bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Juni9: Grattis till lyckad op! Får jag fråga när du op dig?
Tjolahopp:
Tack ska du ha!
Den 28 Mars, i vecka i dag!
Hej allihop, det var ett tag sen man kikade in här.
Jordgubbslisa - Hur går det för dig? Berättat för din mamma?
Jag har nu bestämt mig för att inte vänta på landstinget....det kan ju ta flera år. Jag har nu fått operationstid den 25 april...längtar
De kommer att göra mitt snitt under bröstvårtan. Är lite orolig över det. Men jag får väl lita på kirurgen när han säger att det blir bäst så för mig. Någon som har erfarenhet utav det?
Peisy,
var ska du op:a dig? Jag ska op:a mig på Victoriakliniken 26:e april, dagen efter dig alltså... Är du nervös? Jag känner mig både och, förväntansfull och nervös samtidigt. Kram och lycka till.
Snuttungen
Lite nervös är jag allt, men mest förväntansfull. Är inte så nervös över operationen utan mer över resultatet. Hur mycket ska du lägga in? Jag har lite olika storlek på min bröst så de tyckte att jag skulle ta 250 i det ena och 310 i det andra, men jag vet inte, vill inte ha för stora.
Jag ska operera mig på Plastikkirurgi i Hässleholm. Ska berätta för syrran ikväll, hoppas hon förstår.
Skönt att ha någon som ska opereras samtidigt så vi kan stötta varandra. Funderar på vad jag ska säga på jobbet.
kram kram
Peisy
Jo jag tog tjuren vid hornen och berättade för mamma (fegade och gjorde det över telefon). Hon tog det hur bra som hellst så där oroade jag mej i onödan.
Peisy o juni9
Jag mår oförskämt bra, har inte tagit några värktabletter idag, kan röra mej skapligt obehindrat. Men jag är som ett spädbarn, jag bara äter och sover
Visst är det väl så att kroppen läker bättre under sömn än under vaket tillstånd??
Imorgon skall jag ta av specialhäftan och se mina nya bröst för första gången!! Spännande, men samtidigt läskigt. Det känns så tryggt med detta stadiga ihopklistrade förband. Vad har ni andra haft för bandage när ni vaknat ur narkosen?? Har alla ett sånt här gummiaktigt som mej? Det är vit gummitejp, ganska bred som är tejpat över brösten i fem lager.
En påskäggsfråga, är det negativt att tillföra kroppen mycket socker (godis) när den läker????
Hej på dig Peisy,
håller med, skönt att ha någon som ska op:as samtidigt så kan vi gnälla ihop, hi hi hi... Jag vet inte än hur mycket jag ska lägga i. Det är så svårt tycker jag, verkar som det är ens personliga förutsättningar som gör storleken eftersom det blir olika storlek för olika tjejer även fast de lagt i lika mycket. Men mitt mål är en 70C som jag hade innan barnen. Jag får väl rådgöra med kirurgen, tänkte också göra det där ristestet.
Jag har berättat för min familj och mina vänner vad jag ska göra, alla stöttar mig även om min mamma ojar sig över alla skräckhistorier hon lyckas hitta i alla tidningar.
Jag är nog inte heller så nervös över själva operationen, mer över...jag vet inte riktigt...resultatet förmodar jag, och så funderar jag ibland vad jag håller på med, även fast detta är vad jag vill.
Kram kram
Snuttungen
Ett år sen jag opererade mig på Victoriakliniken och jag är jätte nöjd med resultatet, det blir säkert du med. Charles kan sin sak
En sak som jag vill säga till alla er nyopererade är att ha tålamod med läkningsprocessen. Det tar TID innan brösten intar sin slutliga form och mjuknar. Nu efter ett år känns de på riktigt som mina egna. Lycka till allihop!
Tack snälla Rat, det känns skönt å höra. Jag känner i "maggropen" att jag kommer att stortrivas med mina nya kompisar, men jag är nervös i alla fall. Det är ju ingen liten grej det här, jag har längtat länge nu.
Glad Påsk och kram på er alla.
Nu är det 10 månader sen jag opade mig, allt är bara bra men jag tycker att ärren är så tydliga, hur lång tid tar det innan det röda försvinner? Kan man kanske göra nåt? Någon som vet?