• Rat

bröstförstoring 8

Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
    Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?

• Svar på tråden bröstförstoring 8
  • Neds

Juni9: Svullnad och sveda får du stå ut med ett tag framåt! Det var nutre veckor sen jag op:ade mig o dem är fortfarandelite svullna... Svedan övergår sen i klåda... Det stramar o drar o man tror ofta att såren har gått upp, vilket dem inte har som tur e :).. Så det är inget o oroa sig för, helt normalt.. Jag hade jätteont i axlar, rygg och rumpa (!?!) i ett par dagar efter op...

• Stora A

Svulnaden brukar vara värst dag 3-5, mina såg helt vansinniga ut! Och det är inte alls konstigt om det sticker, svider mm.
    Och som Neds sa, efter ett tag börjar det klia, gjorde om operation i december och mina slutade inte klia förrän några månader efter, men det är tydligen ett gott tecken på att allt läker bra! :)

• Rat

Zemiramis,
    Jag vill gärna ses. Hur är det med er andra? Ngn speciell em/kväll som passar er?

• Nänni

Haalllååå töser ! =)
    Har äntligen gjort min efterlängtade bröstoperation nu i Måndags 26/3 . Allt gick jätte bra osv..

Men nu har jag en liten fråga till er där ute som gjort en bröstoperation.

Hur lång tid efter operationen hade svullnaden gått ner? .. Och för ni som placerade snittet under bröstet.. märkte ni av stramande efteråt? Allt är fint och så , men vill ändå veta så jag inte oroar mig i onödan =)

Tack på förhand och ha de fint i vårvädret ;D

*Kram*

• Nänni

Opps, läste lite längre upp och fick nog svar på min fråga där också :D:D

TACK IAF =)

• Jordgubbslisa

Hej alla!

Nu är det 2 dagar kvar....
    Jag undrar.....får jag smörja in mej lite lätt med en oparfymerad hudlotion efter jag duschat med descutan???
    Blir så torr o sträv, känns som huden krackelerar om jag inte smörjer mej efter dusch.

Vad har ni fått för råd och rekommendationer?

Kram kram

• Rat

Jordgubbslisa:
    Jag har hört att man inte ska smörja in sig med något efter descutan tvätten. Inte ens ansiktet sa de till mig

• Nänni

Jordgubbslisa: Efter du har duschat dig med descutan så ska du inte använda tvål, lotion eller ngt annat eftersom detta kan förstöra den kvardröjande effekten. :D:D

Lycka till nu =)
    Kram!

• Salomeh

Hallå tjejer;

Vad pratar ni om för tvål? Jag fick duscha inne på kliniken med ngn speciell svamp. dock inte håret och ansiktet... jag blir oxå rätt torr i vanliga fall, men jag lät kroppen självtorka...blir liiite bättre!

För er som undrar om svullnaden...allt står i den här tråden men det tar iaf 1-3 veckor innan allt är borta. Jag gjorde det för drygt 3 veckor sen och är fortfarande vätskig under brösten. Är inte så svullen längre...
    Yes, det sticker, bränner, kliar, ilar emellanåt och allt är normalt! De har ju gröpt ut en massa, klippt av trådar och vissar nerver kan vara skadade så det är inte så konstigt!

Lycka till ni som ska göra det, ni kommer inte att ångra er ;)

• Jordgubbslisa

Salomeh
    descutan är en tvål + svamp som man tvättar sig med kvällen innan samt på operationsdagens morgon. Bakteriedödande. Man tvättar även håret.
    Ska sätta mej nu och lusläsa på förpackningen.

Köpte medicinsk bensin idag så att jag har det hemma till kommande tejpbyten.

Svar på tråden bröstförstoring 8