Då min m2b är brittisk - och för att jag tycker om det - så kommer han stå framme i kyrkan och pappa lämna över mig. Pappa sa först, jaha, inte vet jag, men sen kom han på / skämtade han att han mer än gärna "ger bort mig" så han blev av med mig, haha! tycker traditionen att brudgummen inte ser bruden förrän hon träder in i kyrkan är mysig.. har dock inte bestämt mig om vi ska sova ihop natten innan... Kanske man skulle sova med tärnan dvs syrran... kommer dock inte sova hemma utan i samma stuga som vi sedan firar bröllopsnatten i. tål att tänkas på... Annars har vi precis gjort färdigt alla inbjudningar, dock inte fått kuvert vi beställt från nätet ännu. inbjudingarna blev jättefina och jag är jättestolt! designade dem själv, ritade en bild och gjorde en stämpel av denna, som nu sitter på varje kort... vi har väl inte direkt något färgtema, men färgerna vi använt är en mjuk, vit färg på korten och text/stämpel i mörk brun samt ett turkost(åt grönt) sidenband och guldtext. Kommer inte dekorera borden i överflöd utan hålla mig till enkelt, murgröna och grupper av ljus (söker söta ljuslyktor, i vitt glas med gulddekorationer - något tips?), kanske knyter det turkosa bandet runt om... sen kommer festprogramet (om jag kan övertala min blivande att vi ska ha det!!!!!) gå i precis samma stil som inbjudan, sen får det räcka!
Annars har vi hunnit så här långt:
- kyrka är bokad
- festlokal
- meny är mer eller mindre bestämd
- klänning är köpt
- prel.bokat buss (gäster)
- blockbokat hotell (gäster)
- bokat bröllopssvit
- skickat ut email - förinbjudan
PUH!