• Gullan79

28/7 2007

Såg visst att tråden 28/7 2007 var stängd nu..(och inte sjutton vet jag hur man länkar eller så till den gamla tråden, inget bra på sånt.)

Undrar bara var alla som skall gifta sig denna dag har tagit vägen!? Vore kul att höra hur det går för Er, och prata med varandra ända tills det är dags för våran underbara dag. :)

• Svar på tråden 28/7 2007
  • tici

Vi har inte bestämt hur vi ska gå in men jag tror det lutar åt att m2b står framme i kyrkan och med hans marsalkar och att jag går in först med mina tärnor efter, då kan de också rätta till släpet om det skulle krångla sig och hjälpa mig upp om jag snubblar av nervositet

Vi har bokat konditor till tårtan, blir från "en liten smula" i norrtälje, skulle kanske vilja ha en efterrätt också men det blir inte för mycket då? Man vill ju inte sitta vid middagen hela kvällen utan ha tid för dans också. Fast det har man kanske tid ör ändå

• Bröllopstokiig

Då min m2b är brittisk - och för att jag tycker om det - så kommer han stå framme i kyrkan och pappa lämna över mig. Pappa sa först, jaha, inte vet jag, men sen kom han på / skämtade han att han mer än gärna "ger bort mig" så han blev av med mig, haha! tycker traditionen att brudgummen inte ser bruden förrän hon träder in i kyrkan är mysig.. har dock inte bestämt mig om vi ska sova ihop natten innan... Kanske man skulle sova med tärnan dvs syrran... kommer dock inte sova hemma utan i samma stuga som vi sedan firar bröllopsnatten i. tål att tänkas på... Annars har vi precis gjort färdigt alla inbjudningar, dock inte fått kuvert vi beställt från nätet ännu. inbjudingarna blev jättefina och jag är jättestolt! designade dem själv, ritade en bild och gjorde en stämpel av denna, som nu sitter på varje kort... vi har väl inte direkt något färgtema, men färgerna vi använt är en mjuk, vit färg på korten och text/stämpel i mörk brun samt ett turkost(åt grönt) sidenband och guldtext. Kommer inte dekorera borden i överflöd utan hålla mig till enkelt, murgröna och grupper av ljus (söker söta ljuslyktor, i vitt glas med gulddekorationer - något tips?), kanske knyter det turkosa bandet runt om... sen kommer festprogramet (om jag kan övertala min blivande att vi ska ha det!!!!!) gå i precis samma stil som inbjudan, sen får det räcka!

Annars har vi hunnit så här långt:
    - kyrka är bokad
    - festlokal
    - meny är mer eller mindre bestämd
    - klänning är köpt
    - prel.bokat buss (gäster)
    - blockbokat hotell (gäster)
    - bokat bröllopssvit
    - skickat ut email - förinbjudan

PUH!

• mrztigger

vi har tema: picknick, färgtema: vitt, blått och silver. bordsdekoriation ne kommer vara vita dukar med blårutiga löpare, ljus samt korgar med blomgrupper. vinerna kommer stå i karaffer på borden och fylls på av servitriserna.

förrätt: toast skagen
    varmrätt: potatissallad (står på bordet) ungsbakad kycklingfile samt bröd, smör och sallad (allt står på borden)

på det viset hoppas vi på lite picknick känsla. vi kommer juh ha ett sommarbröllop och vad är mer romantiskt och sommrigt som picknick.

och.. jag har börjat med injudningarna!!

• tici

Var ute och med en av tärnorna och tittade på klänning igår men hittade inget som assade i färg Vi hade tänkt ha två tärnor som helst ska ha likadan klänning och färg fast det kanske blir svårt.... Igår satt jag och min m2b och planerade lite pratade igenom det mesta och faktiskt gjort upp en budget. Hur mycket lägger ni ner på ert bröllop? Vårt kommer att hamna runt 100.000kr, mycket när man ser det på papper!

I slutet på januari ska jag beställa klänning En La sposa. Vad ska ni ha för klänning?

• Gullan79

mizztigger

Vad bra att Du börjat med inbjudningarna nu! ;)

• Gullan79

Det lutar åt att vårat färgtema blir vitt/cremevitt, grått och nån fin nyans av rosa! hur själva inbjudnigarna skall se ut har vi bestämt. Men det är färgtemat som vi velar en massa på. Bara det är bestämt kan vi börja pyssla med våra inbjudningskort.
    Fast det är himla fint med brunt i inbjudan också..beslutsångest!

Klänning blir det förhoppningsvis en från Eden Bridals, som jag i så fall ska köpa från en tjej i Skåne. Måste bara ta mig dit och prova den först. Den stämmer med mina mått, hoppas den sitter fint bara!

Tänkte imorgon att jag ska ringa runt och kolla bröllopstårtor.

Och om vi ska ha tre-rätters eller buffe kan vi inte heller bestämma oss för. Båda varianterna är ju trevliga!?:)

• mrztigger

vi har äntligen varit och kollat på bygdegården där vi skall vara. uteplatsen var jättehärlig och jag kan bvara föreställa mig hur den ser ut på sommaren med all grönska... underbart! sen fanns det massa saker vi kan använda oss av, som vi inte trodde. så d e jag nöjd med.

vi har gjort alla injudningar, men limmet tog slut mitt i allt då jag kunde inte fortsätta. men det kan jag fixa lätt sen. själva grovgörat är slut iallafall.
    på vissa (de som bara är inbjudna till cermonin) skall jag med min dotters (sndde den *ler*) glitterpenna göra vårt sigill på framsidan. provade på en och det blev tokfint. skall ta kort sen när jag är helt klar med båda injudningarna så ska jag visa.- lite stol e man när man gör det själv *ler*

• tici

mizztigger, vad kul att dina inbjudningar blev bra Jag försökte till en början och hade införskaffst papper stämpel och lite till men när jag satte igång så blev det helt fel!! försökte på flera kort men tillslut så skulle det kostat mer att göra korten själv än att köpa så vi beställde istället Men de blev bra de med!

Jag ska iväg igen och kolla tärnornas klänningar på lördag, hoppas vi hittar nåt då. Hur många ska ha klädkod på sitt bröllop?

• mrztigger

tici:
    vi höll på att ge upp eftersom jag blev sur och förbanad och det blev itne som i mina tankar men.. vi hade alla papper sedan tidigare och vi har itne köpt mycket så vi fortsatte och sen gick det bra. visst, de är inte super fins, inte som köpa men alla kan juh se att vi har gjort våra själva så då brukar de genast bli liiite finare *ler*

vi har dresscode: sommar. alla får ta på sig sina finaste sommarkläder och det som de känner sig bekväm i. vi gifter juh oss utomhus så det passar inte med frack.

• tici

har inget tålamod med pyssel och sen var det bara jag som höll på tillslut blev jag bara trött och sur så då sa m2b att nu köper vi korten!

Vi har dresscode: mörk kostym men det har visat sig att vissa som jag känner inte äger en mörk kostym, vad gör man då? fast vi har sagt att det går bra med ljus också om man har det. Det är ju inte tänkt att man måste gå ut och shoppa bara för man ska gå på bröllop!

Svar på tråden 28/7 2007