• Rat

bröstförstoring 8

Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
    Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?

• Svar på tråden bröstförstoring 8
  • Mrsfrida

en fråga bara.. Kan man klara sig på egen hand de första dagarna? elelr är man "beroende" av ngn?
    hur gjorde ni?

• Tjolahopp

Hej tejer! Under min kommande op. bestämde läkaren å jag att jag skulle op. in 275cc (el vad det e för mått?) Har alltid haft 80D bröst men efter hård träning ligger jag nu på en tom B kupa med enormt häng. jag ska göra ett lyft samtidigt. Men nu ser jag att det är nästan inga som lägger in under 3-400? Blir de inte väldigt stora då? Jag vill iofs. inte ha så stora men ialla fall en full C och det sa han att det skulle bli? Hos min första konsultation rek. läkaren 310 och menade att eftersom det ska läggas bakom muskeln försvinner en del? Äh, nu e jag förvirrad och såg att det blev ju inte ens en fråga av det här Får nog ta den där gratis konsultationen ändå för nu blev ja osäker? Det e ju så svårt att se, fick ju bara stoppa inlägget innanför behån, men det ger ju inte ngn direkt uppfattning?? Ursäkta mitt flummiga inlägg

• KalasAnnah

hej jinna

jag ska lägga under bröstmuskeln med ett snitt under bröstet.
    Ville verkligen inte lägga i bröstvårtan, men kunde tänka mig att ha ett snitt i armhålan, men det känns bäst för mig att ha ett snitt under bröstet. Tror man får gå på magkänsla när det gäller sånt och självklart på vilka förutsättningar man har.

Ska ha gelehallon, men vet inte riktigt vilken storlek än, han mätte med något instrument som visade att med de implantatet som vi valt så kunde jag max lägga in 335 cc, annars kunde det bli veck eller att det såg konstigt ut vid armhålan. vill ha så stora som möjligt, men samtidigt att det ser snyggt o kvinnligt ut. Med så stora som möjligt menar jag inte bomber, jag kan ju max lägga in 335cc, utan jag menar att om det går att lägga in 335 så vill jag gärna att han gör det, men om jag förstod honom rätt så provar han under tiden man ligger på britsen, så det är inget man bestämmer i förväg, utan vi har lite riktmärken.

Så för min del känns allt jätte bra och jag ser verkligen framemot att få det gjort.

Har också funderat i flera år och det ska verkligen bli skönt att det äntligen ska bli av.

Hur ser du ut idag, ska du bara lägga in eller är det något som ska lyftas också?

ha det bra

• Swing

Tjolahopp: En bekant hade ganska tom B-kupa och lade in 370g. Nu har hon 75D (jag vet inte exakt, men dom ser ut som mina). Det ser inte särskilt uppseendeväckande ut. Läkaren sade att hon behövde den storleken för att fylla ut. Har du dessutom 80 i omkrets utan att den sitter för löst (80% av alla har ju fel bh-storlek, ta inte illa upp!) så borde du enligt MIN åsikt kunna lägga in lite mer utan att det blir för stort eller större än du tänkt dig. 80C motsvarar 75D och så stort är det ju som sagt inte.

• Nänni

Hej Tjolahopp!
    Hoppas allt är bra med dig.

I måndags hade det gått en vecka sedan jag opererade mig och jag använder knappt panodil längre, det är isånnafall till natten jag tar de.

Nu är dom bara lite smått ömma och svullna. Och precis som jag skrev så är mitt ena bröst lite högre upp än de andra, och jag som person är ju ganska nojjig av mig ;D Ingn som vill svara på om det kanske är vanligt!!

Sålänge du inte använder tunga lyft och så , så tror jag inte att du ska behöva oroa dig för att smärtan ska överta ditt skolarbete ! .. ;D

Det kommer gå jätte bra ska du se.

Var ska du op.a dig?

ha de bra*kram*

• Nänni

Mrsfrida : Jag tog hjälp av min mamma och pojkvän dom första dagarna ;D

Jag tror de hade varit skönt för dig med lite stöd helt klart .

Kram

• Nänni

Jinna : Jag blev opererad av Björn Arnljots :D Han är förtroendeingivande.

Jag kan rekomendera honom !

Kram

• Tjolahopp

Swing: Ja nu börjar jag bli fundersam, tycker det låter lite med 275? Men beror de på vad man har för volym innan då eller? För jag har ju sett på bilder vissa som lagt in 275cc å fått bomber medans vissa som lagt in typ 360 inte alls ser så stora ut?? Nä, det får bli en konsultation till tror jag Tack för svar på mitt snurriga inlägg!

Nänni: Jo tack allt bara bra här! Själv? Klart man blir nojjig, vill ju att allt ska bli så bra och man blir orolig att det ska bli komplikationer kan jag tänka mig! Har du inte varit i kontakt med läkaren å kollat me dem? Kanske e skönt att få veta att de e ok? Men annars verkar ju läkningen gå jätte bra! Ska op. mig på carlenderka i Göteborg 13 Aug. E så himla glad så ja spricker! Nu har häng säckarna sett sina sista dagar, hihi! Vet op. du dig? kram

• 3barnsmamma

Hej

-Swing Har du opererat dig på plastikkirurggruppen? Visst har jag läst rätt då? Vad fick du för bemötande? Vilken kirurg hade du? Inga komplikationer?

-Nänni Vart har du op. dig? Vad la du in för sort? Hur mkt la du in? Bakom/framför?

Vart har ni andra op. er?
    Ingen som op. sig på Sofiahemmet, akademikliniken eller Eriksbergskliniken?

Kram

• Rat

Stort grattis till dina nya jordgubbslisa! Ta hand om dig nu och akta dig för folksamlingar, vassa armbågar och sånt. Kram

Svar på tråden bröstförstoring 8