bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
MrsFrida: Oj då, 450 låter mkt om du redan nu är en stor B... Men om du har förklarat för din läkare vad du vill ha så får han ju se till o uppfylla d :).. Se bara till att han/hon förstår vad du vill och att ni är överens så blir säkert resultatet jättebra!
Snuttungen:
Jag har opererat mig på Victoriakliniken och är jättenöjd med resultatet. Rekommenderar kliniken varmt. Man känner sig verkligen trygg och väl omhändertagen där. Fråga på bara om det är ngt du undrar över
Hej igen!
Har ni mindre än 2 veckor kvar, men börjar få ångest över det. Är det vanligt, är livrädd för operation och det som kommer efter! Rädd för vad andra ska tycka, tänk om jag inte blir nöjd! det är jätte jobbigt, känns som om jag skulle vilja hoppa av allt, men är samtidigt inställd på att göra det, känner inte så hela tiden, men tankarna kommer och går! Skit jobbigt!
Menade, att jag har mindre än 2 veckor, inte ni!
Juni9: Själva operationen behöver du inte vara rädd för... jag lovar, jag är 29 och behöver fortfarande ngn som håller mig i handen när jag ska stickas...så det fixar du!
Du måste ju vara säker på det här! Har du ångest och är osäker så är det bättre att skjuta upp det och vara 200% säker på det du gör. Det är trots allt en operation och en massa pengar det handlar om.
Det där med folk ska tycka ska du strunta i. Folk tycker och tänker oavsett du är opererad eller ej.
Hej tjejer!
Har idag varit på konsultation hos en andra läkare. Han sa precis tvärt om mot vad första läkaren sa. Suck!
Till att börja med sa han att mitt "lilla" bröst var större än det som är störst!! Vidare rekomenderade han runda implantat, första läkaren sa anatomiska. Dessutom ville han lägga in samma storlek i båda brösten. Herregud, det är verkligen ingen exakt vetenskap detta.
Mitt i förvirringen ringer min första läkare, vilket var bra, då fick jag ju ventilera mina frågor med henne. Hon föreslog att vi ska träffas en gång till innan op, för att slutgiltigt bestämma storlek. Tjoho, det känns som om alla bitar börjar falla på plats. Känner mej trygg i mitt val av läkare, alla tycker ändå olika, nu lutar jag mej tillbaka och litar på hennes kompetens.
Tejpfundering...
Jag kommer att ha mina ärr under brösten. Jag trodde att man skulle tejpa vågrätt, alltså längsmed ärret. Men när jag tittar på efterbilder är ärren tejpade lodrätt med flera tejpbitar bredvid varandra. Hur har ni haft det?
Rat,
tack vad skönt att höra. Jag mår nästan illa för att jag blir så nervös över tanken på vad jag ska göra...och ändå är detta något som jag längtat efter länge länge. Vad knasig man är, nu när jag kan och har ekonomisk möjlighet, ja då börjar jag ifrågasätta mig själv! Fast jag vet att jag kommer att göra det, jag känner avsmak varenda gång jag ser mina tråkiga tuttar "live" i spegeln. De var jättefina innan barnafödande och amning, men nu har de totalt gått upp i rök. Jag hade en B+ förut och nu har jag typ AA-minus eller vad man ska kalla det.
Frågor...ja, hur lång tid tog det efter konsultation innan du fick tid för operation? Har du anatomiska implantat, hur mycket har du lagt i, vad hade du innan i BH-storlek, blev det snyggt, valde du ny storlek själv eller med hjälp av Randqvist, har du framför eller bakom muskeln, hade du mycket ont, har du några råd eller tips?
Jag har säkert fler frågor, men just nu kommer jag inte på några mer, fast de kanske räckte till, hi hi.
Vad skulle man göra utan sina medsystrar? Kram kram kram på er.
Jag har bara sett vågräta tejpningar och hade så själv. (Min tanke var att lodräta kanske ibland används på nyopererade eller om ärren behöver dras ihop extra pga stora implantat el. dyl.??)
Neds:
Jag känner mig jätteosäker på storleken. Det jag sa till honom klart och tydligt var att det skulle se så naturligt ut som möjligt, och inte några bomber.. Jag skulle vilja ha en stor C ungefär.. Han rekomenderade starkt 400-450.. men det känns gigantiskt. Tänkte om han räknade på utfyllnad runt om och det väger, eller hur han nu har tänkt..?!?! uch, vad jobbigt.. jag känner att jag måste dit igen. vill ju inte vakna med ett par pamelabomber direkt.. :-/
kramar