070707 vart är tråd 5?
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Här är våra inbjudningar förresten.
groups.msn.com/Lotarev/invitationsetc.msnw&PhotoID=82
Jättefina inbjudningar, Gerda! Helt i min smak :)
Dalabrud, vet precis hur det är. Jag försöker köpa mycket smått med lönen och ta så lite som möjligt ur bröllopskontot. Då gör jag inte av med lönen på annat och det blir förhoppningsvis kvar lite extra på kontot. Eller inte :)
Jag förstår precis vad ni pratar om när det gäller budgeten. Nu hade jag sådan tur att min pappa gav mig frimärken till alla inbjudnigar i Sverige. Vi behövde bara köpa de som skulle utan för Sverige.
Men I helgen hittade jag ett par jättefina skor som var nedsatta till halvapriset, så de kostade bara 137kr. Så några budgetposter blir billigare än vad vi räknat med.
helenerik
Låter alldeles perfekt att göra sådana kap!
N&N
Också ett sätt att kamouflera budgeten Fast det skulle inte funka för oss då allt ligger i en o samma "potta"
Sitter just och fyllde i vårt excelark och vi är uppe i snart 10.000 gahhh... Fast vi har delbetalat vigselringen iofs.
Jag gör oxå som du N&N... Alla inbjudningkort har än så länge kommit från lönen direkt samtidigt som vi fortfarande sparar till bröllopet så det är bra...
Jag borde oxå börja hålla koll på utgifterna... Vi har nog än så länge lagt ut typ 15-20 kr / inbjudan... O då har vi inte räknat me portot... Usch! Men mamma har lovat att dela ut alla inbjudningar till släkten där hon bor... Då sparar vi iallafall in säkert 50 kr.. o vi ska träffa ganska stor del av släkten nästa helg så det är lagom att dela ut några då...
Visst är det smart :) Vi har en budget som landade på 80 000 kr i höstas när vi gjorde den. Då har vi 100 gäster med övernattning i skärgården.
Min sambo pluggar och jag har endast jobbat ett halvår efter min andra mammaledighet, men vi har sparade pengar + att föräldrarna hjälper till lite.
Det jag menade med att jag tar från lönen är att jag ändå för in det i budgeten så fort jag har gjort ett inköp. Men att om jag tar pengar från lönen till trycksaker, gästbok, paraplyer, smycken, ja lite mindre saker, så köper jag mindre kläder och andra saker som jag brukar köpa mycket av med lönen. Kanske onödiga saker som jag nu omedvetet bortprioriterar då pengarna går till bröllopet och mitt shoppingbehov blir stillat :)
Igår kom mina föräldrar hem från Thailand med två näbbklänningar till våra döttrar. Urfina, vita med massor av tyll och lite strass som det är på min klänning. Klänningarna kostade 200 kr tillsammans! Pust, man vet aldrig vad mina föräldrar kommer hem med men dessa var perfekta. Hade budgeterat 1 000 kr för näbbklänningar så äntligen drog det inte över på en post...
Igår på lunchen var jag, sambon + bestman och hyrde frockcoat + tillbehör till bägge för 1 550 kr/person. Billigast i Sthlm tror jag, har rekat runt och är nöjd då det kostar 2 800 kr/person på vissa bröllopsbutiker för samma sak. Kan rekommendera www.brudgummen.se på Vattugatan vid Gallerian för att hyra killarnas kläder.
Då var alla inbjudningar klara att skickas!
Ska lägga dom på lådan i morgon, om jag vågar.... Det blir ju så definitivt helt plötsligt, inget som vi behöver viska om över en kioo te i soffan när barnen somnat, man behöver inte tänka på vad man säger till vem..... Lite tråkigt att det blir så himla offentligt....
Vi har satt osa datum till 1/6.
Hur var det för er efte ni skickat ut inbjudningarna? Vilken respons fick ni? Nu är det ju bara dom närmsta som vet om att vi ska gifta oss, så det kommer (förhoppningsvis) som en överraskning iallafall för 90% av dom bjudna...
Vi hade berättat för ganska många att vi ska gifta oss. Men det var ett par som inte visste något och svarade ja direkt även fast de behövde boka om en semester resa.
Så det är bra att vara ute i god tid..
Nu är det några som svarat, men jag kan tänka mig att det kommer vara tyst ganska länge eftersom även vi satt 1/6 som OSA.
Våra kommer nog inte fram förrän nästa vecka - men de flesta vet om att vi gifter oss. Vi satte OSA 20/5 så det dröjer nog med svaren här med.
Jag sitter faktiskt, tro det eller ej o pular lite me inbjudningarna nu... Väntar på att limmet ska torka innan jag kan göra nästa moment... Snart klara.
Kan man ge ut dem i olika tid till olika personer. Vi ska träffa en del av släkten nästa helg (10/3) o ev familjen 17/3. Men de vi måste skicka är ju klara att skicka redan imon... Är det dumt att göra så?
Alal har ju fått save-the-day så alla vet ju ändå att vi ska gifta oss... Eller...?! Så svårt att veta. Jag hade ju kunnat skicka alla men det är ju ändå nästan 250 kr...