• Gullan79

28/7 2007

Såg visst att tråden 28/7 2007 var stängd nu..(och inte sjutton vet jag hur man länkar eller så till den gamla tråden, inget bra på sånt.)

Undrar bara var alla som skall gifta sig denna dag har tagit vägen!? Vore kul att höra hur det går för Er, och prata med varandra ända tills det är dags för våran underbara dag. :)

• Svar på tråden 28/7 2007
  • julibrud-07

Bouncing Bunny

Tack för alla tips väldigt uppskattat, ska tala med mannen så vi får bestämma oss snart.

Appropå det här med middagen, ska ni ha buffé, efterrätt eller bara tårta som efterrätt? Vi står och velar, det brukar ju ätas en massa ändå? och dricka? bjuder ni på all alkohol?

• mrztigger

vi har förrätt: ostbricka,
    varmrätt: kyckling m potatissallad
    efterrätt: 3 olika tårtor med kaffe
    och avec

vi kommer servera vitt vin, rött vin, öl och alkoholfri cider och läsk till barnen.

• esposa

Toscana låter väldigt härligt! Får kanske bli på ettårsdagen för vår del

Vi kommer ha italienskbuffé och bjuder på öl/vin/alkohålfritt till maten samt whiskey/bailys till kaffet. Sen öppna vi (betal)baren där man kan handla öl/vin/ (tror vi ska ha en "brudensdrink" och en "brudgummensdrink" också)/samt det som blir över av avecen och självklart finns alkoholfria alternativ också!

• julibrud-07

Vi har väl varmrätten och förrätten klara men efterrätt är det som vi klurar på. Vår tårta är ju som en efterrätt så det kanske räcker med det?

Vi har också tänkt att ha en bar med ett antal drinkar och vinoch alkoholfria alternativ men betalbar är ju en bra idé. Då kanske inte alla dricker så jättemycket? Hur mycket ska man ta betalt?

Har varit på hår-och make-up konsultation idag, det var jättekul och jag blev så nöjd allt kändes jättebra och det blir precis som jag tänkt! Har ni bestämt hur ni ska ha erat hår? klänning?

• Fru Bouncing bunny

Julibrud-07 (och esposa)

My pleasure!

Vi kommer ha tårta istället för dessert, blir tårta på tårta (ho-ho-ho) med båda tycker vi. Vi bjuder på fördrink (brudskål) samt alkohol (+fritt förståss) till maten; vitt vin, rött vin och sen dessertvin till tårtan, sen blir det kaffe och avec som vi även bjuder på. Vi kommer sedan på något sätt ge alla en drinkbiljett till "första drinken" och vill man sen ha mer alkohol så får man själv köpa i baren... Paret som driver stället avrådde oss från att ha fri bar, faktiskt...

Klänningen är bestämd, länk till bild på den inlagd tidigare i denna tråd om du är nyfiken och håret är någotsånär bestämt (kombination av 2 olika uppsättningar jag hittat på bild!)... Vad roligt att du är nöjd och känner dig trygg, jag kommer nog inte kunna få en provuppsättning innan dagen D och är lite nervös! Sminkning ska jag fråga en kompis, men hon har inte hört av sig om de kommer eller inte ännu, så jag väntar lite med det... Annars vette tusan om jag inte kör min sminkning själv...

• Fru Bouncing bunny

TJEJER, believe it or not, men nu har jag uppdaterat vår hemsida litegrann (Wedding schedule och accommodation + photo albums) och bland annat, som efterfrågat, lagt ut bilder på våra inbjudningar för den nyfikne!

marklisa.weddingannouncer.com

• maka2b

Hej! Jag är ny och postade precis en ny fråga ang. 28/7. Då såg jag helt plötsligt denna länk.

Jag ska läsa ikapp mig på hela tråden, är nyfiken hur planerna går för andra med samma datum...

• Fru Bouncing bunny

välkommen maka2be!

• maka2b

Bouncing Bunny: Tack, bättre sent än aldrig eller hur?

Jag har inte läst hela tråden ännu, men ställer frågor ändå:

När tänker ni skicka era inbjudningar? Eller har ni redan gjort det?

När sätter ni osa?

• Fru Bouncing bunny

Skickat redan (se bilder på vår hemsida, länk ovan), vi har satt tidigt osa, nämligen 1 maj. Men så bor vi också utomlands och måste ha lite längre framförhållning på det mesta då vi inte finns på plats i Sverige och kan fixa det "in person"... Sen beror det ju också på vilket typ av bröllop man har och hur många man bjuder in. Vi har bjudit in ca 115 gäster och räknar med 100 deltagande (kommer ev göra några sista-minuten-inbjudningar om många tackar nej och vi har plats för fler...)

Svar på tråden 28/7 2007