• Gullan79

28/7 2007

Såg visst att tråden 28/7 2007 var stängd nu..(och inte sjutton vet jag hur man länkar eller så till den gamla tråden, inget bra på sånt.)

Undrar bara var alla som skall gifta sig denna dag har tagit vägen!? Vore kul att höra hur det går för Er, och prata med varandra ända tills det är dags för våran underbara dag. :)

• Svar på tråden 28/7 2007
  • mrztigger

hade lovat mig själv att börja med injudningskorten igår men jag somna redan 20.45.
    men däremot har jag nog köpt en tiara!! hittade en på köp och sälj fliken. en jättefin! är så glad.. vet bara itne hur jag skall hålla den hemlig. sambon får inte veta nått jag skall ha på bröllopet förren hon ser mig komma ner för gången *ler*

hur ska ni göra på natten? själv håller jag på att man inte skall se varandra på morgonen. otur. så jag sover med mina tärnor och hon sover med hennes.

• Gullan79

Kul att höra hur det går för Er alla. :)

Har inte alls bestämt hur själva vigselakten skall se ut. Inte mer än att vi (jag och min kille) skall gå in tillsammans!
    Men tycker det är lite mysigt när pappan lämnar över också. Även fast det tydligen skall anses kränkande mot tjejen/tjejorna. Fast det är ju en väl en amerikansk tradition från början va?! Och de har lite annan syn på det där än vi tror jag?!
    Anyways, kul att göra den varianten med.

Tror också att vi ska vara lite gammeldags med sovandet natten innan. Larvigt egentligen kanske, men så vill vi nog ha det med.

• mrztigger

ähh.. det e la inte larvigt.. då får man vakna med tärnorna, göra sig iordning med dem, dricka lite för att lugna nerverna och bara ha det roligt och sen träffa m2b i kyrkan lr vart man nu har det.

min sambo skall även passa på ,att tillsammans med hennes tärnor, göra riktigt fint och romantiskt i våran lgh så det är fint och så när vi kommer hem från bröllopet.

• brud28/7

hallo...
    här är en till som gifta sig den 28. Vi har bokat sorunda bygdegård, kyrka, fotograf.
    Det jag funderar lite på är om man ska boka någon som gör hår och smink eller om man ska fixa det själv??
    Såg en som tog 2000 för frisyr och make up.

JAg har besökt vendelsöbygdegår ett antal gånger, den är fin...

• mrztigger

brud28/7: det bestämmer du väl lite själv över... angående frisören alltså *ler* jag hade tur, sambon syrra e frisör och brorsans flickvän e sminkös *ler*

skulle sätt mig igår och skriva injudningarna.. det gjorde jag inte *skäms* idag skall jag göra det! motivera mig snälla ni...

• Gullan79

mizztigger

Nä, jag personligen tycker inte det är så larvigt. En mysig gammal tradition på nåt vis!:) Men det är många andra som tycker att det är det.. Fast det ska man självklart strunta i, vad alla andra tycker! Tack för uppmuntrandet.

Och idag måste Du skriva inbjudningar!! ;)

• Gullan79

brud28/7

Kul med en till som ska gifta sig samma datum!:)

Om Du ska fixa håret själv eller hos en frisör är väl både en smaksak...och en ekonomisk fråga!?
    Jag själv är absolut inget bra på att fixa mitt hår. Och en dag som denna tänker jag absolut lägga pengar på en frisör. Vill känna mig fin ju!

Hur jag gör med makeup har jag ej tänkt på. Fast jag har en kompis som säljer Mary Kay, och jätteduktig på att sminka. Kan be henne om råd kanske..

Men gör som Du känner och vill själv!

• mrztigger

jag SKA gör a dem. iallafall skriva på kuverten! *ler* är barnledig hela helgen så jag har juh tid. och tillfälle..

har ni börjat med dem än? lr skall ni köpa. jag e nyfiken..

• tici

hejsan, hejsan vi tänkte också skicka ut våra inbjudningar till den 14 feb. var en gullig idé, hoppas du inte misstycker

Har nu bokat datum för att träffa catering firman och bestämma meny men har ingen aning om vad vi ska ha, finns ju massor med gott Hur ska ni göra?, buffé, tre rätters? efterrätt eller bara tårta? Hm, klurar fortfarande

Vi kommer ha ett vinrött, champange och lime som färgtema, någon som har förslag på limefärgade blommor?

• satsumas

Hej hej..här skrivs det så pennan glöder

Jag och min sambo ska gå in tillsammans , vi skall inte ha någon tärna eller så. Dock kommer våran då 5åriga dotter gå in lite före oss i kyrkan och strö ut rosblad ur en korg och sedan kommer vi efter. (då får hon sitta hos mor eller far-föräldrar).

Sedan vill vi att min lillebror(nr1) läser en dikt. Min m2b:s lillebror vill vi skall läsa några bibelord. Min storasyster skall hålla min bukett när jag måste lämna ifrån mig den. Sedan vill jag att mina andra lillebröder (nr.2 och nr.3) delar ut psalmblad och vigselprogram. Till sist vill jag att mina två minsta små-bröder(nr4 och nr5) går fram tillsammans med en kudde med ringen på.

Så har jag tillfrågat och förhoppningsviss sysselsatt alla mina 6syskon , min m2b enda syskon och våran dotter under vigslen..

Vi har valt ring idag, så kul det var! Nu är detta klart:
    *Bokat kyrka+ lokal + präst
    *Bokat Frisör
    *Ordnat pianist (solot i kyrkan)
    *Bestman utsedd och vän till mig som kan vara med mig innan.
    *Skrivit gästlista
    *Skrivit budget
    *Valt kock
    *Valt ring

NU skall jag skicka efter inbjudningspapper på calligraphen och se till att få dem skrivna.

Funderar på vilket färgtema vi skall ha. Har ni andra bestämmt färger? (förutom tici då p.s vet ingen fin blomma i limegrönt , tyvärr)

Menyn har jag inte föreslagit för vår kock än men jag tror jag bestämmt mig:

Förrätt: Hjärtefröjd (Hjärtformad "smörgås" i pepparotsgrädde (och vad det nu var i röran) med en bit rökt rådjur på)

Varmrätt: Älgstek på gammalt viss serverad med timjansås, kantareller och rönnbärsgele.

Efterätt: vill ha någon slags vit chockladmouse med riven mango och strimmor av kola sås över (har inte bestämmt mig helt här än)

och: till sist Tårta (men det beställer vi, det fixar inte kocken)

Svar på tråden 28/7 2007