bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Normalliten och ni andra...
Nu har det gått en vecka sen operationen. Jag mår fin fint, känner av att det drar, kliar och ibland värker liite, men i övrigt bara bra. Sälfenomenet runt magen har gått ner en del. Men kännner mig ändå lite plufsig..kan nog ha att göra med att jag annars tränar mkt och är van vid den "kroppskänslan".
Var på återbesök igår och tog bort trådändarna. Allt såg bra ut tyckte sköterskan, så det är väl bara att tejpa på och invänta att jag får träna igen.
Hon tog kort också igen och la upp på skärmen intill mitt "före"-foto...Jisses, hade redan förträngt hur ledsna mina bröst såg ut innan..Har aldrig haft några svåra komplex för dom innan, utan opererade mig enbart av fåfänga - men med facit så kan jag bara säga att jag är så glad att jag tillät mig själv att göra nåt så dyrt, "ytligt" och själviskt!
Och för er som oroar er för operationen - smärta osv - visst, vi är alla olika - men det var såå mkt lindrigare än jag trott! Åt Citadon i två dygn och sen inget mer. Och ändå trodde dom att jag skulle ha ganska ont pga en kraftig bröstmuskel..men icke! Så lycka till!
KalasAnnah
Min mage svullnade ingenting (utöver det pös jag redan hade). En del säger att det beror på att man samlar på sej vätska, jag vet inte varför.
Swing,
tack för de uppmuntrande orden. Jag känner mig inte så orolig för själva op. För mig känns det som att det tuffaste blir att sova borta från mina barn i 2 HELA NÄTTER!!!! USCH!!!! Jag vet, det kommer att gå bra, men jag har aldrig sovit borta från minstingen som är 20 månader nu...
Är snittad 2 gånger, och herr Randquist sa att det var ett jämförbart ingrepp, så med tanke på hur pigg jag var efter snitten så oroar jag mig inte för denna op heller.
Åker ikväll och i morgon är det dags, suck, längtar redan hem till barnen...
snuttungen: Det går säkert bra!
Jag hade önskat mig detta i ett par årtionden och sett fram mot det såå länge. Försökte verkligen "njuta" av allt (hur konstigt det än kan låta). Att det äntligen var gjort, att vara hemma och bara lyssna till min kropp, vila mycket och ta det lugnt. Annars är jag nästan alltid (måste tyvärr!) högpresterande från gryningen till sena kvällen
Jag fick ett efterlängtat andningshål, även om jag inte mådde toppen, rent fysiskt. Jag hade förresten inte de vanliga besvären med svullen mage.
Swing,
jag förväntar mig att det ska gå bra. Har också längtat efter detta ett bra tag, fyllde nyss 40!!!! Hur gick det till (ha ha ha)??? Är också en sån där som alltid är i farten, håller på med ett examensarbete nu, så jag räknar med att det inte blir några problem att sitta still eftersom jag har en del litteratur att gå igenom, och lite skrivande att göra. Så, inget andningshål för mig direkt, men stillasittande i alla fall.
Kram kram
Är det någon av er som har eller känner någon som gjort en bröstförstoring och har någon reumatisk sjukdom ex Fibromyalgi,sjögrens,ledgångsreumatism?
Har läkaren avstått er från operation?
Var det någon här som opererat sig i Linköping? Ska boka tid för konsultation och tänkte gå till två av dessa undrar därför om någon varit där eller hört om någon som varit där.
Plastikhuset (Pär Danielsson)
Plastikakademin (Gunnar Krantz)
Disa Lidman Plastikkirurgi
Sitter nu hemma dagen efter op. Allt har gått bra! Är givetvis öm och det stramar och drar, men jag måste säga att det gått bättre än jag förväntat mig.
Jag frågade kirurgen om det där med svullnad runt bål och hon svarade att det är väldigt individuellt, liksom det faktum att en del får blåmärken andra inte.
Jag är också mer rörlig än jag trodde jag skulle vara. Låter nu kroppen få bestämma; tar det emot - så stannar jag, gör det ont - så gör jag inte så etc.
Första känslan när jag vaknade ur narkosen var JA - NU ÄR DET KLART! Jag är så glad att jag gjort detta
Normalliten.
Grattis till dom två nya Skönt för dig att allt gick bra. Har säkert läst tidigare men vad blev det? Storlek, typ framför/bakom mm?
Kram
Vanilj70: Tack! Det blev 300 cc runda geléhallon under muskeln. Ännu så länge väldig spända och ömma, men inte värre än det var när mjölken "rann till" efter barnafödandet
Har förresten läst en massa om detta med under och över muskeln och frågade kirurgen om det. Hennes svar var att man lägger implantatet helt under muskeln, men muskeln täcker inte hela implantatet vilket gör att vissa kirurger kallar det delvis under muskeln.