bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Ni som bor långt ifrån Stockholm ex Umeå hur gick det till för er som opererade i stockholm. Har ni först varit på konsultation sedan åkt hem och tillbaka på operation veckor efter?
Vilka frågor har ni haft till läkaren om operationen, implantatet och försäkring/garanti
Har ni efter eller före operatiuonen fått skriva ett papper om ex garanti etc om det uppstår problem ex kapselbildning?
5 dagar kvar, tjolahopp!!!
juni9, hoppas det gått bra för dej idag. Jag skall också operera mej i Uppsala, men på läkarhuset.
Har du runda el anatomiska? Vilken storlek på respektive bröst?
Hej sommar2000,
jag bor visserligen bara 20 mil från Stockholm, men jag åker först ner för en konsultation och sedan tillbaka igen veckan efter för operation.
På telefon blev jag upplyst om att det ingår något slags försäkring på implantaten, den ska jag ta reda på exakt vad den täcker, och sedan vet jag att man kan köpa till en kapselförsäkring, ska kolla upp den med. Sedan har jag förstås en miljon andra frågor till kirurgen gällande implantat, vilka han vill använda och varför, vilken storlek han tycker och varför, vilka riskerna är med denna operation, eventuella problem som kan uppstå osv. osv. osv. Samt en massa frågor om hur själva op kommer att gå till, hur länge jag måste hålla mig i stillhet, jag har ju småttingar hemma t.ex. Kommer säkert på en hel hög med frågor utöver dessa, har papper och penna på mig hela tiden så jag kan skriva ner det jag kommer på ögonabums.
Kram kram
Hejsan!
Nu är det gjort! känns bra.
Tack ni som hållit tummarna!
Jordgubbslisa:
Jag har runda gelehallon, stoppade i 275 i varje bröst, med upplyftning på det ena bröstet, för han pratade om att jag hade samma volym ändå på båda brösten.
Jätte skönt att sova över på kliniken 1 natt, det va värt mycket!
Neds: Är du säker på att stygnen sitter kvar? är det inte bara "köttet" som syts ihop? Alla läker ju självklart olika men att det ska vara så stor skillnad är skumm tycker jag! Mina sticker fortfarande...men antar att det kommer att vara så ett tag innan nerverna är på plats osv...
En kille på jobbet kom in i mitt rum och viskade, samtidigt som han pekade med fingret på sina bröst: "har du gjort ngt"? haha, jag höll på skratta ihjäl mig med tanke på hur rolig han såg ut och viskade. Har ngn hos dig sagt ngt?
Salomeh: Yes, jag är säker på att det är stygnen som sitter kvar.. dem både syns och känns... tänkte att jag skulle ringa o kolla varför dem sitter kvar så länge om de fortfarande gör det i nästa vecka...
hahaha han var iaf diskret ;).. Nope, hos mig har ingen märkt nånting.. men i för sig så fyllde jag bh:n ganksa rejält innan :)
4 dagar kvar....
juni9, berätta mer!!! Gick det bra att sövas, har du mycket ont? Kan du lyfta armarna? Har du någon som tar hand om dej nu? Har du barn?
Kram kram
Jordgubbslisa:
Nersövningen gick jätte bra, känns som man va orolig i onödan, så här efteråt.
Dom visste hur rädd jag var för det, dom va jätte lugna och pratade med mig! I går hade jag inte så ont, förutom att det spänner så pass i brösten, nu på morgon,, så gjorde det jätte ont, spänner och svider i såret!Armarna kan jag lyfta, men inte upp till huvudet, men annars så känns det okej,det är den här spännings smärtan som är obehaglig och jobbig och att dom är så svullna!Min sambo får hjälpa mig lite, men han jobbar så jag blir själv hemma då! Jag har 3 barn, men dom klarar sig själva, som tur är!
ingen annan här inne som har eller hade småbarn hemma när ni gjorde eran bröstop? Jag har 3 små 1, 6 och 8 och funderar verkligen över hur det ska gå direkt efter op eftersom 1-åringen är en mammagris...
om ni finns, tala om hur det gick.
Jag opererade mig i onsdags!
I dag känns dom så svullna, så man kan tro att dom ska spricka, sen börjar det svida på såren. Normalt eller?
Svara nån som vet!