• Rat

bröstförstoring 8

Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
    Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?

• Svar på tråden bröstförstoring 8
  • Peisy

Jordgubbslisa: Det är väl mest p g a storleksskillnaden som jag vill operera mig. Jag har en A-kupa på enan sidan och en B-kupa på andra.

Jag tycker absolut att du ska berätta för min mamma. Jag berättade för min och hon förstod mig. Jag blev förvånad att till och med min pappa tyckte att det var okej. Han sa bara att det är ju viktigt med självkänsla och att man tycker om sig själv.

Det lutar nog att jag kommer att bekosta min operation själv. Jag orkar nog inte med en lång utredning med landstinget. JAG VILL JU GÖRA DETTA NU!!!

• Peisy

Jag menar självklart din mamma, blev lite fel.

• Salomeh

Neds: Hur mår kompisarna? Jag ligger på sidan nu... har gjort det nu i en vecka typ....

Mina sticker och känns jätte mkt...gör dina me?
    Jag har inte bytt tejp på snart en vecka... sitter som berget!!! Hur f-n får jag bort det utan att dra och slita??

• Neds

Salomeh:

Kompisarna mår bra, lite stickigt bara.. o ärren kliar som f-n... Jag tyckte det var jätteobehagligt att byta tejp, just för att man fick slita o dra så mkt.. Kändes som om man skulle dra upp allt... Men det går, du får "pilla" dig fram ;)...
    Hur e det med dina kompisar då?.. Sover du helt på sidan? Jag kan oxå ligga på sidan, men bara halvt, inte typ i fosterställning.. Rengör Du nånting under när du byter tejp?

• Swing

Min personliga reflektion är att om tejpen sitter så hårt så vänta med att byta den tills den lossnar lättare. Slit inte och dra. Sitter den fast finns ingen orsak att byta ofta. Jag tog bort tejprester med medicinsk bensin (mycket användbart till alla slags klister och plåsterrester) på bomullstuss och sköljde med vatten. Lät torka och tejpade på nytt.

• Neds

Tack för hjälpen Swing!.. Så du tvättade inte rent med desivon eller något liknande?

• Swing

Nej, eftersom ärren snabbt hade läkt ihop bedömde jag det som onödigt (eftersom jag inte fått instruktion om det eller hört att det skulle göras).

• juni9

Nu har jag inte många dagar kvar!
    Men är så nervös för att sövas ner, så det känns som jag kommer att hoppa av operation!
    Har blivit nersövd 2 ggr tidigare, men är mer orolig nu! Hur ska jag komma över det!

• Neds

Tack Swing!

Juni9: När jag fixade brösten var det första gången jag blev nedsövd! Jag tycker det var lite häftigt faktiskt :).. Tror inte det är någon fara alls, jag menar hur ofta hör man om nedsövningar som har gått snett... hur lång tid är det kvar?

• Mrsfrida

Hallå tjejjer!! =) Nu räknar man neråt. "Bara" 22 dagar kvar. Man vill ju att det ska vara imorgon helst!
    Man känne rhur nervositeten börjar krypa på... Nu är storleken iaf klar, den blir 400 gr. Kändes oerhört STORT innan, men man gjorde väl felet att hänga upp sig på just grammen :) men 400 gr på min kropp blir nog lagom. Jag e ju lite bredare över axlarna =) Hur mår ni annars nu?
    hur går det för er nyopererade, och är ni som har det framför er nervösa som jag? =))
    kramar Frida

Svar på tråden bröstförstoring 8