bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Mrsfrida: Mycket beror på vad du har för omkrets under bysten! Många av tjejerna här har ju (bara) 70-75 och då ger samma storlek på inlägg större kupstorlek än på tjejer som har 80-85. Tänk på att 70D = 75 C = 80 B = 85A osv...
Har du större omkrets än 75 är det alltså inte så konstigt att du rekommenderas större storlek.
Jag hade 75B, lade in 360g anatomiska modell MM och fick 75D (DD i vissa stelare bh-modeller).
Jag tror faktiskt att flera storlekar mindre skulle sett konstigt ut (t.ex. MM 280). Dom skulle ha hamnat för långt isär osv. Då hade jag nog fått rekommendation att ha en annan modell (t.ex. ML) med mindre put/projektion och samma omkrets/bas som jag har nu.
Ni som har opererat er, måste man gå i sport bh typ i flera månader? Har hört av vissa att de skippade det efter återbesöket... har det ngn betydelse?? att t.ex sportbh gör att de vävnaden gör att de växer ihop mer osv???
MrsFrida:
Precis som swing säger är ju mkt beroende på din omkrets under bysten och vad du har för kroppsbyggnad? Jag har för mig att du har nämnt tidigare att du är ganska bredaxlad? Får man fråga hur lång du är och hur mkt du väger?.. En kirurg vill ju göra sin patient så nöjd som möjligt, inte bara för patientens skull utan även för sin egen skull. Vem vill ha kritik och ett negativt betyg efter operation? Så jag tror att din kirurg rekommenderar dig vad han anser som mest lämpligt.. Jag velade också massor när det kom till vilken storlek jag skulle sätta in. Men jag valde den större.. Enligt min läkare så är det många många fler som klagar över att dem velat ha större bröst efter operationen, det är inte alls vanligt att man klagar över att man gjort dem för stora...
Förressten... Ni som redan har skaffat er nya bröst ;)... Någon som har fått små röda utslag mellan brösten? Inte finnar, men typ som små prickar?
Salomeh:
Vad jag har hört ska man ha sportbh i tre månader efteråt.. Men du skulle väl iå på återbesök idag?
Swing: Tack för svaren =)
hmm, jag har ju 75B nu.. då borde ju 400 vara mkt på mig?... svårt.. jag tycker ju att han inte borde rekomendera några giganter om jag klart och tydligt säger att det ska se så naturligt ut som möjligt.. jag ska ha runda gelehallon...
Neds: Ja, det är jag. jag tränar ju mkt och boxas, så axelpartiet är ganska välbärgat om man säger.. jag är ca 168 och väger runt 63 kg...
Jag tänkte på det också... han sa att om jag lägger i 400 så får jag D kupa.. känner att jag inte riktigt har ngn uppfattning om hur stort det är.. ingen som har ngn bild eller ngt som ni kan skicka? =))
hur mår ni alla som e nyopererade nu förresten? nu har det ju gått några dagar =)
kramar
Msfrida: kolla inne på ngn butik och jämför en 75B och en 75 D.
Fast i mina öron låter det konstigt... jag var 75 A, la i 300 och är 75C.
Du är 75B och lägger in 400 och blir 75 D? som jag skrev föut, en tjej jag känner väldigt väl hade typ ingenting med 500 cc under muskeln gick hon från 75A till 75DD.
Sen ska du veta att "bomber" betyder olika hos olika läkare.... på Akademi kliniken blev jag rekommenderad 375 som absolut minst. medans på Shama där jag opererade mig sa de max 300. (just för att jag inte ville bli en vandrande tutte).
Tycker du ska höra dig för hos olika läkare...
Salomeh: Ja, jag tycker också att det låter konstigt... jag ska ringa dit idag, så jag får komma tillbaka nu snart. känns som han inte riktigt har gått på mina önskemål.. eller att jag inte tog informationen rätt..
Stor C/Liten D är det jag har tänkt mig... operationen e den 17:e april, inte allt för länge kvar heller liksom...
Mrsfrida: Jag är 169/66. I ditt fall skulle nog JAG stannat vid max 400! Själv hade jag nog kunnat ha 400 (men å andra sidan ökade jag från 320 till 360 och min läkare tyckte det var max). 75D är faktiskt inte så jättestort. Jag har ju inte berättat för gamla föräldrar, ett antal ungdomsvänner jag träffar sällan eller på jobbet osv. Ingen har sagt eller verkar ha misstänkt något och nu har det ju gått några år. Frågar vännerna så berättar jag gärna, men jag vill inte "-Jo, förresten, hallå allihopa, jag måste bara berätta att jag för snart 3 år sen...." Det skulle kännas konstigt.
Förresten så köpte jag 5 mån före operationen flera bh i 75D och gick uppstoppad på jobbet och ofta privat från tidiga våren ända tills operationen på hösten. Jag visste då att jag valt rätt och slapp att efter en veckas semester vara tillbaka på jobbet och plötsligt se bystig ut. Jag dolde det med kläder och förvirrade med acessoarer och långa linnekjolar i starka färger osv (allt sånt dom sett förut) för att dra deras blickar till något annat än brösten. Satt lite extra hopsjunken vid fikat den första tiden. Gick hur bra som helst. Jobbar på en väldigt konservativ arbetsplats.