• Gullan79

28/7 2007

Såg visst att tråden 28/7 2007 var stängd nu..(och inte sjutton vet jag hur man länkar eller så till den gamla tråden, inget bra på sånt.)

Undrar bara var alla som skall gifta sig denna dag har tagit vägen!? Vore kul att höra hur det går för Er, och prata med varandra ända tills det är dags för våran underbara dag. :)

• Svar på tråden 28/7 2007
  • Gullan79

mizztigger

Vad roligt att det går så bra med inbjudningarna!! Och att bygdegården var över all förväntan.:)

Jag är inte nån vidare pysslig människa av mig tyvärr...Men min kille är faktiskt det, så han har haft en massa bra ideèr. Men annars hade säkert vi också gett upp och beställt färdiggjorda.
    Fast det är kul om man nu kan göra själva.
    Men det får inte ta en massa tid, energi och pengar.:)

Våran klädkod kommer vara kavaj. Tycker det är kul att man är uppklädd, men vill heller inte att folk ska känns sig tvunga att köpa nya kläder. Och en kavaj/ljus kostym äger nog de flesta som kommer.

• mrztigger

jag hade gärna haft kavaj jag med. men eftersom sambon komooer gifta sig i linnebyxor och en top, det samma kommer hennes tärnor ha, så känns det lite överdrivet att gästerna skall komma mer finklädd är brudparet *asg* vilken syn...

jag kommer troligtvis hitta ett vitt tyg som passar sambons linnetyg. ett lyxigare bomullstyg lr liknande. vet inte ännu, vi får se sen vad det blir av. skall åka och kolla in tyger sen.

Gullan79: vilken tur du har som har en man som vill hjälpa till att pyssal och klippa. det är inte ofta man får höra det, inte på den här sajten iallfall *ler* vi hade jättetrevligt när vi satt och pyssalde ihop. förrutom när jag fick utbrott för att det inte blev som jag ville *ler*

• Akira

Jag måste fråga er tjejer. vi har planerat att gifta oss runt den 28 Juli, nu är det så att han har hemskt mycket släkt, men vi har valt att bjuda dom närmaste så det bir runt 27 stycken som vi vill äta med och umgås med på kvälllen.
    Hur ska man skriva på inbjudan. Alltså dem som man vill ska komma på själva cermonin, men inte på middagen???

• mrztigger

vi har skrivit till dem som bara kommer p åinbjudan att de är välkomna till vigsle mellan oss på XXX kl XXX.
    middag är enbart för familjen.

då vet dom flesta att det inte gäller dem. vi har inte helelr angett kläsdel lr vad vi önsakr oss lr nått.

till de som är injudna till middan har vi skrivit längre injudan med mer info.

sen om dom undrar kan dom juh alltid fråga.

• mrztigger

hur går det tjejer?

jag har köpt lim och skall nu i helgen limma klart alla kort. '
    sen har jag suttit och kollat klänningar och skall sätta ihop min drömklänning. jag har köpt ett basmönster och skall hitta mina specifika deltajer som gör det till "min" klänning.

• Gullan79

mizztigger

Jaa, jag har nog faktiskt himla tur!:)
    Verkar inte vara så många killar direkt som hjälper til med det.
    Så det ska bli jättekul att pyssla med det tillsammans. Kanske dags att börja med inbjudningarna nu ordentligt! *ler*
    Kommer Du få Din klänning uppsydd? Vad kul att få den precis som man vill.

Vi har inte gjort så mkt alls denna vecka.
    Ringt runt och kollat priser på tårtor bara.
    Sen måste vi boka en träff med våran kock och bestämma allt kring maten.
    Sen måste vi boka band osv..Så vi har en del kvar på listan.
    Men vi hinner nog allt, hoppas jag!
    Och klänning ja, det är ett dilemma. Jag är en sån velig människa, och det finns så många fina klänningar. Gaahhh!

• mrztigger

jag syr själv. min egen design *ler*

vi har diskuterat tårtor men.. vi har olika smak så det blir 3 helt olika tårtor iallafall.

• Akira

ska själv ner på stan idag och titta på klänning, håruppsättning och smink killen får inte fökja med, han vill inte se klänningen före bröllopet, det betyder otur säger han.. hihi. faktiskt så tror jag inte att jag vill se hans kläder heller, det får bli en fin överraskning i kyrkan

Nu har vi bestämmt toatmaskter, kyrkmaskalt, bestman osv.... börjar kännas att det är på riktigt nu.
    Prästen ringde mej igår och vi bestämmde datum och tid, så den 28:e klockan 15.00 blir det. All bordsplacering är klar och vilka vi ska bjuda

Det som jag kommer ha mest problem med är inbjudningskorten, hur man ska skriva till dom man bara vill ska komma till själv cermonin och till dom som ska vara med på festen.. ohh dielamma. Jag är inte så bra på att uttrycka mej, någon som har en bra ide? Och sen ska vi INTE ha med några småbarn. den yngsta är min syster som går i 9:an

• Fru Bouncing bunny

Gullan79

Verkar som om vi har tur du och jag, min blivande gjorde faktiskt alla kort tillsammans med mig när jag väl hade fått klart hur de skulle se ut. Han är inte pysslig för fem öre, men klippa/skära kort rakt och prydligt kan han minsann! Tänk matematik... haha! Det känns himla kul att ha gjort dem själv och tillsammans, även om det inte alltid gick "smärtfritt" hrmf... vi upptäckte också att det inte alltid är så jäkla lätta att stämpla fint och rakt

Mizztigger
    Vad mysigt med picknick-tema! Annorlunda och väldigt passande. Kommer ni äta utomhus också eller är bara själva vigseln ute? Hur har det gått med inbjudningarna nu då? Jag har inte möjlighet att besöka denna sida så ofta - hur gör jag enkelt om jag vill scanna in en bild på vår inbjudan (ifall någon vill se alltså ?)

Svar på tråden 28/7 2007