070707 vart är tråd 5?
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Har alla ni 070707:are skickat ut inbjudningskorten? Vi håller på och kämpar med våra än.. vilket evighetsprojekt det är.. massa pärlor och band och gud vet vad.. =)Tar lite längre tid än vad vi trodde, och det är så mycket med jobb och massa saker som händer på helgerna så vi hinner ju aldrig färdigt.. Är lite stressad nu som ni kanske förstår... Men ska försöka få ut dem i nästa vecka iaf... Hoppas vi hinner! Skulle behöva jobba med bröllopet på heltid tror jag :)
Enamorada - vi skickade våra i slutet på förra veckan. En vecka hit eller dit spelar väl ingen roll. Ta den tid du behöver, tror inte folk bokar upp annat så tidigt...
Vi skickade också våra i mitten av förra veckan och har fått många svar, så kul att det är igång nu :)
Enamorada
Känn lugnet =)
Vi har fortfarande inte beställt grejerna till våra kort...behöver jag ens nämna att vi har lite svårt att få fingrarna ur ibland. Men men, ska beställa i veckan så jag är inte alltför stressad ändå...
Har tentaperiod å så mycket annat att vara stressad över så jag orkar inte riktigt hetsa upp mej över bröllopssaker denna vecka.... Det får ta den tid det tar...(skulle hört mej för 2 veckor sedan...hehe...då var det allt annat än lugnt...
)
SKrev jag att jag har spontanköpt mina skor nu? Gick förbi en skoaffär jag aldrig tidigare varit inne i, å där stog de å väntade på mig. Perfekta, inte för spetsiga, rätt vit färg, små strass stenar precis i sko "urringningen" som matchar klänningen. 5-7 cm klackar vilket är perfekt då kommer jag kunna ha de hela dagen, går i ca 9-10 cm till vardags. Dessutom är det hela tår vilket var ett krav för mig + att de sitter fast ordentligt med remmar kors å tvärs över foten. Kotade "bara" 600 kr vilket är bra om man tittar på vad skor i brudaffärer kostar.
Vi har inte fått ut inbjudningarna ännu, men jag höll på med dem idag o fick hälften klara. De ska ut den här månaden, det är då säkert.
Våra inbjudningskort blev klara i helgen. Jag tänkte skicka dom i slutet av månaden, har satt osa senast 21 maj.
Suck.....
Har precis setat och ringt runt till olika bagerier/konditorier för jag och sambon tänkte åka runt på fredag och kolla läget.
Vi har ett krav: Att dom kan köra ut den åt oss, så någon slipper hämta den - vilket visade sig vara svårare än jag först trodde, det var inte alls många som gjorde så.
Och sen varierade priserna väldigt mycket. Det billigaste tog 13-20:-/bit (ej utkörning) och det dyraste tog 35-50:-/bit (ev. utkörning).
På ett ställe tog dom ca 15:-/bit och sen extra betalt/timme med dekorationerna.
Av 21 som jag ringde så var det bara 1 som erbjöd provsmakning! Hur har det varit för er?
Vad får ni betala för eran tårta och är det utkörning eller måste ni hämta den?
Vår tårta hämtar vår festarrangör. Provsmakning hade ingått men nu har vi beställt en heltårta att provsmaka med alla våra föräldrar. Tror att vi betalar max 35kr/bit.
vad skönt att jag inte var ensam om att inte skickat ut inbjudningarna än... :)
jag har bara pratat med ett konditori men det gick bra att köra ut för dem iaf... jag frågade om provsmakning också och det gick bra.. fast han skrattade lite åt mig när jag frågade hehe, var väl inte så vanlig fråga som jag trodde kanske.. men klart man måste provsmaka!!! mums :D