• l i s a

070707 vart är tråd 5?

Hallå!

Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?

Gott nytt år på alla förresten!

• Svar på tråden 070707 vart är tråd 5?
  • Dalabrud-07

Var och beställde blommorna i fredags. Skönt att ha ännu ett moment avklarat.
    Har varit runt och kollat på tårtor, och fick besked om utkörning från ett ställe i fredags så nästa vecka åker vi och beställer den, känns bättre att åka dit och prata direkt med bagaren (ännu en gång ), än att ringa dit.
    Maten är beställd sedan en vecka tillbaks - jätteskönt! Tyvärr kunde dom inte lova utkörning, eftersom det var ett annat sällskap som bokat exakt samma tid, men dom skulle försöka lösa det hela.
    Har börjat kika på ringar. Sambon vill göra om sin och har fått ett kostnadsförslag på mellan 1200 - 2000 :-, helt ok! Guldsmeden fattade på en gång hur han menade och kom med en massa egna idéer, kändes jättebra. Jag tittar fortfarande. Men hur jag än bär mig åt så kommer jag tillbaks till en och samma....det kanske är ödet.....

• HalmstadNilla

Ni kopierade nog inte den senaste för jag vet att jag skrivit in mej innan.. Nu är jag på plats igen iaf...

Vasa:
    Ohmygoodness, Solf kyrka 16:00

Halmstad:
    TheBride, Steninge kyrka 16:00
    HalmstadNilla, Tönnersjö kyrka 14.00

Öland:
    MickeåMaria, Resmo kyrka, 16:30

Miiia82, Skedevi kyrka kl.16.00

Göteborg:
    glad tjej: Älvsborgs kyrka
    The, Kungälv, Ytterby Kyrka 15.00
    A+A 070707 Göteborg, Vasa Kyrka
    Syssa, Göteborg, St Birgittas kl 17.00

Stockholm:
    N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
    Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
    Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
    Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
    juli07,Märsta, Husby-Ärlinghundra Ka 14.00
    snart hela kittet, Sigtuna, Maria ka 15.30
    Förhoppningsis, Boo kyrka, Nacka 15.30
    LingaFreddie, Össeby kyrkoruin, 16.00

Dalarna:
    Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
    MissTess, Rättviks kyrka kl 17.00

Örebro:
    Gerda, Adlers 16:00

Piteå
    millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
    MiaVinterbrud, Piteå Stadskyrka 16:00

Jönköping
    Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30

Luleå
    eliin, gammelstads kyrka 13:00

Karlshamn
    irin, Elleholm Kyrka kl 15:00

• carina6 nu gift

och jag vill vara med igen också

Vasa:
    Ohmygoodness, Solf kyrka 16:00

Halmstad:
    TheBride, Steninge kyrka 16:00
    HalmstadNilla, Tönnersjö kyrka 14.00

Öland:
    MickeåMaria, Resmo kyrka, 16:30

Miiia82, Skedevi kyrka kl.16.00

Göteborg:
    glad tjej: Älvsborgs kyrka
    The, Kungälv, Ytterby Kyrka 15.00
    A+A 070707 Göteborg, Vasa Kyrka
    Syssa, Göteborg, St Birgittas kl 17.00

Stockholm:
    N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
    Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
    Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
    Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
    juli07,Märsta, Husby-Ärlinghundra Ka 14.00
    snart hela kittet, Sigtuna, Maria ka 15.30
    Förhoppningsis, Boo kyrka, Nacka 15.30
    LingaFreddie, Össeby kyrkoruin, 16.00
    Carina6: Västerhaninge Kyrka kl 17.00

Dalarna:
    Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
    MissTess, Rättviks kyrka kl 17.00

Örebro:
    Gerda, Adlers 16:00

Piteå
    millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
    MiaVinterbrud, Piteå Stadskyrka 16:00

Jönköping
    Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30

Luleå
    eliin, gammelstads kyrka 13:00

Karlshamn
    irin, Elleholm Kyrka kl 15:00

• N&N

Idag har jag inte gjort många knop med bröllopet, men desto mer förra veckan. Programmet är nästan klart (saknar bordsplacering och alla gästpresentationer), i fredags kväll knåpade vi ihop tändsticksaskar med vårt monogram på och igår fick vi klart med en kontakt på blommor. Alltså vi beställer buketterna från en florist men en bekant till oss jobbar i Årsta partihallar och vi ska få åka dit och köpa blommor till dekorationerna till inköpspris. Känns ju väldigt bra!

Hade ett par vänner på middag igår som verkligen var intresserade och hade mycket kontakter. Annars tycker jag att nästan ingen frågar om någonting och jag som håller på att spricka... vill bara prata bröllop så det är lite trist. Som tur är har det börjat en vikarie på mitt jobb som också ska gifta sig i sommar och vi pratar massor med bröllop :)

• Gerda

N&N

Tycker att ni jobbar på fullfart med bröllopet! Iaf om jag jämför med vårt stillastående program... Nåja, snart snart.. ska vi sätta igång...

• N&N

Tack Gerda!

Kolla vad jag hittade här:
    www.fodey.com/generators/newspaper/snippet.asp

Kul grej att ha i festprogrammet. När jag är klar med programmet ska jag dela med mig här, har fått så mycket ovärderlig hjälp och material från folk här på BT.

Tycker också att vi har bra koll på planeringen, det var lite lustigt igår, mina föräldrar som knappt har frågat om bröllopet tyckte att vi ska ha en planeringskväll snart :) Jag sa att de hemskt gärna får ta del av våra planer men att det mesta redan är bestämt och fixat. Pappa började räkna upp en mängd saker som vi redan bokade i höstas... han och sambon ska iaf till Tyskland om två veckor och handla drickat till bröllopet. Och min mamma har lovat att ha koll på barnen under middagen och natta dem så gör de bara det är jag nöjd.

• fru?

Inga andra som ska gifta sig i Västerås 070707 ? :)

• Fru0707

N&N

nej va kul idé att svara på frågor själva! Jätterbra faktiskt. Vi börjar ha så himla mycket i vårt program nu, 18 s som det är nu men då blir de ju text på varje sida så de betyder väl att de blir 9 s va..el hmm undrar hur de är med mitt matte huvud ida, vi har alltså 18 s sammanlagt i word dokument nu men då är de ju 2 spalter per sida me de borde ju bli 9 sidor iomed att de kommer att va text på båda sidorna..öhh har liksom feber och är hemma från jobbet idag så hjärnan kanske inte fungerar till 100 %..

Vi var och beställde alla blommor i lördags, kolla ett varv till på lokalen där vi skall vara, ska börja knåpa lite med bordsplacering nu så småning om annars börjar de mesta vara under kontroll känns det som även om jag har en hel A4 s med saker som skall fixas ännu.. :)

• Gerda

N&N

Hehe, har den länken sparad i favoriterna Har halva festprogrammet klart - och bara jag bestämmer mig för favors så kan jag börja tillverka bordsplaceringskorten samt "kartan" till den...

Viktigast just nu är eg. ringa runt och höra om bukett samt lösa blommor (ska göra bordsblommorna själv). Sedan kontakta festarrangören igen och prata detaljer

• Dalabrud-07

Nu ska vi åka och beställa tårta och titta på ringar, igen..... Att det ska vara så himla svårt att bestämma sig

Svar på tråden 070707 vart är tråd 5?