• l i s a

070707 vart är tråd 5?

Hallå!

Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?

Gott nytt år på alla förresten!

• Svar på tråden 070707 vart är tråd 5?
  • HalmstadNilla

tycker det är dåligt me info om detta... Jag kan inte sånt här.. Jaja, får väl kolla lite till...

• stefans brud

Hur är det med hindersprövningen, gäller den i fyra eller tre månader?

• MissTess

Den gäller i 4 månader.

• stefans brud

Jippi! Då ska jag ladda hem dom lapparna och fylla i :)

• glad tjej

Båda papperen skickas till skatteverket och så skickar de tillbaka ett hindersprövningsintyg som skall lämnas till prästen senast dagen man gifter sig.

• N&N

Skatteverket skickar tillbaka två papper, svar på hindersprövning och vigselbevis tror jag det heter. Sedan kan man skicka in papper för byte av efternamn.

• Dalabrud-07

Idag har vi beställt maten - skönt att en till sak är gjord. Vi var även runt och tittade på lite tårtor, bestämde oss för ett ställe OM dom kan köra ut dom till oss, jag tänker inte hämta dom själv, eller skicka någon som ska göra det....
    Smet även in på en guldsmedsaffär och tittade på lite ringar

• ViSt

Men pappret för namnbyte kan man inte skicka in det samtidigt som man skickar in hindersprövningen?

• wozzgirl

Om samma lagar gäller i Swe som i Fin så kan man skicka in namnpappren i samband med vigseln (man skriver på med prästen) eller efteråt.
    Men det är ju Finland det.. Har precis tentat den delen av juridiken.

• wozzgirl

Det tar 7 dagar innan de alls gokänner jinderprövningen, och den gäller i 4 mån.. tror det är detsamma i Swe.

Vi har inbjudningarna klara nu och ska börja dela ut dem i helgen. Jag köpte allt för mkt frimärken märkte jag.. för vi delar ut de allra flesta själv och sparar en slant.
    Dock märkte jag att ett ark av frimärkena jag köpte hade färgfel. De var feltryckta.. och sådana frimärken brukar vara värda en hel del.

Svar på tråden 070707 vart är tråd 5?