bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Neds:
Nu är mamma här... det tog faktiskt 2 timmar innan hon frågade! Vilken bra bh du har sa hon....men hon blev faktiskt glad! och besviken att jag inte hade berättat! doooh!!!!!
Att hon sa att du har en bra bh ska du ta som en komplimang, betyder ju bara att det ser naturligt o bra ut! Skönt att hon inte blev arg iaf :).. haha typiskt mammor, dem vill veta allt som händer men man vet samtidigt att dem klarar av att höra allt ;)
1 vecka och 3 dagar kvar......
Neds: Ja, det känns jätte skönt! tyå 20 kilo lättare :D
Var på mitt andra jobb, på gymmet idag. De tyckte mina var jätte fina. Några frågade i början om jag verkligen hade gjort det :) jätte skönt att det inte syns så mkt...tack vare att jag hade så vadderat förut...hihi...no cheating any more :D
Hej allihopa.
Jag är ny här och undrar om någon vet vad som krävs för att man ska få sin bröstförstoring via landstinget och hur länge man får vänta?
Har varit på konsultation idag och fått veta att det skiljer 50 ml på mellan mina bröst. Tror ni det är tillräckligt för att få operation via landstinget?
Jag har annars möjlighet att få operationstid den 13 april, men får då betala själv.
Vad tror ni? Vad skulle ni gjort?
Hej Peisy, välkommen hit!
Jag har också 50 ml skillnad på mina bröst. En av läkarna jag har konsulterat sa att 50 ml är en relativt liten skillnad, det är få (om det ens finns några) kvinnor som har exakt lika stora bröst. Så om det endast är pga storleksskillnad du vill operera dig tror jag tyvärr att du får betala ur egen ficka. Om du upplever att du lider mycket psykiskt pga assymetrin på dina bröst kanske det ändå går att få beviljat om du åberopar stort psykiskt lidande, men jag tvivlar.
Vad har du för kupstorlek på vardera bröst?
Tror förresten att om Landstingen betalar så får man nog inte välja vilket implantat man vill, det blir nog kostnaden som styr, som alltid då det gäller landstinget.
Lycka till och berätta gärna hur du gör.
1 vecka och 2 dagar kvar....
Jag tänkte att jag ska berätta för min mamma innan operationen. Vet inte riktigt hur jag skall få orden över mina läppar...
Förslag någon?
Jordgubbslisa: Jag tycker det är en bra idé att berätta för din mamma. Jag opererade mig för två veckor sen.. Jag berättade för min mamma innan jag gick på konsultation.. Hon var verkligen emot det i början, o sa saker som "man ska vara nöjd med hur man ser ut".. Men när hon såg hur mkt det betydde för mig så gav hon med sig.. Det betydde oerhört mkt för mig att ha hennes stöd.. Hon var med mig på op-dagen och taog hand om mig efteråt :)... Jag tcker du ska säga som det är bara, förklara hur mkt det betyder för dig och varför du vill göra det.. lYcka till och hoppas hon förstår!!
Neds
Tack för ditt svar.
Ska samla lite krafter och ringa henne sen...
Tjejer, lite frågor till Er som har op:at brösten... Hur lång tid tog det tills ni kunde sova helt på sidan? Kommer man nångång kunna sova på mage?... O en sak till.. När man byter tejp, hur rengör jag då innan jag sätter på ny tejp?