bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
kan tillägga att jag känt på en kompis med flytande silikon implantat i "undersökningssyfte"
Jordgubbslisa: En rulle räckte för mig. Och man tejpar c:a 3 månader. EFter det gör tejpen ingen nytta och ärren har nåt sin fulla styrka. Emellertid ska du tejpa ärren om du solar
Hej!
Ni verkar ha mkt en erfarenhet här inne, så jag hoppas att det är ok att jag frågor lite.
Jag har tänkt göra en bröstförstoring och det lutar verkligen mot victoriakliniken, någon här som opererat sig hos honom? Vad kostar det, jag kommer inte behöva göra något lyft samtidigt? Och sista frågan, vet ni ungefär hur lång "kötiden" är där?
Är jättetacksam för svar!
Kom på fler frågor.:) Hur lång tid efter operationen kan man sola och bada? Alltså sola med bikiniöverdel på som täcker ärren?
På dom kliniker jag varit så har rekommendationen varit att tejpa i 6 mån om man har så stora ärr som vid en bröstoperation (där man gått in under bröstet eller runt vårtgården). 3 månaders tejpning har varit rekommendationen vid mindre ärr, tex efter en fettsugning osv.
*Lycka*
Jag har opererat mig på Victoriacliniken och kan varmt rekommendera den kliniken. Mycket kopetent och trevlig personal. Kirgen Charles Randqvist är lite väl självgod ibland men det får man ta med en nypa salt. Han är i alla fall mycket kompetent och bra på att skämta bort ev. spänningar man känner. Varm och tillmötesgående personal överhuvudtaget. Det är lite dyrare där, de lägger inte ut några priser på hemsidan för de menar att alla har individuella önskemål och förrutsättningar så priset kommer man fram till under konsultationen. Om du inte ska lyfta borde det inte bli så dyrt för dig. Du kan nog ringa och fråga för att få ett ungefärligt pris. Jag är inte en person som har mycket pengar, men just det här tyckte jag var värt att lägga en extra slant på. Betalar av på ett lån för detta varje mån. och tycker inte alls det svider. Det är bara att tänka på vad jag fått för pengarna
Kötiden kan se väldigt olika ut men jag fick komma på konsultation ganska snart när jag tog mig i kragen och ringde och just då kunde man få en tid ganska snart om man ville. Sen kan man ju boka tid för operation långt senare som jag gjorde om man vill passa ihop allt med sem. påsk eller nåt
Kram och Lycka till lycka!
Tack så mycket Rat!
Det lutar ju helt klart mot victoriakliniken, har försökt läsa allt möjligt om dem på nätet. Och väääldigt många (typ alla) av dem som opererat sig där verkar vara jättenöjda och rekommenderar kliniken. Ska ringa och boka en tid för konsultation där.
Ni som gjort en bröstoperation, efter hur många dagar kan man börja leva "vanligt" igen? Hur länge har ni haft så ont att ni inte kunnat jobba etc?
Rat igen: Vet du om Charles gör bröstförstoringar under någon speciell dag, typ bara på fredagar? Har varit i kontakt med en annan klinik som gjorde på torsdagar för att man ska kunna vara ganska ok på måndagen och ev jobba då.
*Lycka*
vet att Charles opererar under vissa dagar menkommer tyvärr inte ihåg vilka. Det var ett år sen jag var där. Det här med att man bara skulle behöva en helg på sig för att klara att gå och jobba sen tycker jag låter helt orealistiskt. Alla har ont olika länge. Tyvärr går det inte att säga till någon innan hur lång tid det tar. En del känner sig ok efter en vecka, andra två, tre eller en mån. det beror också på vad man har för slags jobb. Pluggar man kan jag tänka mig att det går lättare. det är svårt att inte veta innan för planering och så, jag vet! men det är bättre att ta till lite för mkt i tid för återhämtning än för lite. Det kan faktiskt tillkomma komplikationer också. Själv råkade jag ut för en inre blödning två veckor efter operationen på grund av en knuff, en armbåge rakt in i bröstet. Så för mig tog det Väääääääldigt lång tid att läka. Kroppen tog hand om det själv men jag hade ont ovanligt länge på grund av det. Så tänk på att undvika ställen med folksamlingar en tid efter operationen och skydda dina dina vänner
jag kan säga att jag var okej efter ca 4 dagar efter min op..om man inte räknar lite stelhet och lite smärta efter en hel natts sömn..men på dagarna mådde jag prima=)
Hej tjejer!
Idag är det fyra veckor kvar till min operation. Börjar fundera på vad det är jag ger mig in på, känns läskigt med ev komplikationer samt att ha ont. Kommer jag att kunna/vilja krama mina barn?
Har jättedåligt samvete för att min dotter (som jag fortfarande ammar) nu måste sluta tutta. Bör tillägga att hon nästan är tre år och att mjölkproduktionen är låååg. min kirurg ansåg inte att detta låg till hinder för op.
Är superrädd att vårt underbara, härliga kärleksfulla band till varandra får sig en knäck. Om jag inte ens kan ta upp henne i famnen och gosa för att jag har så ont.
Har ordnat barnvakt de tre första dagarna, känner redan att jag längrar efter barnen, detta har nog lite med min bröstseparationsångest att göra.
Känner dock att jag behöver genomgå denna operation för att kunna gå vidare.
Vad har ni andra sagt till era barn? Har ni sagt samma sak till döttrar/söner?
Puh, ångestangrepp. Tur att ni finns.