• Rat

bröstförstoring 8

Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
    Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?

• Svar på tråden bröstförstoring 8
  • Tjolahopp

Nänni: Kan tyvärr inte hjälpa dig, har ingen aning! Men det låter ju inte helt konstigt! Tänkte fråga hur det känns annars? Blir så nyfiken Ska op. 13 Aug(lyft +gelehallon)men kan bara vara hemma en vecka sen börjar skolan! Går en utb. med mycket fysisk aktivitet och tycker det känns jobbigt att gå tillbaka så tätt inpå! Har ingen möjlighet att op. tidigare och vill verkligen inte vänta för då måste jag vänta typ ett år!Känner mig så himla orolig att det inte ska hinna läka och att jag ska ha jätte ont! HAr du lust att berätta lite kort??

• KalasAnnah

jinna
    Jag ska göra min operation där, i slutet av juni. Var på konsultation för ca 4 veckor sedan och fick ett jätte bra intryck, alla var verkligen trevliga och man kände sig välkommen. Jesper ska göra min operation han verkade kunnig och saklig, känndes som om han lyssnade men samtidigt kom med egna förslag och tankar. känns trygg till 110% att jag ska göra min förstoring hos dem.

Har du varit på konsultation än?

Lycka till

• Jordgubbslisa

Hej tjejer!

Sitter här med mina nya bröst!!!!

Här kommer en kort resumé för er som är intresserade.

Jag kom dit på morgonen, min sambo följde med. de visade mej till mitt rum där jag skulle vara innan och efter operationen. Det låg en morgonrock, två kuddar och ett täcke på sängen. Jag fick behålla trosor o strumpor på och sen sätta på mej morgonrocken. Därefter fick jag 7 tabletter som skulle sväljas, det var smärtstillande, lugnande samt mot illamående. Därefter komm läkaren och knäppte kort och ritade på mej. Pussade sambon hejdå och gick o kissade. Gick sen till operationssalen, fick lägga mej på britsen/bordet. De satte kanyl i hö arm, tvättade överkroppen med sprit samt satte en kall platta på höger lår för att jorda när de brände blödande kärl.
    Narkossjuksköterskan sa åt mej att ta två djupa andetag. Efteråt sa hon att jag inte hann det, jag började snarka på en gång
    Nästa minne är att någon frågar om jag vet var jag är någonstans. Nej svarar jag. De talar om var jag är. Jag frågar om det blev bra, svar ja!! Somnar omedelbart om. Vaknar av att det rör sej människor i korridoren. Går själv upp och kissar. Träffar en sjuksköterska som säger: men lilla gumman är du uppe? Går tillbaka till sängen, får dricka och en macka. De ringer efter min sambo som kommer efter ca 15 minuter.
    De kommer in med Värktabletter samt ett bröstband jag skall sätta på om fyra dagar för att trycka ner tuttarna.
    Åkte hem och sov, sov, ringde mamma, kompisar och sov lite till. Nu har jag precis ätit.
    Mår superbra, känns som kraftig träningsvärk, men fullt hanterbart. Det är bara 12 timmars sen jag låg på operationsbordet och jag är så nöjd, glad och allt är toppen!!!

Kramar till er alla!!!!

• Jordgubbslisa

ps
    jag gick själv från operationsbordet (med stöd av två sköterskor) men det har jag inget som hellst minne av. Var nog en aning dizzy, det var en härlig cocktail jag fick innan med alla tabletter

• Neds

Jordgubbslisa: Grattis! Visst är det skönt o få d gjort??

• Swing

Mrsfrida: Som sagt hade jag full B innan(i stelare modeller behövde jag faktiskt ibland C-kupa för att det inte skulle välla över fult). Jag velade som bara den mellan 320g (läkarens förslag) och 360g. Trodde skillnaden var hela världen, men tänk dig lite mindre än en halv deciliter, det skiljer inte så mycket. 400 (eller ev. 450) låter väl helt okej. Men nu har jag tyvärr glömt dina mått... Huvudsaken att du förklarat ordenligt för läkaren hur du vill att det ska bli.

• Swing

Ah, nu hittade jag dina mått i den andra tråden! Jag tror du blir nöjd med 400, som du funderar på. Hur som helst lär det bli inte bli 'för litet'.
    För litet kan ju se konstigt ut, som en platt överkropp med två mindre bullar som sitter lite för långt isär. Kan inte riktigt förklara hur jag menar, men ni som sett en massa bilder förstår kanske?

• Mrsfrida

Swing

Tack så mkt =) känns mycket lugnare nu!
    nu är det bara att invänta.. längtar sååå!
    bara 2 veckor kvar =)
    vart opererade du dig? under/över muskeln? och vilket inlägg?

Jinna:

En vän till mig opererades på plastikkirurgicentrum i malmö. Hon är jättenöjd med både reslultat och bemötande.
    Jag rekomenderar också Citadellkliniken i Landskrona. De har en mindre mottagning i malmö där man kan gå på konsultation o.s.v..Ska själv operera mig där om 2 veckor hos Dr Peter Cosmo. Känns hur bra som helst =)

mvh frida

• jinna

hej KalasAnnah

Jag skall dit på konsultation den 28 maj.
    Jag skall träffa doctor Björn Arnios. Jag tror inte efter namnet stavas så. Men han skall tydligen vara riktigt duktig sa hon Lotta.Jag är lite inne på att göra snitt i armhålan och lägga under bröstmuskeln . Jag har varit på konsultation i Göteborg på art cliniken 2 ggr . Men dom lägger inte gärna in genom armhålan. Jag har funderat på att operera mej i flera år men kommer aldrig liksom till skott.Men nu kanske det blir av.Hur har du tänkt dej operationen?

• Swing

Plastikkirurggruppen, Sthlm. McGhan's anatomiska geléhallon soft touch 360g under.

Svar på tråden bröstförstoring 8