• Rat

bröstförstoring 8

Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
    Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?

• Svar på tråden bröstförstoring 8
  • Neds

Hallå hallå.. Jo tack, idag känns armhålan mkt bättre!.. Usch det där lät inge kul.. Har för mig att jag läst nånstans att huden kan bli irriterad om man byter tejp för ofta eller om man är FÖR noggrann med rengöring varje dag.. O du byter väl varje dag? Du kanske ska ringa din läkare o kolla om det är OK att du byter typ varannan dag istället?

• Salomeh

Jag tror faktiskt att jag ska byta varannan dag och se hur det förändras. Anledningen att han sa att jag ska tejpa varje dag är för att såret ska hålla ihop hela tiden. När man rör sig så töjs tejpen och då kan det även ärren töjas... så det är väl upp till mig egentligen eftersom det handlar om "hur bra jag vill att ärren ska läkas".

Skönt att du mår bättre.
    Min mamma kommer på besök imorgon kväll och stannar över några dagar...får se om hon märker ngt, eller JO jag vet att hon kommer att göra det eftersom hon typ besiktigar mig varje gång vi träffas...får se hur hon reagerar. Hon är verkligen emot sånna operationer! Men men, det är väl hennes problem. :D

• Neds

Haha spännande o kolla folks reaktioner!.. Jag berättade faktiskt för mamma innan jag gjorde det, snacka om att höra tjat non-stop efter det :)... Hon tjata o tjata o tjata o tjata... Men som sagt,man gör det för sin skull, inte mammas... Jag var o hälsa på släkten i helgen.. Träffas inte så ofta, men tror inte att någon märkte nåt... Inga kommentarer eller kosntiga blickar iaf :)

• Salomeh

Nej jag tror inte heller att folk märker det på mig...men du vet hur mammor kan vara. Iaf min kan typ säga "hmmm, du har fått en liten rynka vid vänstra ögat". hon är heeelt hopplös!
    Har din mamma sett dina nya bröst? vad tycker hon förutom tjatet?

• pickolina

Salomeh - Jag är op ganska många gånger och jag reagerade faktiskt när jag läste vad din kirurg rekommenderat, men ville inte lägga mig i. Nu har du ju uppenbarligen fått problem så då vill jag berätta min erfarenhet..

Dom gånger som jag bytt tejp ofta så har jag fått irritationer/inflammationer och fula ärr... Dom gånger jag bytt tejpen så sällan som möjligt, typ 1 gång i veckan eller tom varannan vecka så har jag sluppit alla bekymmer samt fått mycket finare ärr.

Jag har hört flera som upplevt samma sak så jag tror att det är ganska vanligt.. Att byta varje dag ställer ofta till bekymmer helt enkelt.

Att tejpen dessutom skulle behöva bytas för att hålla ihop förstår jag inte, tejpen håller ju ihop oavsett.

• Salomeh

Jag ringde precis mina tjej kompisar som opererat sig hos samma läkare, de bytte oxå varje dag men de hade inga problem...kan vara att jag är känslig.

pickolina: jätte bra att du skriver, som har erfarenhet. jag vet inte hur resonemanget går men när du rör på dig så sträcks ju huden ut och tejpen sitter ju inte som berget när man duschar varje dag... men jag ska gå lite på känsla nu framöver. Även om läkarna säger en sak så måste man själv känna efter vad som bäst. Nu är det värsta över om vi säger så, att byta tejp varje dag eller var 3e dag har säker inte sååååå stor betydelse. (hoppas jag i varje fall) :D

• pickolina

Salomeh - Ja självklart är det olika, alla är ju mer eller mindre känsliga så klart. Det verkar dock vanligt att det uppstår irritation, vilket är ganska naturligt eftersom man faktiskt pillar och "bråkar" med något som försöker läka.

Gällande tejpen i sig så har jag aldrig upplevt att tejpen töjs faktiskt.. Jag anv dock oftast en bredare tejp då jag tycker att den tunnare sitter dåligt om man byter sällan. Sedan så inbillar jag mig att den inte håller ihop lika bra, fast jag vet att många säger att den gör det.. *fniss*

• Salomeh

Hmm, där sa du ngt väldigt smart :D jag har faktiskt bredaare tejp hemma...ska absolut prova! och byta mer sällan :D TACK!

• Swing

Jag håller helt med Pickolina, byt så sällan som möjligt så att det får läka ifred! Om man efter dusch blåser tejpen lite torr med hårfön så brukar den fästa igen.

• Neds

Salomeh: jag har visat mamma mina nya tillgångar haha.. Även om hon inte erkänner det rakt ut så vet jag att hon tycker det blivit bra! Hon har bl.a. sagt det till min syster.. Men eftersomhon var så pass mkt emot att jag skulle fixa dem så säger hon inget till mig haha.. "man ska vara nöjd som gud skapade en...." bla bla bla, du vet det vanliga som jag kan tänka mig att många mammor tjatar om :).. men hon gav mig sitt stöd i slutändan när hon fick reda på hur mkt det betydde för mig..

Svar på tråden bröstförstoring 8