• Rat

bröstförstoring 8

Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
    Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?

• Svar på tråden bröstförstoring 8
  • snuttungen

Hej Salomeh,

jag har ingen dotter men 3 pojkar. Jag tyckte att jag måste berätta för dem i förväg, vilket jag också hade gjort för min dotter om jag hade haft en. De kommer ju ändå att se att något har hänt med mammas tuttar och mamma har bandage och ont i tuttarna. Jag tror man ska vara så ärlig det går (utan att gå till överdrift) med sina barn. Jag har sagt att "när mammor fått barn så kan det bli så att tuttisarna blir väldigt små, väldigt stora eller kanske väldigt lååånga. Mina blev små och jag saknar mina gamla tuttisar, men vilken tur att man kan få tillbaka dem av doktorn. Jag har också sagt att alla tjejer inte längtar efter andra tuttar och att det är okej vilket som. Så har jag också berättat hur det går till och att det kommer att göra ont ett tag efteråt så de måste vara försiktiga med mammas tuttar under den tiden." Jag menar, varför försöka hålla det hemligt, barn märker sånt på en gång, och det är då det blir en grej av det tycker jag. Bättre att vara ärlig och försöka berätta så enkelt och okomplicerat som möjligt utan att blanda in detaljer. De verkar tycka att det är helt okej, fnissar lite åt att man kan köpa nya och dividerar sinsemellan lite om storlekar och möjliga scenarion typ "om dom blir FÖR stora kanske de spricker eller flyger iväg" osv osv. Och så frågar de om de funderar över nåt vilket jag tycker är jätteskönt. Så små som mina är nu så kommer de att märka att de blivit större hur lite jag än lägger in, och då tycker jag det är bättre att säga som det är än att hitta på någon historia eller halvsanning. Jag tror de mår bättre av det i det långa loppet.

Kram och god natt

• Neds

Hallå hallå,

Det har nu gått över en vecka sen min op... Är det någon annan som har ont i armhålan? Salomeh? Inte så att det gör ONT, utan mer som en ständig värk?

• Salomeh

Hej Neds:

Nej det har jag faktiskt inte.... Undrar vad det kan bero på!

Äter du fortfarande antibiotika?

• Jengirl

Snuttungen

Jag kan inte riktigt hålla med dig om att det är ok att berätta sånt här för sina barn, det är ju nästan att pracka på dom redan från barnsben att det inte är ok att se ut som man gör. Jag har två barn och jag skulle aldrig berätta något sådant. Jag vill att dom ska ha en möjlighet att växa upp utan en massa kroppsfixering och jag kan ju bara hoppas att min dotter kommer att få så bra självförtroende att hon aldrig kommer göra en bröstop tex. Jag bävar för den dagen då jag kanske måste berätta det. Jag språkar fortfarande på att man ska vara nöjd som man är, (kanske lite dubbelmoral) men jag vill att mina barn ska få växa upp med den känslan i alla fall. Visst ska man vara ärlig om barnen frågar, men jag tycker nog inte man ska snacka om detta som att det vore världens naturligaste grej.

För er som undrar vem jag är som poppar in då o då , jag var mycket här och skrev i början när tråden starta, då jag också gjorde en bröstop för snart 2 år sen.

• Salomeh

Jengirl: du är så välkommen så :) Även om det var ett tag sen för dig...

En tjej på jobbet som är 21 berättade i förra veckan att hon precis fått veta att hennes mamma haft silicon sedan början på 90-talet. Hennes mamma argumenterade just med att hon inte ville de skulle bli kroppsfixerade och det håller jag helt och hållet med. Hur vi än vänder och vrider så gör vi detta för att vi är missnöjda med hur vi ser ut. Men det är upp till var och en hur man uppfostrar sina barn och vad som är ok och inte. :)

• Miss Me

hallo hallo!!!
    Jag gjorde min operation i fredags och fick övernatta på kliniken till lördag morgon. Läkaren var helt underbar och tog väldigt god hand om mig.

Nu de senaste två dagarna har jag känt som en knivskärande känsla på sidan av mitt högra bröst, speciellt när jag har legat still på rygg i någon timme. Undrar om ngn mer haft den känslan?
    Jag ringde läkaren han sa att det kan va muskler eller nerver som krampar och att jag ska massera lite lätt.. men det gör riktigt ont.
    Förresten ni som gjort operationen, hur lång tid tog d innan svullnaden högst upp på brösten givk ner?

• Neds

Salomeh: Nej, antibiotika åt jag bara under första veckan.. Mamma, som är sjuksköterska, säger att det kan bero på att min alymfkörtlar arbetar hårt för att kroppen ska läka... Hursomhelst så är det mer irriterande än gör ont... Har du börjat jobba än? Första dan för mig o det funkar hur bra som helst...

• Salomeh

Neds: Jag började jobba i tisdags förra veckan... Skönt att det inte är ngt allvarligt. Ta det bara lugnt..
    vad sa läkaren om träning?

Miss me: Jag kände så och det gick över efter några dagar... typ tis-ons borde det lägga sig tycker jag.
    Svullnaden.. jag är inte alls svullen över brösten längre, däremot runt midjan har jag fortfarande lite kvar.

• snuttungen

Hej Jengirl,

jag har inte prackat på mina barn att man måste ha en perfekt kropp, jag har bara så enkelt som möjligt försökt förklara för dem vad jag ska göra och varför. För mig handlar inte detta om dåligt sjävförtroende, jag mår alldeles utmärkt i mitt liv, men som jag sa till mina barn - jag saknar mina tuttar och gillar inte det jag ser (eller inte ser), för jag har verkligen blivit helt platt efter amning och barnafödande, som en pojke, och jag hade en stor B-kupa innan.
    En fråga, hur tycker du att man ska förklara för sina barn att man plötsligt har bröst igen, bandage och ont? Är det inte bättre att enkelt förklara vad och varför än att låtsas som ingenting eller komma med en underlig historia som de ändå genomskådar?
    Jag respekterar dina åsikter, men för mina barn är detta det bästa sättet eftersom de knappast lär undgå att märka att något är annorlunda med mamma. Jag har också en kompis vars mamma gjorde en bröstop när han var liten och låtsades som inget hade hänt.Han tycker att hon skulle ha sagt det till honom istället för att tiga eftersom det också i det fallet var ganska uppenbart och han kände sig mest förvirrad tills hon när han var i sena tonåren talade om det. Jag tror också att man själv känner sina barn bäst och kan avgöra vad som är riktigt och rätt, man kan inte dra alla över en kam.

Kram på dig

• KalasAnnah

Hej

har försökt hänga med i tråden, men det är så många inlägg så jag har bara skummat lite

Är det någon som inte har fått barn än? men ändå ska göra en operation.
    Jag ska operera mig 28/6 och längtar som bara den. Min ända tanke just nu är hur brösten kommer bli efter jag har ammat och hur länge man ska vänta med att bli gravid efter en operation.

har inte tänkt skaffa barn inom de närmaste året, men hade ändå varit bra att få veta vad ni tror om att operera sig innan man fått bran, jag vet ju att det är många som gör det, men hade varit skönt att höra från någon med egna erfarenheter.

Tack på förhand
    kram så länge

Svar på tråden bröstförstoring 8