• Gullan79

28/7 2007

Såg visst att tråden 28/7 2007 var stängd nu..(och inte sjutton vet jag hur man länkar eller så till den gamla tråden, inget bra på sånt.)

Undrar bara var alla som skall gifta sig denna dag har tagit vägen!? Vore kul att höra hur det går för Er, och prata med varandra ända tills det är dags för våran underbara dag. :)

• Svar på tråden 28/7 2007
  • julibrud-07

vi kommer att ha vinrött och vitt, tycker att det temat funkar väldigt bra och inte så julaktigt vi har fått ut inbjudningarna nu och var och träffade konditorn idag och pratade tårta, svårt med alla smakvarianter

hur ser era ringar ut? när ska man beställa ring?

• mrztigger

vi har blått vitt och silver.
    vi kommer äta toast skagen (fast jag vill ha ostbricka, har inte bråkat klart om det än alltså)
    ungsbakad kyckling m potatissallad
    tårta med kaka och avec

vi kommer ha tre olika tårtor så alla kan äta och tycka att de är gott, dock ingen med marsipan då vi har nötallergiker.

vi har kollat på ringen och bestämt oss men inte köpt än. vi måste ha råd *ler*

• ciiza

julibrud-07 : Hur kommer er färgtema fram??

Buketten skulle jag vilja ha vinrött o vitt men mina försök till inbjudningskort blir bara JUL hur än jag försöker

• julibrud-07

ciiza: våra inbjudningar var champangefärgade med vinröd text, sedan tänkte vi att buketten ska vara mörkröda rosor, vita rosor och eventuellt vita orkidér, på borden ve vi inte riktigt men har en idé om ljus och röda rosenbld utströdda på borden med lite murgröna. Tärnorna har också mörkröda klänningar.Med inbjudan skickade vi ett införmationsblad som var mörkrött med svart text, blev väldigt stilrent och snyggt

Det beror nog på lite vad för röd man väljer, men jag tror inte erat lir för julit Vad hade ni tänkt gå i rött resp vitt?

• ciiza

Dukningen kommer att vara i vitt porslin som finns på feststället, och så kommer det att finnas vita dukar, åså håller jag på o gör vinröda hjärtan som fungerar som bordsplaceringskort....

det är ungefär vad vi har klart ( vi har bara inte hunnit fundera så mycket på bröllopet ännu o nu känns det som om tiden RUSAR iväg.... suck......)

Hade inte ens tänkt att man kan ha vinröd text på inbjudningskorten... Låter som en bra ide :)

• mrztigger

nu har jag beställt tid för secret box! i maj skall jag fotas. jag skall träffa fotografen snart och börja gå igenom ideer och provfotas *ler*

• Gullan79

Lääänge sen jag var härinne.. Pluggandet kan verkligen suga musten ur en!:(
    Men nu ska det vara lugnt för ett tag, vill hinna med och njuta utav bröllopsplaneringen.

Ni verkar ha kommit en lång bit på väg!!
    Vad fint med vinrött och vitt. Tänkte på de färgerna först, men de två bröllopen vi var på i somras hade just de färgerna. Så vi valde rosa, vitt och grått istället.

Ring har jag inte kunnat bestämma mig för än. Och vill jag designa den själv så ville de att jag skulle beställa den i april. Men annars är det inte lika stor brådska sa de.
    Jobbigt att man ska vara så velig dock, kan inte riktigt bestämma mig för vilken klänning det ska bli heller.
    Men vi ska på bröllopsmässa nästa helg, hoppas jag kan få ännu mera tips och råd då!

Vi har heller inte riktigt bestämt meny än, men nån sommarmat får det bli av nåt slag. Man får anpassa sig lite efter årstiden.

Nästa vecka på onsdag är det exakt 5 månader kvar. Vad spännande!:)

• Gullan79

mizztigger

Vad kul att Du bokat secret box nu!!
    Det tänkte jag också våga mig på att göra.. En trevlig present att ge bort ju!

• mrztigger

ja. . även fast jag inte är så nöjd med min kropp och känner lite olust inför det då vet jag att sambon kommre bli jätteglad och jättstolt + att jag vet att fotografen kommer "fixa" bilderna lite grann så dom blir lite snyggare *ler* inte tar bort sker men kanske en och annan finne försvinner *ler*

imorrn efter att jag vart på begravning kommer jag få köpa mitt tyg!! om det finns nått snyggt där det vill säga men det tror jag och då är det på allvar. då kommer jag att börja!!

• Fru Bouncing bunny

Jag vill också fixa en secret box men har ingen aning om hur jag ska gå tillväga... Bor inte i Sverige och inte i ett land där jag kan gå till en fotograf och be om detta! Stockholm verkar då det solklara valet, men vars börjar man och viktigast av allt - vilken garanti att personen ar seriös har man? Mitt största problem ar givetvis tid, jag kan inte gå och träffa en massa fotografer i Sthlm för att kolla läget... Någon som kan hjälpa, tipsa? Snäääääälla...

Svar på tråden 28/7 2007