• Gullan79

28/7 2007

Såg visst att tråden 28/7 2007 var stängd nu..(och inte sjutton vet jag hur man länkar eller så till den gamla tråden, inget bra på sånt.)

Undrar bara var alla som skall gifta sig denna dag har tagit vägen!? Vore kul att höra hur det går för Er, och prata med varandra ända tills det är dags för våran underbara dag. :)

• Svar på tråden 28/7 2007
  • Gullan79

Hallå goa tjejer, vilken underbart väder det är just nu! Hoppas alla får njuta av solen.. Fast jag sitter i och för sig inne och pluggar, hehe!

Ingen bild på klänningen, får nog gå till affären och kolla vad märket hette. Hade aldrig hört talas om det förut. Och klänningen är kvar i affären, ska göra lite ändringar senare, den var lite stor och så på vissa ställen..
    Klänningen är i alla fall tvådelad, axelbandslös, inget släp men går ute lite därnere, i taftsiden. Jättefin är den, tycker jag förstås!

esposa,
    Hoppas verkligen det ordnar sig, och att klänningen som Du ev beställer blir bra!

maka2b
    Jättefin klänning!

Ha en fin dag allihopa!

• esposa

maka2b - jättefin klänning! Jag tror att det är mindre risk för misstag om man beställer en klänning som finns på deras hemsida. Jag beställde ju från en "egen" blid (eller rättare sagt 3 bilder...)

Fick ett jätte trevligt mail från dom idag där de beklagade det som hänt och att de skulle göra allt för att det skulle bli bra den här gången. Klänningen jag hade valt ut var de osäkra på om de skulle kunna få tag i tyget till så de skulle återkomma när de kollat upp det. Känns ju lite bättre i alla fall!

Kul att höra att det går så mycket framåt för er andra!!

• mrztigger

sitter inne på jobbet, kan inte gå ut i solen och njuta utan jag hoppas att lite av solen finns kvar i helgen lr på fred ef. slutar tidigt och skall pynta ute i trädgården och ha kul...

sen om det finns sol i helgen kanske man skall lyxa till sig med en glass i hamnen i nynäs...

• esposa

misstigger: kommer just in efter en härlig fika på en uteserviring. Tycker så synd om dig som sitter instängd... Skickar lite solsken till dig och hoppas du får njuta av värmen och glassen till helgen

Beställer nog klänningen imorgon...

• ciiza

hej, länge sen jag har varit här inne..... E jag enda som inte ens varit och prövat någon klänning ännu? skall kanske fara nästa vecka, hoppas verkligen jag hittar ngn som passar mig och min plånbok.

• Lulebrud2007

Hej, länge sen jag var här. Kul att se att många är så aktiva och hunnit med så mycket.
    Jag är så glad. Nu är klänning beställd och ringen. Känns jätteskönt att jag bestämt mig nu. Inbjudningarna har gått ut och samtalen ramlar in.

• Gullan79

ciiza
    Ta det lugnt! Jag bestämde mig för min klänning i måndags.
    Fast det är väl så att ska Du köpa en känning som inte finns hemma så kan det ta upp till 3 mån att beställa. Beroende på märke och så givetvis. Men stressa inte ihjäl Dig för mkt, leta i lugn och ro!

Lulebrud2007
    Vilken härlig känsla för Dig/Er!

Tjejer, idag är det exakt 4 månader kvar till våran stora dag!! *lycka*

• mrztigger

idag tjejer!! idag känner jag att det är en bra dag för att ta kort *ler* så idag skall jag ta kort på inbjudningarna *ler* sen skall jag börja med mina smycken. känner mig lite stressad...

• Gullan79

Hallå tjejer!

Ville bara önska Er alla en supertrevlig helg!!

Vi åker ner till Gbg imorgon efter min tenta. Så äntligen ska även jag få ut och njuta av det härliga vårvädret!

mizztigger,
    Kul att äntligen få se Dina kort!

Sköt om Er!

• maka2b

esposa
    undrar lite om Kanacca om du har tid?
    Stämmer det att det inte kostar någon frakt? (har jag uppfattat rätt)
    kostar det något extra att ange egna mått istället för att välja en storlek?
    tycker du att jag vågar beställa, hur har det gått för dig??

• esposa

maka2be: ja du har fattat rätt - det kostar ingenting för frakten Jag tror inte det kostar extra för måttbeställning heller men eftersom jag beställde från egen bild så var jag ju tvungen att måttbeställa så då kanske de inkluderade det i priset de gav mig...

Jag har ju idag beställt en ny klänning därifrån så jag måste väl säga att du vågar Men det bästa är nog att ta en bild från deras hemsida som du vet att de klarar av att sy. Och vill du ha den i taft tycker jag du ska vände dig till någon annan för det vet de tydligen inte vad det är

Lycka till och fråga gärna mer om du tror att jag kan hjälpa!

• maka2b

esposa
    Tack snälla, då tror jag faktiskt att jag ska slå till ska kolla lite på näbbklänningar också och se om jag hittar nån till min brorsdotter dom ser supersöta ut...

• esposa

Ville också bara önska alla en trevlig helg och en glad påsk (i förväg). Jag åker och hälsar på mina föräldrar en veckan nu men ska försöka titta in här lite då och då för jag vill ju inte missa när ni får era klänningar Trevlig helg!

• esposa

Oj! *fniss* När jag skulle skriva en "trevlig helg-hälsning" här upptäckte jag att jag redan gjort det... Den hälsningen skulle vara i en annan tråd Inte lätt att hålla reda på allt!

Hur som helst så åker jag idag till mina föräldrar för att hälsa på dom, pyssla om mormor som kommit hem från en sjukhusvistelse och min bästa kompis som ligger på BB med sitt lilla underverk!! Dessutom ska jag provbaka lite bröllopsbakelser (med mammas stöd ) och försöka bestämma mig för om jag vågar göra dom själv eller om vi ska beställa...

Hoppas ni alla får en bra helg och en trevlig Påsk och lycka till med klänningar, ringar, pyssel och planering!

• maka2b

Glad Påsk!

Ikväll ska vi proväta menyn. Det ska bli såååå gott.
    Dom har bjudit in alla som hyrt i sommar så gör dom en buffé med alla rätter + att vi även ska prova alla viner.

Nån annan som har nåt på G mitt i påskfirandet??

• maka2b

Jag pratade med vår värdinna igår och hon berättade att 14 gäster redan tackat JA. Det känns såååå roligt att det börjar rulla in svar....

• Lulebrud2007

Härligt att höra att det är full gång för många av er.
    24 har svarat JA, känns jättekul!
    Nu är allt bokat och beställt, känns skönt att kunna "lägga det åt sidan" en stund för att sen ta upp detta igen när det närmar sig.
    Snart bara 3 månader kvar!

• Gullan79

Hallå tjejer!!

Hoppas att Ni alla har haft en mysig och trevlig påsk!
    Vi har haft en ganska så lugn helg. Har jobbat båda två, men firat påsk ändå förstås. Ätit en massa god mat och umgåtts med vänner & fam.
    Imorgon kommer våra inbjudningar äntligen iväg. Tagit sin lilla tid, men så är det när skola och jobb tar all ledig tid. Men bättre sent än aldrig, och våra blivande gäster är ju redan förvarnade i alla fall.

Ser att denna tråd funnits i 3 månader nu. Tror att BT brukar stänga den då!? Så är det någon som vet hur jag gör när jag startar en ny tråd från denna?? Inte så duktig på det.

Svar på tråden 28/7 2007