• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Bruden Ringman

Jo då, här kommer det en i varje fall som tänkte gifta sig i Karlskoga den 11:e augusti.

• lillnalle

Kul:) Bor ni Karlskoga? Vad har ni bokat? Hur kommer ert bröllop att se ut:)?

• lillnalle

jag och min sambo ska gifta oss den 25 augusti på ölsboda herrgård. Jag tycker att det känns helt overkligt! Kommer du hyra klänning eller köpa? Jag kommer nog hyra om nu Gittan har den jag har kollat på. Kan du rekommendera någon frisör, makeup tjej, blombutik m.m.

• Bruden Ringman

Vi har bokat Karlskoga Kyrka och Björkborns Herrgård. Var först i kontakt med Gittan för att boka Ölsboda. Men tyvärr hade hon inte tid att ge oss någon offert på vad det skulle kosta för hon skulle till Thailand en månad. Kände att vi inte kunde vänta till hon kommer hem igen så vi bokade här i Karlskoga istället. Kanske inte så dumt ändå mtp att slippa transportera gästerna. Men Ölsboda kan jag verkligen rekommendera. Var där för ca 10 årsedan på ett bröllop, de hade vigselakten nere vid vattnet, det var jättevackert.

• lotta49

Hej! Här har ni en blivande brud till i Charleswood city fast vi gifter oss inte i sommar utan nyårsafton hade vi tänkt. Kul att upptäcka lite fler ifrån hemtrakterna.

• Bruden Ringman

Hmmm..råkade trycka iväg inlägget innan jag var klar.

Vet inte om jag ska hyra eller köpa klänning. Beror på om jag hittar den jag vill ha och den går att hyra så kör jag på det. Tänkte kolla nere hos Gittan någon dag. Vet du om man måste boka tid för att åka dit och prova? Vi kanske kan ha lite tur nu när hon är i Thailand kanske hon köper med mycket nytt tyg och tänker sy lite nya klänningar till sommarens alla bröllop, då kanske man kan få vara med på ett hörn och önska lite fast man bara vill hyra.

Jag har bokat tid för makeup på Hudfixar´n här i Karlskoga, de tar 600 kr. Men bor du i Degerfors så finns det en jättegullig tjej som heter Maria Gustafsson (Relax Hud och Hälsa) som jag nog skulle välja för att slippa åka. Håret tänkte jag göra hos min vanliga frisör, Cissi Hagberg som har "Kalufsen" här i Karlskoga. Blommorna har jag ingen aning om, har du något förslag? Man vill ju ha en bukett som håller hela dagen men inte lägga ut hur mycket pengar som helst. Var inne på nätet och kollade in lite buketter, kolla in sidan, det är jätte fina. Tänkte ta med mig en bild till någon lokal blomaffär när det blir aktuellt. Då slipper jag stå där och kolla. Jag vet nog vilken jag vill ha redan.
    www.bernzonsblommor.se

Är ni många på er fest? Har du några bra "budget tips"? Känner att det börjar dra iväg innan vi ens har bestämt maten.

• Mimsan75

Åh ... ursäkta att jag klampar in här, men var roligt med lite fler Karlskoga brudar.

Jag gifte mig alldeles nyss (nyårsafton, bra dag du valt lotta49 ) och har fortfarande "lyckoruset" kvar.

Lyllos er som har allt framför er

• Bruden Ringman

Mimsan75 har du några tips och idéer att ge oss "novisa" på området. Känns som om det bara snurrar i huvudet ibland. Skulle vara fint med ett västindienbröllop på tu man hand just nu...

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?