bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Halleoja
Jag är ny här på forumet & idag tog jag första steget mot min efterlängtade bröstförstoring. Var på konsultation i förmiddags - det kändes härligt!
Fick op-tid redan om 2v
Jag har fått 2 barn & ammat dem bägge i ca. 5 mån. Men jag behövde inget lyft,(tack & lov) - mina bröst är bara små. Däremot kunde det möjligen bli så att kirurgen behöver lyfta upp bröstvårtorna något. Någon här som upplevt detta? Tydligen är det ett litet ingrepp som oftast inte lämnar några synliga ärr. Men det beslutar han mer om när jag ligger på op-bordet. Jag skulle få kunna komma tillbaka senare istället & göra det om det skulle behövas. Å andra sidan hade det varit skönast att få gjort det direkt när man ändå är där...
Jag vill abslout inte ha dem för stora så vi kom överens att mellan 300-350 skulle vara lagom & passa bra på min kropp, är ganska lång dessutom. Tror att jag lutar mest åt 325 faktiskt.
Det är runda geléhallon jag ska ha
Det har varit lärorikt & intressant att läsa om alla era erfarenheter här inne. Kommer att kika in här ofta
Ha det gott!
Kram
Var och tog bort stygnen idag. Läkaren tyckte jag hade så snygg BH så hon frågade om hon fick fotografera den och tipsa andra tjejer om den.
Även tuttarna är supersnygga, kan knappt tro att jag (peppar, peppar, ta i trä) har haft en sån tur med allt. Brösten är symetriska, narurligt droppformade, sjukt fina. Jag har knappt haft ont alls. Hämtade inte ens ut värktabetterna, har tom kvar av den kartan jag fick efter op.
juni9
Hur går det för dej?
Hej Catlady,
hur lång är du då, och vad väger du? Jag är 170 lång och en riktig tunnis på 50 kg. Jag funderar också på runt 300 cc. Ska på konsultation i morgon och har op-tid nästa vecka....
Jordgubbslisa,
vad kul att det gått så bra för dig, jag hoppas på samma tur. Har du anatomiska eller runda? Och hur mycket?
Jag vet en tjej som alltid haft ett bröst som var 1cm nedanför det andra. I samband med förstoringen sade kirurgen att det lilla lyftet kanske inte behövdes och i så fall kunde han göra det efteråt. Hon sade då -Nej, gör det samtidigt, som vi kommit överens om förut! Hon är nog en sån som ville ha allt klart på en gång. Det syns knappt något alls, men den vårtgården ser aningen större ut än den "olyfta". Det kanske har med hudens töjning osv. och göra? Hon säger att hon inte vet om den varit större innan, hon har inte tänkt på det. Hennes man vet inte heller. Det blir säkert jättebra för dig!
Jordgubbslisa:
Det är bara bra med mig med!
Är nöjd och har inte ont heller, sticker lite i bland. Var har du hittat BH någonstans? Jag har jätte svårt att hitta nån som passar, letar efter sportBH också!
Så jag har gått utan, nästan hela tiden. Känns väldigt ovanligt! Men vill ändå gärna ha en BH:
Jag har bestämt mig att göra en bröstförstoring. Jag vet att jag vill ha "Gelehallon" implantat och att det ska vara anatomiska. Och jag vill göra det genom armhålan.
Nu är problemet att stället Lidinökliniken jag först hade valt inte opererar genom armhålan med anatomiska. Hur är det på Akademikliniken eller annan plastikkirurg.
Någon som gjort eller ska göra operation
"Gelehallon" implantat och anatomiska. Och genom armhålan
Vad exakt kostade det för er hela operationen, annat ni kan berätta.
Snuttungen
Jag har anatomiska 280 resp 320 ml, jag hade olika stora bröst innan, men nu är de perfekta
juni9
Dels har jag en svart Champion Smooth Sport, den BHn rekomenderade kliniken. När jag skulle köpa en BH till ville jag ha en vit, men då fanns den inte i min storlek (75C ) Jag provade då en Swegmarks, jag har läst om många tjejer här på forumet som varit nöjda med dem. Den är jätteskön och ger bra stöd, glansigt tyg med spets, v-ringad. Jag tycker att den är lite mormorsaktig, den visar inte så mycket urringning direkt. Den är skön att sova i och ger fin form på brösten.
Nu när stygnen är borta, kan jag duscha som vanligt? Längtar efter att stå under duschstrålarna och tvätta mej ordentligt. Har hittils kört ngn form av "kattvätt" och framåtlutad hårtvätt. Det står i mina papper att man kan duscha efter två veckor, men hur gör jag med tejpen, den kommer ju att bli blöt, är det bara att ta hårfönen, eller???
Dumt nog glömde jag fråga när jag var på kliniken idag. Vet ju att man inte ska byta tejpen för ofta, men hur långe är max innan man behöver byta av hygieniska skäl?
Kram till er alla
juni9
Jag har köpt båda mina BH på Twilfit
Snuttungen
Jag är 1.78cm lång & väger just nu 64kg men jag håller fortfarande på att gå ner i vikt efter min senaste graviditet, dottern är snart 8 mån. Min målvikt är som jag vägde innan, mellan 61-62kg. Då blir säkert 300 lagom på dig eftersom du verkar vara riktigt smal.
Var ska du göra din operation?
Jordgubbslisa
Skönt att höra att allt gått så bra för dig och att du verkar nöjd. Jag hoppas jag har samma tur, känns verkligen bra att storleksskillnaden försvann då jag har ungefär samma förutsättning som dig....och om en vecka är det min tur.