• l i s a

070707 vart är tråd 5?

Hallå!

Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?

Gott nytt år på alla förresten!

• Svar på tråden 070707 vart är tråd 5?
  • FrkF

Såhär ligger vi till:

* bokat kyrka
    * bokat vigselförrättare
    * bokat festlokal
    * bokat kock
    * bokat häst & vagn
    * köpt klänning
    * bokat solist till kyrkan
    * bokat fotograf
    * beställt ringen
    * bokat DJ
    * bokat frisör och smink
    * vet vad men ej bokat M2B och bestmans kläder
    * toastmaster är tillfrågad & han har tackat ja
    * gästlistan är spikad
    * inbjudningskorten är klara
    * floristen är bokad
    *hemsidan är klar, men kommer ju byggas på efter hand
    * bröllopsnatten är bokad
    * boende för gäster är fixat

Det vi har kvar är:
    * beställa tårtor
    * berätta för brorsan vad han ska köpa med från Tyskland
    * köpa skor till mig och M2B
    * boka M2Bs och bestmans kläder

• N&N

FrkF, ja du har ju mycket klart, vad skönt!

• J2C

Häst och vagn verkar vara populärt. Har läst att flera ska transporteras så.

Har ni som valt detta nära till stall eller liknande, eller kommer de ut med häst och vagn vart som helst?

• smulan1

Vi kommer också ha häst o vagn han har stallet i närheten av vår festlokal. skall bli sååå roligt, gammal hästtjej som man är.....

• J2C

Det kommer ju att
    kännas magiskt
    att komma skrittandes
    med hästen mot festen

• HalmstadNilla

om man vill hyra bil, det verkar inte finnas så många ställen i halmstad att hyra på, inte på nätet iaf. Kan man typ "provköra" bilen mellan kyrkan o festlokalen? Jag har frågat lite men folk verkar inte veta..
    Hur gör man annars? Jag vill inte ha limosin jag vill ha en sportbil, gärna cab...

• FrkF

N&N

Det föll sig så eftersom så många av sakerna, personerna var så självklara.
    Solisten, har jag vetat i ungefär 5 år att han ska sjunga på "mitt" bröllop. Pastorn är en kompromiss, men vi är jättenöjda.

Som sagt mycket var självklara saker, vilket underlättade mycket =0)

J2C

Dom som ordnar häst & vagn till oss, åker ungefär 2 mil med hästen och vagnen.

• eliin

Från ett ämne till ett annat, från "fordon" (om man nu kan kalla häst och vagn det) till bröllopsfesten...

Äntligen har det börjat klarna för oss på den punkten, och Åhhh så skönt det känns. En sten eller typ ett mindre berg har lyfts från mina axlar. Har haft kontakt med ett ställe (ett konferenshotell) ganska länge nu men det har som inte riktigt kommit till skott, vi fick först bara svävande svar när det gällde priser å så for ägaren utomlands mitt i allt förhandlande oxå. MEN idag har vi varit dit, igen, och nu är det bokat och vi har koll på det ekonomiska och allt...Som sagt, det känns såå skönt. Visst finns det detaljer kvar att fundera över som exakt tidsschema å sånt, hur exakt det nu kan bli, men bara att vi har ett ställe som är bokat... Började känna stressen komma krypande och misströstade ett tag och trodde inte det skulle bli nåt på detta ställe men skam den som ger sig...

En stor del i att jag är så nöjd är oxå att vi "fick igenom" mer än vi trodde. Fast det är ett hotell med restaurang å så, så ska vi själva fixa fördrinken m. tilltugg, tårtan och vi får själva köpa in allt till baren

Så, nu har jag fått skriva av mej lite...nu är det bara att fortsätta med resten, det är ju inte så att detta var våran sista punkt på to do-listan direkt Men men det känns mycket roligare att pyssla med det andra nu...Nu börjar det kännas att det är på riktigt för mej, å ja, det är ju inte såå länge kvar...

Tack för att ni "lyssnade"!!

• Fru The

Ringde dem på kommunen igår för att boka vår partnerskaps-registrering.

Vi kollade upp all fakta i höstas och ville fundera lite på vart vi skulle vara och vilken tid. Så nu har vi bestämt oss för att ha själva registreringen där vi ska fotograferas och under fotograferingstiden.

Själv registreringen tar ju bara 2-5min och då kan vi samtidigt få kort på ringpåtagningen och så föreslog vår fotograf. Tyckte vi verkade trevligt!

Men nu när vi ringde igår för att boka tiden, så hade de ändrat reglerna. På vår dag kunde man bara vara i gamla rådhuset och ha en tid mellan 10-13!! Innan fick man välja både tid och plats!

Kl 10 är jag hos frisören och kl 13 är jag inte klar med sminket! Fattar inte hur de har tänkt alls.

Nåväl. Vi fick tips att kolla om grannkommunen kunde ställa upp. Så vi ringde direkt till en partnerskaps-registrerare. Hon tackade med glädje ja och ville träffas. Men hon hade tydligen aldrig gjort nån registrering innan, men skulle kolla upp om ersättning och vilka papper som krävdes och sedan återkomma till oss. Så nu håller vi bara tummarna!

• glad tjej

The: Hoppas att det löser sig!

Svar på tråden 070707 vart är tråd 5?