• Rat

bröstförstoring 8

Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
    Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?

• Svar på tråden bröstförstoring 8
  • Peisy

Vanilj70: Jag började med mailkontakt med kliniken där jag ska operera mig, Plastikkirurgi i Hässleholm. Jag skulle dock ha känt mig mer bekväm med att prata med dem på telefon, men på mitt jobb sitter vi i kontorslandskap så kändes inte som ett alternativ. Jag bokade min konsultation via mail och frågade egentligen inte så mycket innan jag var där, bara lite om väntetdier och så. Jag har även mailat efter min konsultation och de är alltid trevliga och svarar alltid på alla mina frågor. Ska opereras nästa onsdag och kan knappt tänka på något annar

• Gabriella-77

Salomeh:
    Tack för tipsen! Blir så rastlös av att sitta här hemma, vet inte om fantasier om träning hjälper direkt... Ska iaf bli lotsad på en kort lugn promenad idag bara för att få lite frisk luft och komma ur lägenheten - kanske hjälper..

• vanilj70

Tack Peisy för ditt svar, skulle också helst ha telefon kontakt men det funkar inte från jobbet då helst ingen ska veta vad jag planerar Står det på hemsidan att man kan kontakta via mail så borde dom ju svara på frågon även den vägen.

Ni som velat hålla bröstförstoringen hemlig hur har det fungerat efter den väl är gjord? Använder inlägg idag så brösten ser ju större ut än vad dom är i naket tillstånd. Tänker mig att slutresultatet ska hamna ungeför som det ser ut med inlägg idag. Någon som lyckats hålla det hemligt?

• Swing

vanilj70: Använde inlägg från senvintern till operationen 6 mån. senare. Berättade varken på gamla eller nya jobbet, ej heller för gamla föräldrar. Nära yngre släktingar och vissa vänner vet. Hade tänkt berätta för fler vänner, men tiden går och vi ses ej så ofta. Skulle dom fråga nu, snart tre år efteråt, så svarar jag gärna som det är, men det har inte funnits nåt bra tillfälle att berätta det. Mina barn (nu tonåringar) sade väl bara -Jaha? och verkade inte bry sig. Har inte sagt något sedan dess.

• 3barnsmamma

Hej

Någon som köpt och använd de här hudfärgade silikoniläggen som gör att bysten blir större?
    Finns ju att köpa lite överallt, ellos, halens, traderra e t c

Kraaaaam

• Peisy

3barnsmamma. Jag använder de inläggen och tycker att de fungerar bra. De jag använder är som 2 hudfärgade kuppor med knäppe emellan. De sitter på plats genom klister på baksidan, vet inte om det är sådana du menar. Anledningen till att jag har dem nu är för att jag inte vill att de ska märkas så mycket sen när jag opererat mig.

Nackdelen med dom är att de kan vara lite svåra att sätta dom snyggt och sen luktar de inte så gått när man haft dem en hel dag, men vad gö man inte för att få känna sig fin

• Normalliten

3barnsmamma: Även jag använder inlägg, men inte samma sort som Peisy. Jag använder s.k. kycklingfiléer (ser precis ut som sådana, därav namnet) som jag köpt på Lindex. Anledningen är dock densamma som för Peisy - jag vill inte att det ska synas efter op. eftersom ingen på arbetet vet vad jag ska göra nästa vecka...
    Även dessa luktar lite illa efter en hel dag i BHn (instängt) men de är lätta att få på plats. Dock tror jag att mina nya kommer hamna högre upp eftersom dessa läggs i botten av BHn och mina egna skintorra bröst läggs ovanför (lite som en push-up). Jag låter dig veta efter onsdag nästa vecka...

Kram

• Swing

Jag "stoppade oxå upp mig" länge innan, för på jobbet är sånt här tabu. Inläggen var i skumgummiliknande material och lätta, men visst kändes det lite varmt och konstigt på sommaren med dom och vadderade bh:s i min blivande nya storlek.
    Det var bara en manlig kollega som jag tyckte tittade till, 10 dar efteråt. Han sade aldrig något och jobbar inte längre kvar.

• Stora A

Jag införskaffade också skumgummi inlägg innan, och det var ingen som märkte ngt direkt efteråt, (hade "halsfluss" e1.5 vecka...) Förrän på en fest ca 6 mån efteråt, då en kompis till mig tittade till på mig i min axelbandslösa klänning (som jag hade utan bh), men har du opererat tuttarna?? Och jag trodde att jag skulle dö! Till saken hör att vi inte direkt var själva och jag hade inte berättat för ngn utav de som var där... Så jag sa nej och sedan var det ju bara att klämma fram det till en del utav dem och många reaktioner var inte speciellt positiva... :( Tråkigt, men det var vad jag hade förväntat mig... Några överaskade dock positivt! :) Tror att några utav mina vänner tycker att de har "patent" på stora bröst, de flesta utav dem har väldigt stora naturliga bröst och är väldigt anti, förutom en som har förminskat dem... Vad har ni andra fått för reaktioner?

• snuttungen

Catlady

Jag ska op:a på Victoriakliniken torsdag nästa vecka. Var där på konsultation igår, och vi kom fram till 310 cc anatomiska geléhallon. Det var vad han tyckte var absolut max att lägga in på mig, och mer vill jag inte ha heller. Jag har struttat runt här hemma med 3 dl ris i varja kupa, och det såg bra ut tyckte båda jag och äkta maken som fick något lystet i ögonen...hi hi. Under muskeln blir det också eftersom jag är så smal, men det hade jag redan räknat ut.

Svar på tråden bröstförstoring 8