• l i s a

070707 vart är tråd 5?

Hallå!

Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?

Gott nytt år på alla förresten!

• Svar på tråden 070707 vart är tråd 5?
  • Fru The

Gerda

Det var deras egna förslag att fungera som värdpar också. Då kan de fråga direkt om den som ringer vill hålla tal m.m. Annars får ju varje gäst göra två samtal. Ett för anmälan och ett för att säga till om tal eller annat.

Det kommer bara vara skönt att inte behöva ta hand om allt. De är vana vid fester och förfrågningar och vi kan koppla av och ta hand om det andra som ska vara också.

Japp, man får spara portot när man kan. Onödigt att hälsa på mormor på söndag för att skicka inbjudan på tisdag.

Ja, att inte förberede folk på konstiga samtal vore ju dumt. Jag själv hade ju undrat om jag helt plötsligt får en massa samtal och innan jag kommer på varför så tar det ju ett par samtal. Särskilt när det finns så många telefonförsäljare. Man vill ju inte vara otrevlig.

Hur mår bäbisen då? Växer och frodas antar jag. Hur gammal är den? (ge mig namnet igen, har glömt)

• Gerda

The

Ja, jätte smidigt är det så som era toastmadames gör!

Louisa är 11,5 veckor nu, stora tjejen ;) Det går bara bra - väldigt lite utrymme för bröllopsplaner istället. Mycket roligare att vara med henne!

• TheBride

Hej Nilla, vad kul att hitta en till som gifter sig i Halmstad samma dag! Var ska du fixa håret? vilken lokal? Har ni hyrt någon buss för gästerna?

theBride

• Fru The

Gerda

Ja, det blir väl så. Roligt att du trivs som mamma. Bröllopet blir säkert bra ändå även om du får mindre tid till det. Det viktigaste är väl ändå att ni säger ja till varandra!

Ha det gott!

• HalmstadNilla

TheBride, nej vi har inte fixat nåt än känns det som. Ska kolla frisör i veckan. Du då? Har du bokat? Vi ska inte ha buss för gästerna. Alla får ta sig dit o tillbaka bäst de vill. De flesta samåker nog... Vi ska nog inte ha nån bar heller så vi räknar me att de flesta kan köra själva. Vet du nåt ställe där man kan hyra bil o liknande för oss? Jag hittar inte nåt på nätet... Om du vill mejla istället kan du skicka till gtoorell@hotmail.com

• glad tjej

Jag och min blivande bjöd vårt toastpar på middag i helgen och diskuterade hur vi ville ha det. Det känns jättebra då de är mycket seriösa. Det bästa var väl att de tog lite telefonnummer bl.a. till min far. Han är ju livrädd för att hålla tal. Toastparet tycker att det är väl klart att han ska hålla tal. Det behöver ju inte vara långt. Jag tror att de kommer att prata vett med honom, hi, hi

Jag har även bokat tid hos frissan. Det bästa av allt är att hon kommer hem till mig på bröllopsdagen och fixar mitt hår. Det underlättar jättemycket.

Det som är kvar att boka är någon som sjunger i kyrkan. Jag måste även ordna med noter till in- och utgångsmusik.

Hur går det för er tjejer?

• irin

Imorgon ska vi skicka ut inbjudningarna...Hoppas posten sköter sig så alla får dem på Alla Hjärtans Dag!!
    Idag är det 145 dagar kvar....

• lindafreddie

Hej!!
    Jag har helt glömt bort den här tråden... Vi gifter oss oxå 070707!! Vi har börjat fnula på inbjudningarna... men vi ska inte skicka den förrän vecka 16-17!! Är det försent eller??
    Annars är kyrka bokad, frisör bokad klänningen är utsedd men ska fixas lite på, brudgummens kläder är bestämmda - dock inte bokade middag/festlokal är bokad - maten provas i april/maj, tårtan funderas över, ringarna kikar vi på, bestman & tärna är utsedda, toastmadame är utsedd, budgeten är fastställd, övernattningshotell utsett men inte bokat, transportfordon återstår. Vad har jag glömt av de stora posterna??? Jaja jag hoppas det inte är alltför mycket.

Vi hörs!! Svimma lugnt! ;)

• Dalabrud-07

lindafreddie - jag tycker det låter som om du har läget under kontroll.

Vi har hittills:
    *bokat kyrka och präst
    *bokat solist till vigseln
    *bokat min klänning
    *bokat sambons kläder
    *bokat frissa
    *floristen är tillfrågad, ska dit i mars
    *häst & vagn mellan kyrka och festlokal är bokad
    *festlokal är bokad
    *band till festen är bokat
    *maten är bestämd, dock inte bokad än
    *toastmadame & toastmaster är tillfrågade och de har tackat ja
    *gästlistan är spikad
    *alla trycksaker är beställda. Inbjudningskorten skickas ut nu i v.8
    *toakorgarna som ska stå på dassen är inhandlade, så även innehållet där i

Tror att det var allt, har säkert glömt något.
    Har faktiskt gjort en månad för månadsplanering hemma, så inget glöms bort. Sambon tycker jag är ett riktigt kontrollfreak

• N&N

Hos oss ser det ut så här:

*bokat vigselförrättare, gifter oss på stranden vid feststället
    *bokat solist till vigseln + farbror ska spela fiol
    *bokat serveringspersonal
    *bokat fotograf
    *köpt ringarna
    *köpt underkläder
    *köpt klänning, smycken, tiara
    *köpt näbbklänningar och tiaror
    *köpt tärnklänning
    *bestämt brudgums och bestmans kläder och ska boka i nästa vecka
    *bokat frisör och smink
    *bokat festlokal och catering
    *bokat två DJ:s
    *toastmadame & toastmaster är tillfrågade och de har tackat ja
    *gästlistan är spikad
    *inbjudningskorten är färdiga, skickar ut i slutet av februari.
    *dekorationer i festlokalen är bestämda, ska beställa blommor
    *floristen är utvald, ska beställa
    *hemsidan är klar

Det som ska göras här näst är:
    *besöka festlokalen och mäta bord och kolla möbler + porslin
    *beställa tårtor
    *göra rumsfördelning
    *åka till Tyskland och köpa dricka
    *köpa skor till mig och boka sambons + bestmans kläder

Svar på tråden 070707 vart är tråd 5?