• Gullan79

28/7 2007

Såg visst att tråden 28/7 2007 var stängd nu..(och inte sjutton vet jag hur man länkar eller så till den gamla tråden, inget bra på sånt.)

Undrar bara var alla som skall gifta sig denna dag har tagit vägen!? Vore kul att höra hur det går för Er, och prata med varandra ända tills det är dags för våran underbara dag. :)

• Svar på tråden 28/7 2007
  • maka2b

Hur har ni alla valt att ha er vigsel, borglig eller kyrklig?
    Har ni valt musik ännu?

Vi kommer att ha borglig vigsel förhoppningsvis utomhus om vädret tillåter

fjah03: Va kul att du också hittade hit! Hur långt har du kommit med inbjudningarna? Jag skrev klart dom sista igår kväll och vi kommer att skicka dom nu till helgen

Bouncing Bunny: Blev du nöjd med din ring? Hur ser den ut?

• maka2b

Nu har jag läst ikapp lite...

Vi saknar några se jag, hoppas att ni hittar tillbaka. Nu är det inte så långt kvar längre.

Jag är sååå imponerad att ni hunnit med så mycket så tidigt. Ni som skickat inbjudan redan i februari, har ni fått många svar???

• mrztigger

vi skickade ut våra till alla hjärtans dag och har fått svar från vår famil samt tre sällsakp som tackat nej. de skulle bara komma på cermonin. vi har satt OSA den 1 maj så det är ett tag kvar. men sen är det folk som tackat ja genom andra familjemed. hoppas dom hör av sig till oss och tackar ja och inte bara till min mormor och tror att jag skall bocka av dem..

• maka2b

Hoppas att dom hör av sig personligen, konstigt vore väl annars

Hur skrev ni osa? Till er själva eller nån värd/värdinna?

Vi har en värdinna som kommer att ta hand om alla vi har skrivit mailadress & telefonnummer till henne.

• esposa

Vi skickade ut våra inbjudningar för tre veckor sen och nu när jag läser era inlägg inser jag att vi hade väldigt tidigt OSAdatum (15/4). Anledningen till att vi skickade ut inbjudningarna så tidigt var att många lägger semestern i mars och vi har många gäster som kommer åkandes samt att några redan börjat prata om att boka sommarens resor. Men varför vi valde ett så tidigt OSA-datum kan jag inte komma ihåg... Känner mig lite dum nu... Tror ni gästerna har svårt att svara så långt i förväg?

Vi har fått svar från familjen och ett tiotal vänner (har bjudit ca 80 gäster) så än saknas det ju många...

• maka2b

jag tror inte att det är svårt att svara tidigt. borde vara bra så att man inte hinner boka semesterresa.

vi kommer att ha osa 3 juni, men skickar inbjudningarna nu i helgen så att alla kan boka in dagen. (nästan alla vet datumet sen tidigare)

• esposa

Men känner ni att ni hinner ordna allt då? Jag är redan helnojig över att hinna göra bordsplaceringen, skriva om alla i festhäftet, betälla mat och ha koll på allergier etc... Men så är jag ett kontrollfreak också som gärna skulle vilja ha ALLT klart sen igår

• maka2b

det hoppas jag verkligen

vi har börjat med beskrivningar till festprogrammet redan nu även om det är så att alla inte kommer.

bordsplaceringen är nog det som stressar mig mest...

• mrztigger

vi har en bordsplacering som är ok nu och eftersom de flesta som är bjudna till middagen är nära vänner samt närmsta familj så kommer nog de flesta. skulle inte tro att ån tackar nej. så vi har vår klatro hc om nån skulle tacka nej så fyller vi ut den med singlar som står på ev listan.

vi tar allt själva. vi har ett värdpar som kommer se till at allt flyter på och en toastmadame men allt innna bröllopet sköter vi

• esposa

Aha, smart! Det ska jag nog också börja med i veckan... lät som en idé i min smak

Ja, bordsplaceringen känns som ett mörkt moln som hänger över mig... Så mycket att tänka på och så många gäster att hålla ordning på och så vill man ju att alla ska få trevligt...

Svar på tråden 28/7 2007