070707 vart är tråd 5?
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Valde detta datum för att det var lite roligt, lätt att komma ihåg, så ville vi ha ett lite speciellt datum :)
Här kommer frågor:
Svärmor och svärfar svarar på:
Hur var xx (sonen) som barn?
Vilken är hans bästa respektive sämsta egenskap?
Vilket var ert första intryck av xx (bruden)?
Vilka råd vill ni ge brudparet?
Samma frågor ställs till mina föräldrar.
Sambons bror och min syster svarar på:
Hur är xx som bror/syster?
Berätta något som vi inte vet om xx!
Vilket var ditt första intryck av xx?
Varför passar brudparet ihop?
Toastmasterparet svarar på:
Vilka är ni?
Hur träffade ni brudparet?
Vilken relation har ni till brudparet idag?
Har ni goda råd till brudparet?
Vilka förväntningar kan gästerna ha på er?
Vilka förväntningar har ni på gästerna?
Någon speciell hälsning till gästerna?
ska gå igenom menun med firman på fredag. Spännadne
Nu har vi kommit väldigt långt i vår planering känn det som.
Vi har bokat kyrka,solist, band till festen, fixat med en kock som gör vår mat och ska även göra lite olika menyer som vi kan välja på. Bokat frisör, fotograf och festlokal. Sen är det bara kvar att beställa kläder, fixa transport från kyrkan (är i princip klart) fixa bröllopsnatt (snart klart det med) och festprogram + vigselprogram. Men det ska värdparet hjälpa till med.
Jo visst ja min svägerska ska fixa tårtan och hon är superduktig. Hennes barn ska vara brudnäbbar med!
N&N
Tusen tack för frågorna! Ska ta mig en funderar om vi ev oxå sku köra på lite samma stil i vårat program. kunde ju va intressant att se vad folk har för uppfattning om oss om inte annat :)
>> Fru0707
Fick svar från några idag och det var jättefyndiga svar som säger mycket om oss... speciellt vår toastmaster och toastmadame hade gjort det bra. Roligare än bara barncitat eller annat tycker jag iaf.
Jordgubbslisa >>
Vi valde detta datum för att det är ett lite annorlunda datum. Att det dessutom var en lördag passade ju ännu bättre.
Vi valde 070707 för att det var ett kul datum samt att det är vår 6 årsdag.
/Syssa
N&N
nu har vi bestämt att vi gör en mini intervju med bådas föräldrar, hans morbror/gudfar samt en av mina spralliga kompisar. Tror det kommer att bli riktigt bra faktiskt..
men vi har över 100 gäster och skriver något kort och roligt om samtliga i vårt programblad, kör en stående A4 men de kommer å bli minst 10 sidor..hmm känns lite långt på nåt sätt men vad kan man?! :)