070707 vart är tråd 5?
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
oj, vad långt alla kommit... Vi har:
-bokat kyrka (inte vigselförättare)
-bokat lokal
-beställt thaisiden från indien genom släkt
-ringen ligger hos guldsmeden o väntar (köptes samtidigt som förlovningsringen för snart ett år sen eftersom de "hör ihop")
-värdar / toastmasters är tillfrågade o har tackat ja
-brudnäbbarna har tackat ja men har inga kläder än
-gästlistan är klar
-inbjudningskorten ligger halvfärdiga på bordet (min m2b är hur petig som helst, mycket värre än jag, alla färger måste va i helt rätt nyans o allt måste matcha... jag trodde det va jag som skulle va jobbig me sånt men nej då...)
-har sett ut en ev brudbukett men inte kollat upp florist
-har en svägerska som ska baka tårtan
men jag har inte kollat hotell, bil, fotograf mm. har inte ens sömmerska än... MEn jag hoppas verkligen det löser sig snart...
N&N - vad mycket ni har klart! Måste kännas skönt!
Så skönt att ni kommit så längt i planeringen...
Vi har
-bokat kyrka (inte vigselförättare)
-bokat festlokal
-bokat fotograf
-har klänning men den behöver justeras lite.
har köpt skor men de behöver ev. justeras av skomakare.
-ringen är beställd och finns att hämta hos guldsmeden 15/5.
-toastmadame är tillfrågad o har tackat ja
-gästlistan är klar
-inbjudningskorten är färdiga men har kvar att göra ett info.blad med vägbeskrivning och boendetips som vi skickar med inbjudningarna till vissa av gästerna.
-har sett ut en ev brudbukett och hoppas bara att liljekonvaljerna vill blomma i juli i år.
-har frågat frissan om håruppsättning men hon ska återkomma med besked (semestertider då ju)
-bröllopsnatten är bokad på det enda hotellet/pensionatet i närheten, så det får duga.
- varmrätten är planera(tjälknöl med potatisgratäng) men vad äter man för mumsig fisk/räkröra till förrätt?
-har bokat trubadur till festen
Oj, vi har visst kommit längre än jag tror åxå...det va bra å skriva upp det så man ser vad som är gjort! :)
>>Dalabrud-07
Det lustiga är att jag har svårt att sova för att jag tycker vi har så mycket kvar att göra :) Helt nojig! Jag jobbar på att lära mig att delegera och skippa kontrollbehovet, då blir nog min bröllopsdag som bäst... Eftersom vi inte köper ett helt koncept på en restaurang är det så mycket mer att hålla reda på. Typ finns det tillräckligt med porslin, hyra dukar och vi gifter oss borgerligt ute så då måste vi fixa sittplatser och det praktiska kring sång och musik. Men det blir nog bra :)
>>Anuttus, skagenröra är väl aldrig fel, till förrätt menar jag. Det gillar nog de flesta i alla fall.
*åååångest!!!*
Oj vad ni harplanerat mycket!!
Har missat denna tråd de senast dagarna.
Vi ska åka till annan stad i 4 dagar och vigas borgerligt.
Under 2 dygn kommer våra vittnen (goda vänner) att vara med oss.
Planeringen har blivit klar så långt som detta:
-Barnvakt
-Flyg
-Boende
-Ringen är inhandlad
-Fredag till måndag planering
-Hår och rakning m2b
-Naglar till mig (innan vi åker)
-Vigsel
-Fotograf
-Picknick (picknickutrustning + "meny")
-Stadspromenad mot middagsrestaurangen
-Middag
Kvar:
-Gravering av ringar
-Bukett (blir beställd på plats dagen innan)
-Stämma av med min vän att jag kan få hjälp med hår och ev. smink och då bestämma tid för
-Provsminkning
-Provuppsättning hår
-Klänningen och sjal ska sys
Så här långt har vi kommit
* Kyrkan och vigselförättare bokat
* Festlokal bokad
* Klänningen bestämt med ej beställd
* Börjat med inbjudningarna
* Fixat värd/toast par
* Fotograf bokad
* Band tillfrågat men ej fått klartecken än.
Det vi har kvar är att:
* boka frusör (har dock bestämt vilken jag ska fråga)
* Bestämma ringen
* Fixa folk till att laga mat och servera
* Skicka ut inbjudningarna
* Ordna med transport och bröllopsnatten
* Plus en massa småfix!
>>Kia70, ha inte ångest. Jag hade massor kvar att göra, tills för ett par veckor sedan, då fick jag ett ryck och ringde runt lite och vips kunde jag bocka av flera punkter. Oftast är det ju bara lite samtal. Gör en lista och prioritera de viktigaste sakerna. Gör en inköpslista och du är snart klar med många punkter.
På luncherna springer jag runt på stan och kollar in bra att ha saker och jämför priser. Idag blir det nog att köpa underkläder och strumpeband :)
Vi ringde till kyrkan i höstas för att boka vigselförättare. Igår ringde vi igen (har ringt fler gånger i vinter) men dom har inte gjort klart semesterschemat än. Vi törs ju inte boka band och såna saker förrän vi fått svar på det viktigaste egentligen. Så det känns som om vi ligger långt bakom era andra i planeringen.