• Gullan79

28/7 2007

Såg visst att tråden 28/7 2007 var stängd nu..(och inte sjutton vet jag hur man länkar eller så till den gamla tråden, inget bra på sånt.)

Undrar bara var alla som skall gifta sig denna dag har tagit vägen!? Vore kul att höra hur det går för Er, och prata med varandra ända tills det är dags för våran underbara dag. :)

• Svar på tråden 28/7 2007
  • Fru Bouncing bunny

tici

Är lokalen tråkig kan man kanske dekorera den med tygstycken som man draperar snyggt i taket eller på väggarna. Att lägga spets eller ett vackert tyg draperat i mitten på bordet kan också vara fint... Murgröna är också fint, kan "löpa" längs med mitten på bordet... glas stenar i dina färger spridda i små grupper, silver eller guld konfetti som små hjärtan eller stjärnor... glasskålar med vatten i och gerberor som flyter omkring, kanske flytljus och färgade stenar i botten... vackra stenar från stranden... vad har ni för stil på bröllopet? färger?

• Fru Bouncing bunny

Hörrni brudar, vi ska GIFTA oss till sommaren!! Jag är så glaaaaaaaaad! I förrgår var vi och beställde ring till mig... pirrigt!

Någon som vill se?

• mrztigger

jag vill se!
    vad skrev ni i? vi har inte bestäm oss ännu, jag vill inte bara ha namnet och datum. jag vill ha nått fint oxå..idag.igår.imorgon lr liknade..

det är inte så värst länge kvar nu.. fast jag önsakr att tiden gick snabbare...

• Fru Bouncing bunny

shit! vi beställde inte någon ingravering... uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuj, raka spåret hem och prata med herrn i huset! trot' eller ej, detta hade vi helt missat! TACK för påminnelsen!!!!

lite krångligt hitta ringen på nätet, men här är den iaf!

www.diamant.nu/
    Klicka på "Ringar med princesslipade diamanter"
    Klicka på "Ringar med princesslipade diamanter" IGEN
    Sen är den på 8:e raden längst till vänster, de står "6 och 10 princess" under de två ringarna som visas i samma bild (min är i vitt guld och kommer ha 10 stenar)

Samma ring syns på förstasidan också, bredvid ordet: "Leverantör" längst till höger under sektionen "Förlovnings och vigselringar"...

Hur går det för er med ringar Mizztigger..? Vad ska ni skriva?

• mrztigger

vet inte. det är under disskution. vi har inte bestämt ännu. men inte bara namnet och datumet iaf! *ler*

vilken tur att jag sa nået då *ler* det var för övrigt en jättefin ring!

• ciiza

Bouncing Bunny
    SNYGG RING!!
    bara för att jag är så himla nyfiken: var bor du å var skall du gifta dig?

jag var till frissan ida och skulle boka henne till bröllopet, men det visade sig att hon kommer att vara höggravid då så nu e jag utan frissa Kul för henne att få baby men mindre kul för mig att vara utam frissa Nåja vi har ju ngr månader ännu så nog skall jag väl hitta ngn annan som kan fixa håret åt oss....

Nästa månad alltså i febrauri tänkte jag att jag skulle börja kika på klänning...fast viktyen inte är den som jag hoppas så kan man ju göra som min en polare sa, är du så lyckligt lottad att du går ner så får du ta klänningen sen ngn nummer mindre :) ( jag kan inte banta eftersom jag ammar, så här kör vi med LÅNGpromenader varje dag bara det inte skulle vara så j..vla kallt )

Åså var jag på MINIbröllopsmässa ihelgen och då fick jag några ider på inbjudningskorten, så det tar sig sa pyromanen...prövade laga ett igår och t.o.m sambon tyckte om det DUM fråga ni som har gjort med hjärtan på "första"sidan har ni ett eller två hjärtan? ser det dumt ut ifall det bara är ett hjärta??
    är det ngn som har blid på sina kort??? skulle bara vara nyfiken

• mrztigger

jag har gjort två hjärtan och våra initialer över. hjärtanen är svartkantade och bokstäverna i silverglitter. det är blått papper. men de är på inbjudningarna som cermonigästerna skall ha, middagsgärsterna skall få lite ,er exlusiva och kommer ha silverband på framsidan.

• Gullan79

mizztigger

Vad skönt att inbjudningskorten är klara!!
    Och vad duktig Du är då som både designar och syr Din egen klänning. :)
    Önskar jag hade en liten konstnärlig ådra i mig men icke..

Bouncing Bunny

Jajjemen, tur har vi att vi har våra blivande som faktiskt vill hjälpa till.
    Men utan min kille hade det inte blivit några injudningskort alls. Han står för "designen" med, för han har mer känsla för sånt än mig.
    Och jag måste säga att han varit otroligt engagerad från start.:)
    Det är ju faktiskt också trots allt en dag för oss båda, och då är det ju kul om båda också är delaktiga i planeringen. Utan en massa tjat!

• Gullan79

Jaa, det där med inbjudningslistan är svår. Det håller jag med om! Vi har 118 på våran lista, men har en liten hög till som vi skulle vilja bjuda med. Men nånstans måste man ju dra en gräns. Men vi tänkte också vara lite fräcka och kanske skicka ut några inbjudningar senare, utifall vi får en del återbud.
    Kan man göra så??
    Det handlar om platsbrist för våran del att vi inte kan bjuda mer. Borde vi kanske tänkt på innan, men ja..Nu gjorde vi visst inte det!;)

Klänning och ring, jaa, det är ett kapitel för sig.
    Ring vet jag nog i och för sig, antingen en jättefin alliansring vi har sett. Eller en Efva Attling ring om vi har råd.
    Klänning är supersvårt, finns för många fina.
    Men det ordnar sig.

Jaaaa, det är helt otroligt underbart att vi ska gifta oss. Vilken lycka!:)

• tici

tack för era tips om dekorering ska prata med m2b också men glas stenar och ljus lät vackert! Men det blir nog bra i slutändan, ska kolla lite mer, får rita något liknande så man ser hur det kan se ut.

Ring tycker vi också är lite klurigt, har en guldsmed som vi funderar på som ska designa en ring åt oss men det finns ju så mycket vackert att inspirerar!

Svar på tråden 28/7 2007