070707 vart är tråd 5?
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Det går ganska bra. Men det är väl ett litet mellan läge nu när inbjudningarna är iväg skickade och hindersprövningen fixad. Jag var på Ica Maxi i dag och tänkte fråga vad de tar för en chokladmousse tårta. Men det var ingen där så jag ska ringa dem i veckan. Det satt en prislista där och då kostar chokladmousse tårtan 189 kr för 12 bitar, men en bröllopstårta går på 35 kr biten, hmm. Undra om man bara beställer vanlig tårta.... Vi ska ha över 100 gäster så det blir ganska stor prisskillnad.
Var också inne i stan och kollade efter en BH, men eftersom jag kämpar med att gå ner i vikt och har lyckats lite så måste jag nog vänta.
Tittar in lite då och då och lägger nu till mig själv igen
...kanske fler fallit bort sen listan för mååånga sidor sen.
Vasa:
Ohmygoodness, Solf kyrka 16:00
Halmstad:
TheBride, Steninge kyrka 16:00
HalmstadNilla, Tönnersjö kyrka 14.00
Öland:
MickeåMaria, Resmo kyrka, 16:30
Miiia82, Skedevi kyrka kl.16.00
Göteborg:
glad tjej: Älvsborgs kyrka
The, Kungälv, Ytterby Kyrka 15.00
A+A 070707 Göteborg, Vasa Kyrka
Syssa, Göteborg, St Birgittas kl 17.00
Stockholm:
N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
juli07,Märsta, Husby-Ärlinghundra Ka 14.00
snart hela kittet, Sigtuna, Maria Ka 15.30
Förhoppningsis, Boo kyrka, Nacka 15.30
LingaFreddie, Össeby kyrkoruin, 16.00
Carina6: Västerhaninge Kyrka kl 17.00
jagskablienfrulääängtar: Maria Magdalena K:a 16:00
Dalarna:
Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
MissTess, Rättviks kyrka kl 17.00
Örebro:
Gerda, Adlers 16:00
Piteå
millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
MiaVinterbrud, Piteå Stadskyrka 16:00
Jönköping
Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30
Luleå
eliin, Gammelstads kyrka 13:00
JuliBrud07, Gammelstads kyrka 17:00
Karlshamn
irin, Elleholm Kyrka kl 15:00
Ramsele
vist, gamla kyrkan kl 15:30
Hammarö
FrkF, Hammarö Kyrka kl 16:00
Kalmar
J2C, Borgerligt kl 13.00
Jag har börjat drömma mardrömmar om bröllopet...någon annan som gör likadant? Jag drömde bland annat att jag glömde brudklänningen hemma, så jag måste ta en blå och jätteful klänning på mig istället och i kyrkan höll min blivande man om mig jättekonstigt så jag blev tvungen att hålla ena armen rakt upp hela tiden... *skrattar* Det är ju klart att det inte kommer att gå på det sättet, men ändå drömmer jag sånt konstigt. Inbjudningarna är klara. Skickas imorgon! :)
vi väntar och väntar på att folk ska svara på inbjudningarna, skickade ju för flera veckor sen men folk är uselt dåliga på att svara, jätte många har talat om för oss att de kommer men inte för sambons förräldrar som tar hand om OSA.
Gerda, har alla dina gäster svarat redan? Eller gör du namnlappar allteftersom folk tackar ja?
Glömde, har bjudit våra toastmasters på vinprovnig för att välja vin till maten.
har fått menun klar och nu tar vi med den till systemet och får vintips i 3 olika prisklasser per rätt + skumpan till fördrinken och brudskålen
Mycket vin blir det den kvällen vi provar, många flaskor att tömma =)
förhoppsningsis
15 har tackat ja Jag ska göra namnlapparna på de gäster som jag vet kommer
Tittar in lite då och då och lägger nu till mig själv ...tydligen ni har tappat bort mig
Lycka till alla!
Vasa:
Ohmygoodness, Solf kyrka 16:00
Halmstad:
TheBride, Steninge kyrka 16:00
HalmstadNilla, Tönnersjö kyrka 14.00
Öland:
MickeåMaria, Resmo kyrka, 16:30
Miiia82, Skedevi kyrka kl.16.00
Göteborg:
glad tjej: Älvsborgs kyrka
The, Kungälv, Ytterby Kyrka 15.00
A+A 070707 Göteborg, Vasa Kyrka
Syssa, Göteborg, St Birgittas kl 17.00
Stockholm:
N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
juli07,Märsta, Husby-Ärlinghundra Ka 14.00
snart hela kittet, Sigtuna, Maria Ka 15.30
Förhoppningsis, Boo kyrka, Nacka 15.30
LingaFreddie, Össeby kyrkoruin, 16.00
Carina6: Västerhaninge Kyrka kl 17.00
jagskablienfrulääängtar: Maria Magdalena K:a 16:00
Lasky, Östra Ryds kyrka kl.16
Dalarna:
Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
MissTess, Rättviks kyrka kl 17.00
Örebro:
Gerda, Adlers 16:00
Piteå
millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
MiaVinterbrud, Piteå Stadskyrka 16:00
Jönköping
Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30
Luleå
eliin, Gammelstads kyrka 13:00
JuliBrud07, Gammelstads kyrka 17:00
Karlshamn
irin, Elleholm Kyrka kl 15:00
Ramsele
vist, gamla kyrkan kl 15:30
Hammarö
FrkF, Hammarö Kyrka kl 16:00
Kalmar
J2C, Borgerligt kl 13.00
Idag fick vi tillbaka papper från skattemyndigheten...nu är det verkligare att det kommer att hända. Ska nu bara vidarebefodra dessa till kommunen där vi ska vigas borgerligt, dagarna bara rusar iväg.
Har iallafall börjat shoppa på mig lite av det vi ska ha på vigseldagen. Idag har jag gjort klart min "tärnas" smycken som hon ska ha (minikopior av det jag gjort till mig) och det vart så bra.
Sedan har jag tid hos min sömmerska på tisdag, tiden har blivit flyttad 2 ggr redan, men klänningen hinner bli klar så det oroar jag mig inte för.
Jag har inga inbjudningar och osa att hantera så det slipper jag iaf.
Och ännu inga mardrömmar...
Vet ni, att det är exakt 100 dagar kvar till vårt bröllopsdatum idag! Jippie! Imorgon är det bara tvåsiffrigt...
Hur ligger ni alla till?
Igår fixade vi kläder åt min m2b :) De blir jaquett..han passa så himla bra i den *ler glatt*
Har skickat inbj. för några veckor sedan och några har hört av sig..tror de flesta antar att vi vet att de kommer, men man vill ju ändå att de ska höra av sig och bekräfta..lite besviken på att fler inte hört av sig och bara tackat för inbjudan el nåt..jag som la ner så mycke tid på den..hmm..men men vi har ju osa först 1.6..
HÅller på med programbladet, vigselprogrammet, placeringskorten och presentaskarna.
Mycke som ska fixas men mest sånt som man kan göra först veckan innan..men har en hel A4 sida med stuff som ska fixas och bestämmas och sånt ännu så finnas att göra..å ja så har vi inte bokat präst ännu borde tas itu med..kyrkan har vi. Festlokalen klar, florist klar, catering klar, fotograf klar, frisör & smink klar, band klar tycker jag har det under kontroll.. Ni andra då?
Vad tänker ni att folk ska kasta på er? Ris, blomblad nåt annat vad?