• Gullan79

28/7 2007

Såg visst att tråden 28/7 2007 var stängd nu..(och inte sjutton vet jag hur man länkar eller så till den gamla tråden, inget bra på sånt.)

Undrar bara var alla som skall gifta sig denna dag har tagit vägen!? Vore kul att höra hur det går för Er, och prata med varandra ända tills det är dags för våran underbara dag. :)

• Svar på tråden 28/7 2007
  • maka2b

jag har börjat tänka på bordsplaceringen men eftersom vi inte har några som står som reserv så kan ett helt bord verkligen falla om "fel" person tackar nej...
    (vi ska ha fyrkantiga bord)

• mrztigger

vi har ett äldre bord, ett yngre bord och hoonörsbordet. sen har vi sett till så alal sitter med nån de känner så ingen öär utanför, alla har nån vid bordet som är hypersocial och kan skämta och få alla att ha kul och alla ser oss så alla kan faktiskt prata med oss samt med de som sitter vid det andra bordet. vi har E bord.

• maka2b

mycket bra att låta alla ha minst en som dom känner vid bordet. Det tror jag att vi borde kunna ordna.

min personliga åsikt är att jag gillar blandningen av åldrar när jag går på bröllop så vi ska försöka blanda vilt...

• mrztigger

vi har svårt att blanda just fär att alal skall känna nå så vi satte dem i ung bord 6-18 sen ett 40-80 bord.

idag köpte jag tråd till mitt halsband, skall börja ikväll med ett svävande halsband

• maka2b

mizztigger
    va kul att göra ditt eget halsband. Vad är det som ska sväva?

• Fru Bouncing bunny

maka2b

Ringen är inte klar ännu, vi väntar fortfarande på att guldsmeden ska ringa och be oss komma! Ringen är vitt guld, bred med 2 prinsesslipade diamanter tvärs över, i 5 olika ränder (den blir alltså randig på tvären, om du fattar )

Vi gifter oss i kyrkan och funderar på ingångsmusik Koppången och utgångsmusik Wagners bröllopsvals... svårt! Kan man gå ut till den, har fått för mig man ska gå in till den? Har ni hittat till www.kyrkomusik.nu där man kan provlyssna hur vissa stycken låter på orgel?

Vi skickade ut förvarning om bröllop per email och bad om indikation huruvida man skulle komma eller ej, vi fick ca 60ja och några få kanske(nej) ganska omgående. Inbjudningarna har skickats ut men folk har ännu inte börjat svara ja på dessa (men vi har ju redan indikationer på de flesta).

Esposa
    OSA har vi också satt till 1 maj, som Mizztigger. Lugn i stormen, ingen fara med tidigt osa, det värsta som kan hända är att folk inte har svarat och då kan ni ju vänta två veckor med att skicka en påminnelse... då får de som inte svarat mer tid på sig. No worries, det finns viktigare saker att oroa sig för

Gullan79
    Weddingannouncer var dödsenkelt att fixa och uppskattas av besökare. De behöver ju inte veta hur lätt det är, hehe...
    Rekommenderas... Svårigheten ligger i att hitta tiden att lägga ut texter och bilder m.m. (här går det långsamt, men å andra sidan har jag inte ännu spridit info om hemsidan till gästerna...)

Mizztigger
    TACK! Nu väntar vi med spänning på dina kort... kom igen tjejen, you can do it!

• esposa

Bouncing Bunny - tack, känns skönt att få höra att man inte behöver oroa sig för allt. Blir lätt så annars

Måste också säga att weddingannouncer är väldigt smidig att jobba med! Och det är kanon för en sån som mig som inte alls är så datakunnig. Lämnade ut adressen när sidan var i stort sett helt färdig och gästerna har blivit MYCKET imponerade (om de bara visste hur enkelt det var )

Måste bara få berätta att igår postades min bröllopsklänning som jag beställt från Kanacca så nu bör jag ha den om någon vecka *nervös*

• Gullan79

Bouncing Bunny och esposa
    TACK för tipsen om wedding announcer!
    Då får killen genast sätta igång och pyssla med den.

esposa
    Spännande att Din klänning är på väg!

Nu måste jag fortsätta plugga här. Tenta imorgon, wish me luck!:)

• mrztigger

det är mina pärlor som skall sväva. man limmar fast dem på fisklinetråd( jag köpte det iallafall, billigare än smyckestråd)och sedan ser det ut som om pärlorna svävar!!

Svar på tråden 28/7 2007