• Rat

bröstförstoring 8

Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
    Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?

• Svar på tråden bröstförstoring 8
  • snuttungen

Hej allihopa,

nu har jag bokat konsultationstid på Victoriakliniken istället. Där var det inga problem att få anatomiska geléhallon, och de var så trevliga och välinformerade. Det kändes bra. Är det någon annan som opat sig där som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Kram kram

• Salomeh

Det låter inte bra att de inte har tid för dig innan du ska opereras. När jag ringde föratt boka tid för op så bokade de in mig på 2a konsultation och den tog 1,5 timme! Det är ju massor man vill prata med en läkare om, face to face!

Nu har jag äntligen hittat min sportbh!
    Var på ett ställe på Östermalm men de hade naturligtvis inte den modellen jag ville ha. Sen ringde jag till löplabbet och frågade specifikt efter artikel nummer och modell och det skulle finnas. När jag kommer dit en halv timme senare så är det inte ens i närheten av den jag ville ha! Tror inte det där var bra för mina nya kompisar...att gå så mkt och stressa!
    Precis på väg tillbaka gick jag förbi pub och såg att de har Team Sportia, som tur var så hade de EN kvar!!!! Jag är sååå glad!!!!

• Jordgubbslisa

Salomeh

Jag har träffat läkaren en gång, på min första konsultation. "standard" är att man bara går på en konsultation men jag känner att jag har många obesvarade frågor efter allt läsande på internet. Sen hade jag ju ganska kort framförhållning med men men, man vill ju gärna att de tar sej tid i alla fall. Sjuksköterskan ringde mej ju så det känns bra.

• Jordgubbslisa

Förrästen, vad köpte du för märke på sportbehån?
    Jag har köpt en Champion Smoothsport, klinikens rekomendation.

• Salomeh

Jag köpte en schampion med knäppning i ryggen, den är utan sömmar eller ngt, jätte bra!

Nu har jag köpt en stay in place, zip, dragkedja fram. har letat och letat...känns jätte bra den med!

En sak bara, du betalar en hel del! Gå inte under kniven utan att ha fått svar på alla dina frågor av en läkare! Och förvänta dig inte att få samma svar av olika läkare! Jag gick hos olika och alla sa helt olika saker, man måste få förtroende för sin läkare och "stämma av" med din verklighet och se vad som känns bäst för dig och din situation.
    Lycka till!

• Neds

Jordgubbslisa: Jag tror också att det viktigaste är att du känner förtroende för din läkare som ska utföra operationen. Alla kliniker jobbar på olika sätt, med olika implantat, olika ställen att lägga snittet och olika rekommendationer efter operationen... Så känns det bra med din läkare så kör hårt :)... Lycka till!

Salomeh: Så du hitta din bh tillslut :).. Vad blev det för storlek? Var en small oxå tight på dig?.. Förresten, jag ringde min läkare igår och prata om bhn.. Hon sa att det bara är bra att den sitter åt, det ger stöd.. Men att jag inte ska sova med den, utan "släppa dem fria" ;).. Hur gör du?

• Swing

Det kan ta ett antal månader innan man åter har full känsel på undersidan av brösten.
    Som ni mycket riktigt upptäckt säger "alla läkare olika" och har sina egna åsikter och rekommendationer. Man får helt enkelt samla in fakta, tänka själv och sen förlita sig på den läkare man valt.
    Min läkare tyckte det var självklart att jag skulle komma tillbaka en andra gång och prova storlekar igen.
    Jag hade förresten själv Stay In Place zip i medium efter op. Har small annars, och dom sitter jättetight, men så vill jag ha det. Nu har jag ofta zip ovanpå small och lägger mp3:n mellan när jag springer

• Neds

Swing: När opererade dú dig? Hur lång tid väntade du med att gå ut och springa?

• Salomeh

Neds, jag har smal. Provade medium men den var liiite stor i ryggen... jag är inte så jätte stor själv.

Jaha, jag har typ sovit med bh även på nätterna. Inatt som jag med min zip och fyfan vad ont det gjorde....den sitter ju åt och jag kände i stygnen.

Igår kväll bytte jag plåster efter att ha duschat. jag kan säga så här: mina ärr syns knappt trots att mina står rakt upp (utan häng). Helt sjukt.... jag var lite röd och blå och såg typ nästan ingenting. Det blir jätte bra tror jag.

Mina tuttar låter!!!! De lever sin egen värld!! Jag lovar, jag skulle fixa håret imorse och då hörde jag flera gånger hur de lät.... jätte gulligt! haha :D

• Neds

Salomeh:
    Hahaha aa det låter ju gulligt :) lite konstigt, men gulligt haha..
    Har du varit och tagit bort stygnen än? Jag får inte röra mitt plåster förän stygnen ska bort, dvs imorogn... Men va kul att ärret knappt syns!! Det är ju perfekt! Hoppas mitt blir lika bra...

Svar på tråden bröstförstoring 8