• Gullan79

28/7 2007

Såg visst att tråden 28/7 2007 var stängd nu..(och inte sjutton vet jag hur man länkar eller så till den gamla tråden, inget bra på sånt.)

Undrar bara var alla som skall gifta sig denna dag har tagit vägen!? Vore kul att höra hur det går för Er, och prata med varandra ända tills det är dags för våran underbara dag. :)

• Svar på tråden 28/7 2007
  • ciiza

YES, idag fick vi besked om att vi får den kock som vi vill ha... Han hade först tackat nej, men tack vara PAPPAS goda övertalningsförmåga så ställde han upp fast han egentligen slutat kocka på bröllop
    så nu skulle det vara att i ngt skede bestämma vad man skall ha för mat...vad skall ni bjuda på?

• mrztigger

vi skall bjuda på toast skagen, ungsbakad kycklingsfile med potatisallad samt sallad och bröd och sen bröllopstårtorna.
    vi skall ha tre st, en med grädde och vit chocklad, en mousse (vet inte vilken smak jag vill ha) och en som vi nte vet än.

vi skall baka allt själva

• ciiza

Vi kommer att fota oss före!...har inte ringt å bokat ngn fotograf ännu men var vi bor borde inte vara något problem..

• appear

Hej Hej här är en till 28/7 are, ;)
    Har gjort en del i planeringen men har nog mer än hälften kvar.

Inte bokat fotograf, frisör eller killens kläder. Inte heller blommor.

Men det är ju skönt att vara ute i god tid i alla fall! :D

Bokade bröllopsnatten till dagen efter bröllopet för att få ut så mycket som möjligt av det.. :) Många säger ju att man bara vill sova när man kommer dit från bröllopet.. Och jag ÄR en trött människa. Haha...=)

Det blir buffé på festen i alla fall. En kallrättsbuffe och en varmrätt! Passar perfekt i Julihettan. Ingen förätt heller. Folk brukar inte vara lika sugna på en massa mat när det är sommar!

=)
    Kram/Hanna

• mrztigger

vart bor alla förresten?

själv: Haninge, vendelsömalm

gifter mig: vendelsö bygdegård

• ciiza

jag bor i Finland
    En bit norr om Vasa....

• Gullan79

Vi kommer ha en fotograf som följer oss från våra förberedelser fram till efter vigseln. :) Kommer alltså att ta porträttkorten före vigseln, fast man vill säkert ta kort efter med..och lite blandat med släkt och vänner.

Mat har vi fortfarande inte riktigt bestämt än, inte heller om det blir buffe eller tre-rätters. Vi är ju så veliga!;)
    Men vi ska träffa kocken inom kort och bestämma.

Bor i Örebro förresten..
    Gifter oss i Kvistbro kyrka som ligger ca 3 mil utanför.

Ojoj vad man längtar nu!! Drygt 5,5 månad kvar till dagen D!

• mrztigger

usch ja.. satt och tänkte på det igår och fick världens strwessnojja när jag kom på att de bara snart är 5 mån kvar!! jag har 4 klänningar att sy (fast näbbens tar bara en kväll) sen massa att besrämma sig för och välja och massa att göra!!

på tisdag åker inbjudningarna ut.. *nervös* skall skriva alal kuverten nu i helgen, det tar sån tid bara eftersom jag vill ha det så fint som möjligt och så blir jag så arg när det inte ser ut som jag tänkt mig. önsakr att jag hade ägnat mer tid när vi lärde oss finstilt i skolan!!

• julibrud-07

här är en till som ska gifta sig i juli

vi har bokat det mesta men har inte bestämt meny än, mitt i sommaren vad ska man äta då?

ringar är också ett delikat problem, har ni valt ring än?

• ciiza

Tycker det varit så lungt här i tråden en stund......
    Vad skall ni ha för färgteman?

vi hade tänkt vinröd o vitt, men nu börjar det kännas så "jul" så nu vet jag inte mera vad vi skall ha.... har ju tid att ändra oss eftersom vissa inte har gjort ngt åt inbjudningskorten ännu (suck.....)

Svar på tråden 28/7 2007