bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Tack Rat,
en fråga till, hur lång tid tar det innan man vågar låta någon annan peta på brösten? Jag har en 18-månaders kille som är tok-kär i mammas tuttar...Funderar på hur jag ska lyckas hålla honom ifrån dem, han är inte hårdhänt men han gillar att hålla i bröstvårtan, pussa och smeka på dem... Dagtid kan jag nog hålla honom ifrån mig, han är lika tokig i min mage, så då kan han nog nöja sig med den, men när vi kryper till sängs vill han gärna ha sin mysstund.
Nu har i alla fall värsta nervositeten lagt sig för tillfället, och det känns jätteskönt att detta ska bli gjort snart. Antar att jag hinner bli nervös flera gånger om innan dagen äntligen kommer.
Kram på er alla
Neds, hur har du det?
Hur har det gått för er andra som skulle opereras???
Hallå igen Salomeh, har varit borrest över helgen... Jo tack, det är bara bra med mig, känner mig nästan som vanlgt igen.. själv då?..
Jag fick samma tejp som jag va tejpad med direkt efter operationen.. den ska jag byta en gång i veckan och ha på i tre månader för att få så snygga ärr sommöjligt.. dubbelt lager tejp om jag ska sola... Bygelbh va absolut förbjudet för mig dem första tre ånaderna? enligt min läkare skulle d kunna förstöra formen på brsöten.. men men, det är väl samma sak där som med allt annat, alla läkare gör på olika sätt...
Hoppa allt är bra annars!
Är det nån som har erfarenhet från lissliss i uppsala! Har bara nästan 1 1/2 vecka kvar! Så berätta, om det är nån som varit där och opererat sig!
Snuttungen,
Jag har svårt att svara på hur lång tid man måste hålla sig undan beröring, man känner instinktivt för att skydda sig liksom. Tyvärr kan det vara svårt att skydda sig när man har med barn att göra som vill vara nära mycket och rör sig impulsivt. Jag arbetar med barn, så jag hade många inpå mig strax efter operationen. Min inre blödning fick jag troligtvis på grund av en armbåge rakt in i bröstet. Gjorde jätteont och jag fick ett stort blåmärke som höll i sig i flera veckor. Vill inte skrämma upp dig, bara varna lite. Det är mycket sällan det blir inre blödningar så jag hade otur. Om du har en partner kanske han kan hjälpa dig lite med lill-killens närhetsbehov. Du ska se att det kommer gå bra, men jag vet, man oroar sig innan. Skönt när det är över och man har läkt färdigt. Jag är så nöjd att jag gjorde det till slut efter många års funderande. Lycka till!
juni9
Har inte opererat mig hos Anders Liss, men var där på konsultation förra veckan. Jag gick till för att få ett andra utlåtande, hade tidigare varit på Läkarhuset där jag även bokat operationstid. Bara två veckor kvar nu!!!
Får jag fråga vad du har för storlek nu samt vad Anders rekomenderade dig att välja, runda, anatomiska osv.
Kramkram
Hej Rat,
jovisst kommer min man att hjälpa till allt vad han kan, men lill-killen är inne i en sån där mamma-fixerad period. Det är bara mamma som är något att ha, pappa kan man bara busa med, inte gosa med! Jag får väl försöka styra ner honom på magen eftersom han tycker att den också är supermysig...han är i och för sig inte hårdhänt med brösten, mera "vördnadsfullt beundrande" sedan han slutade amma för några månader sedan. Tänkte det skulle gå över, men det håller i sig. Han vill inte amma, bara gosa med dom i form av smeka, pussa och sniffa på dom, och hålla bröstvårtan mellan fingrarna. Det ska nog gå.
Provade förresten ovanståemde tråd där man kan kolla hur det blir att se ut med olika implantat-storlek och höll på att skratta ihjäl mig när jag visade min 6-åring och 8-åring de olika resultaten med 250cc eller 600cc. 8-åringen tyckte 250cc var lagoma tuttar, men 6-åringen (som alltid älskat tuttar) skrek rakt ut när han såg bilden med 600cc "DE DÄR MAMMA, DE GILLAR JAG"! Hi hi
snuttungen: vet dina barn om att du ska gör det? Vad tyker din dotter? Jag känner flera som har barn men inte berättat för sina barn (speciellt döttrar) föratt de inte ska få fel bild av egna bröst... Hur som helst, lycka till.
Neds: Läkarna har verkligen olika åsikter. Min läkare tyckte att sport bh var stödjande första veckan men nu när läkningen gått bra så ska jag ha bygelbh just för att forma brösten till mina kupor. sportbh trycker ihop och plattar till. Jaja, hur som, jag går runt i vanlig bh nu och det känns jätte skönt. Ibland hugger det till i brösten, svider och sånt men det är nog ingen fara. Nu går jag lite längre promenader och hoppas att vätskan släpper snart. :)
Jordgubbslisa
Jag har stl nu 75b. Mycket häng och ojämna.
Han rekommenderade 300ml, gelehallon.