tid, om det är så att du vill genomföra operationen.