070707 vart är tråd 5?
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
>>Fru0707
Har lite samma problem. Minst 5-7 sidor blir det till gästkommentarerna i vårt program då vi också har ca 100 gäster, har även vi stående A4. Scannade precis in några gamla bilder av oss som barn till en del som handlar om vår barndom. Vi har svarat på dessa frågor:
När jag var liten
Det här var jag bäst på i skolan:
Det här var jag sämst på:
Den värsta utskällning jag fått av mina föräldrar kom när:
Min barndomsbästis:
Instrument jag spelat:
Affischerna i mitt barndomsrum föreställde:
Jag ville bli:
Jag har aldrig släppt drömmen om:
Jag var rädd för:
Hittade dem i en slags "Mina vänner-bok" för par.
Nu har vi haft möte med cateringen, känns jätte bra, så nu har vi lite vin att prova. Vi ficar alkoholen själv så vi tar med menun och går ner till systemet och ber att få 3 olika vinförslag i olika prisklasser per rätt + 3 olika skumpa varianter till fördrink = 12 flaskor att prova sig igenom, tar å bjuder våra toastmasters på vinprovning nån helg
Hej det var längesedan jag var här och läste...
Har råkat ut får en data-krasch! Inget vidare alls eftersom allt ligger på hårddisken. Så jag hoppas att min sambo lyckas rädda alla dokument, annars så får vi helt enkelt börja från början med allt om bröllopet + att alla våra kort försvinner spårlöst. Så nu håller vi tummarna. Så länge har vi fått låna dator av en kompis. Toppen, bara dokumenten och bilderna m.m. går att få över på den nya hårddisken så..
Om det lyckas eller inte får jag reda på först ikväll... Usch, jag hoppas verkligen inte att allt mitt jobb och korten från Singapore m.m. är borta... Snälla säg att det inte är så!
The - hur gick det me allt på datorn. Lyckades ni rädda det? Jag har hört att man kan lämna in den till värsta dator-proffs annars o få fram allt men de brukar ta en slant o jag vet inte vart man hittar dessa människor. Går knappast att slå på datorproffs på gulasidorna.. Fråga nån nörd i nån butik eller nåt annars, de vet säkert...
HalmstadNilla
Jo, allt är räddat och ligger nu på dvd-rw. Problemet nu är att den nuvarande datorn inte läser dvd-rw skivor.. Men allt finns i alla fall räddat och vi ska byta till vår gamla dvd-brännar-enhet innom nån vecka, men så länge får vi nog gå till kompisen och ta med oss usb-minnet och föra över de viktigaste filerna så jag kan sköta ekonomin.
Sedan FICK vi den här nya datorn av en jobbarkompis till tjejen. Toppen!! Särskilt nu när vi har ont om pengar. Ny bil och bröllop kostar. Men den andra datorn ska felsökas och göras i ordning sedan. Så då har vi två datorer och slipper slåss om datatid.. Och risken att båda datorerna går sönder samtidigt är förhoppningsvis minimal, eller vad säger du?
jo.. låter bra! Investera i en extern hårddisk. Kostar runt tusenlappen och då får ni mycket minne. Dessutom väldigt enkelt att koppla om mellan datorerna om ni har två sen. Vi har en extern på 250 gb och den räcker ett tag. Viktiga dokument bilder mm har vi både på den externa och den interna hårddisken. Inte helelr så stor risk att dessa kraschar samtidigt. Dessutom brukar vi bränna ner bilder o grejer i mellanåt.. På så sätt är allt säkert förvarat...
HalmstadNilla
Jo, vi brukar bränna ner, men det har inte hunnits med riktigt på sistone. Men har även haft planer på extern hårddisk rätt länge, så det blir väl en sån nu efter bröllopet, när pengarna kommer ikapp lite.
Hur går det med bröllopsplanerna för er då?
And one more
Vasa:
Ohmygoodness, Solf kyrka 16:00
Halmstad:
TheBride, Steninge kyrka 16:00
Öland:
MickeåMaria, Resmo kyrka, 16:30
Miiia82, Skedevi kyrka kl.16.00
Göteborg:
glad tjej: Älvsborgs kyrka
The, Kungälv, Ytterby Kyrka 15.00
A+A 070707 Göteborg, Vasa Kyrka
Syssa, Göteborg, St Birgittas kl 17.00
Stockholm:
N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
juli07,Märsta, Husby-Ärlinghundra Ka 14.00
snart hela kittet, Sigtuna, Maria ka 15.30
Förhoppningsis, Boo kyrka, Nacka 15.30
Dalarna:
Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
MissTess, Rättviks kyrka kl 17.00
Örebro:
Gerda, Adlers 16:00
Piteå
millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
MiaVinterbrud, Piteå Stadskyrka 16:00
Jönköping
Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30
Luleå
eliin, gammelstads kyrka 13:00
Karlshamn
irin, Elleholm Kyrka kl 15:00
& ytterligare en!!
Vasa:
Ohmygoodness, Solf kyrka 16:00
Halmstad:
TheBride, Steninge kyrka 16:00
Öland:
MickeåMaria, Resmo kyrka, 16:30
Miiia82, Skedevi kyrka kl.16.00
Göteborg:
glad tjej: Älvsborgs kyrka
The, Kungälv, Ytterby Kyrka 15.00
A+A 070707 Göteborg, Vasa Kyrka
Syssa, Göteborg, St Birgittas kl 17.00
Stockholm:
N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
juli07,Märsta, Husby-Ärlinghundra Ka 14.00
snart hela kittet, Sigtuna, Maria ka 15.30
Förhoppningsis, Boo kyrka, Nacka 15.30
LingaFreddie, Össeby kyrkoruin, 16.00
Dalarna:
Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
MissTess, Rättviks kyrka kl 17.00
Örebro:
Gerda, Adlers 16:00
Piteå
millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
MiaVinterbrud, Piteå Stadskyrka 16:00
Jönköping
Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30
Luleå
eliin, gammelstads kyrka 13:00
Karlshamn
irin, Elleholm Kyrka kl 15:00
Nyfiken! Hur långt har ni kommit i planeringen?