ciiza
Vi bor utomlands och ska försöka gifta två nationaliteter och ordna bröllopet från ett tredje land, så vi måste vara ute i god tid för att våra gäster ska kunna planera semester samt flyg... Vi har mer eller mindre fixat inbjudningslistan, vi har några "kanske" som snarare är kanske för att det inte finns plats än att vi inte vet om vi vill bjuda dem. En för-inbjudan har nyligen gått ut per email till dem vi vet till 110% att vi ska bjuda och vi ber om ett preliminärt svar. Får vi många återbud är vi lite fräcka och kommer bjuda in några som står som "kanske"... problemet är snarare plats i lokal (och kyrka!) än slantarna.. Vi har kommit fram till att det kostar skjortan i vilket fall men vi vill ha ett redigt bröllop och inte snåla, så så får det bli! En hel del av de sparade slantarna ryker...
Själva inbjudan har ännu inte gått ut, vi väntar på kuverten som kommer per post... men det tar tiiiiiiiiid när man beställer till utlandet!
Å det där med fröken bak-å-fram känner jag så väl igen...
Jobbar rätt hårt på att lägga band på mig då min blivande säger att han håller på bli galen av att höra mig prata om bröllop var och varannan dag (men det är så svårt att INTE göra det då jag glädjer mig så och inte heller har någon nära vän/familj här att dela det med - och att ringa är dyrt som skam + tidsskillnad!)
Fler än jag som har blivande som inte vill prata bröllop mer än en kvart varannan månad...?