• l i s a

070707 vart är tråd 5?

Hallå!

Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?

Gott nytt år på alla förresten!

• Svar på tråden 070707 vart är tråd 5?
  • irin

Våra inbjudningskort är skickade! Nu känns det mera verkligt! Är det någon som har påbörjat vigsel & festprogram?? Börjar få lite ångerst över det! När man jobbar heltid Och har en tonåring och en ettåring hemma har man inte så mycket tid över för pyssel... Vi kan väl hjälpas åt med tips & ideér. Vår hemsida är förresten upplagd nu... www.brollop.bergden.se

• SuperSara

Vilken fin hemsida irin! Har inte börjat med varken vigsel eller festprogram än, men så fort du gjort det så kom gärna med tips =)

• N&N

Idag har sambon och jag varit lediga och barnen på dagis, för att vi skulle vara effektiva när vi åkte till Norrtälje från Sthlm och bokade och rekade massor inför bröllopet. Vi beställde blommor, tårtor och mätte lokalen, kollade in möblering och tallrikar/glas m m. Vi var ruggigt effektiva, så nu kan jag pricka av några ytterligare saker på listan.

• Dalabrud-07

N&N - skönt att hinna med så mycket på en dag!

Jag tog med mig min mamma idag och var och provade kostymer till pojkarna! Dom kommer att bli så stiliga.
    Svarta byxor och kavaj, vita skjortor och silvriga västar med en vinröd fluga(lillkillen) och en vinröd plastrong (storkillen) - blir så lika pappa så.
    Dom var så himla söta! Inte ett öga kommer att vara torrt i kyrkan när dom två kommer gående!

• Gerda

Inbjudningarna är klaaaaaaaaraaaaaaaaa!!!!

Helt fantastisk känsla *pusst*

Nu är det endast 5 kuvert kvar som väntar på adresser för att kunna printas ut. Skönt, skönt, skönt!

Ska njuta lite innan jag tar tag i nästa punkt på bröllopslistan. Inbjudningarna har hängt som mörka moln, men nu kan jag andas ut!

• Dalabrud-07

Åh, så praktiskt! I går när jag var och handlade mat hade dom extrapris på Bullens varmkorv! Det hade vi tänkt ha på vickningen. Har ingen aning om hur mycket som går åt, men jag köpte 3 burkar (40 i varje burk x 3 = 120 korvar, det kommer nog inte att räcka, men en bit på väg iallafall).

• HalmstadNilla

så himla gott... Vi funderar oxå på att ha nåt sent på kvällen, men behöver man d? Jag vet inte me er men jag brukar alltid va mätt när jag går från bröllop... Vilken tid tänkte ni ha korven isf?

• Dalabrud-07

HalmstadNilla - det är alltid gott med lite mat i magen, speciellt om dagen varit lång och man druckit lite alkohol .
    Vigseln är 14.00, vi räknar med att börja äta runt 17.00 - då blir det en "Bingotallrik" (se www.ica-sellnas.com/sellnasplanka.html). Efter det blir det kaffe med after eight, eller liknande. Lite senare blir det kaffe med tårta och mellan 11-1 på natten räknar vi med att korven kommer att gå åt.

• Dalabrud-07

Åh, shit.....
    Har ett excelark där jag för in alla summor vi lägger ut inför bröllopet, vet inte om det är sån bra idé, men nu är det så iallafall.....
    Räknade ihop lite nu, efter att ha lagt till frimärkena jag köpte idag - 6200:-. På vaddå? Blir alldelens nervös.... Ska det fortsätta rinna iväg på det här viset så kommer vi att gå i konkurs eller nåt....

• Gerda

Dalabrud - förstår hur du känner!

Idag skickade vi inbjudningarna med b-post (bor i oslo) så det blev 10kr billigare / brev. 18kr till USA och 14 till Sverige med b-post... ändå mkt pengar - köpte frimärken för nästan 500kr!

Men våra inbjudningar höll sig till mina uträkningar, så jag får vara glad för det iaf...

Svar på tråden 070707 vart är tråd 5?