• Gullan79

28/7 2007

Såg visst att tråden 28/7 2007 var stängd nu..(och inte sjutton vet jag hur man länkar eller så till den gamla tråden, inget bra på sånt.)

Undrar bara var alla som skall gifta sig denna dag har tagit vägen!? Vore kul att höra hur det går för Er, och prata med varandra ända tills det är dags för våran underbara dag. :)

• Svar på tråden 28/7 2007
  • Akira

Idag har jag provat brudklänning Dom får in mera klänningar om ett tag, vet dock ej när i min storlek, så finns det ingen då somjag fastnar för så blir det den jag bestämmde mej för idag.

Har dock ingen bild men den är kanonfin

• mrztigger

akira: märke, stil? jag e nyfiken *ler*

vi har bjudit en hel del och vi kommer faktiskt bjuda fler om tillfälle ges. vi har vissa som kan få komma på middagen om vi får återbud på de gästerna, sen har vi tänkt att till cermonin kan juh vem som helst få komma, men vi kommer bara skicka ut injudningarn till de vi tänkt oss, resten kan man ta muntligt sen.

skulle vara duktig och ta kort på mina injudningar igår men se.. det gjorde jag inte. lat e jag ibland *ler* mycke skall göras men inget blir gjort, det är mitt motto vissa dagar.

• Akira

kan ju se om jag hittar en som liknar iaf. men får bli när sambon inte är hemma. för den får han inte se

• Fru Bouncing bunny

God morgon brudar!

Tack för komplimangerna om ringen, de värmde! Det är ju en djungel och även om det är vi som ska tycka om ringarna så blir man allt lite extra glad om någon annan tycker den är fin också

Ciiza
    Vem är inte nyfiken? Jag bor i Riyadh i Saudiarabien och gifter mig i Sverige, i Gryts kyrka som ligger mittemot Grytsbergs Säteri där vi senare kommer festa natten lång! Urfint ställe, romantiskt, svenskt - vilket är extra roligt då m2b är brittisk och mer än hälften av gästerna kommer vara icke-svenskar, vackert och bäst av allt: inga grannar förutom en sjö, kohage och hästhage! Vi får disponera lokalen så länge vi vill utan extra kostnad Paret som driver gården är jättetrevliga och väldigt proffsiga, jag känner mig lugn och glad som har dem... De är inte så "giriga" som vissa andra personer jag mött i mitt sökande efter lokal (Utö värdshus till exempel... Dollartecknen blinkade i ögonen på dem!)

www.grytsberg.se/ för den som är nyfiken, finns länkar till kyrkan där också.

Vad gäller dina inbjudningar så tror jag inte alls det ser dumt ut med ett hjärta, både ett, två och tre är fint. Jag prov-gjorde några kort för att försöka få en ide om hur det skulle se ut innan vi bestämde oss.. filade på dem i flera veckor och tror jag gjorde 6-7 kort innan vi var nöjda. Vill du inte lägga ut pengar på material kan du använda liknande grejjer (rita med guldpenna istället för stämpel med guld, använd vanligt vitt papper som du färglägger osv). Även om det är viktigt med andras åsikt är det i slutändan NI som ska tycka om era kort, ringar, blommor och klänning, remember it's YOUR day!

• Fru Bouncing bunny

Gullan79

Visst kan man göra så, men jag skulle råda er till att hålla en låg profil och prata inte om det. Onödigt då vissa kanske kan bli sura att de inte "klarade första omgången". I vårt fall tror jag att de flesta har förståelse, men man vet ju aldrig. Jag har valt att inte skicka ut en förinbjudan (email) till mitt "tjej-gäng" då jag i dagsläget inte vet om jag kommer kunna bjuda alla. Jag vill, men det kanske inte funkar. Då jag vet att det kommer ta 5 min innan de har pratat med varann och klurat ut vilka som är bjudna väljer jag att skicka ut senare, när jag vet om jag kan bjuda alla eller inte. Onödigt röra i grytan, tyckte jag. Då blir det ju inte heller så tydligt vem som var "självklar" och vem som var "om det finns plats". De vet i vilket fall om när jag gifter mig så tror inte de får problem att komma om de blir bjudna. Tänk om man kunde få bjuda precis alla man ville...

• Fru Bouncing bunny

Hittade precis den klänning jag köpt på internet! Fantastiskt, vet inte HUUUUR många klänningar jag tittat på i tidningar och på nätet men aldrig har jag hittat någon som ens är snarlik min -förräns nu, och då är den nästan identisk! Svensk design, but forgive me I forgot the name... den är hemma hos mamma!)Fröken Paulette bär min klänning (fast min har ett extra släp, ett extra lager med chiffong som är påsytt precis i ryggslutet och gör släpet V-format istället.. Hela klänningen är ljuvlig och chiffongen faller så vackert... 3 bilder finns det, den första är här:

www.brollopsmagasinet.se/canaria06/pages/Parisette_1_01.htm

Sen är det bara klicka på nästa två bilder...

För er som inte hittat klänning kanske ni kan få några ideer här...

• Fru Bouncing bunny

Ni då, ni då, ni då?

• mrztigger

C:\Documents and Settings\nib\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\OLK21\Brudklänningar Elizabeth.jpg

• mrztigger

fasen.. det funkade inte. hade hoppats men...

jaja. ska se om jag hittar den sen. tänkte sy upp en liknande ialllfall.

• Fru Bouncing bunny

Mizztigger

jag är så nyyyyfiken! vill se din klänning...

Svar på tråden 28/7 2007