• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Vickan, härmed är du min sko/klädguru. :D
    Tur att jag köper en plagg varje säsong. Eller så är det DET som är problemet.

Börjar komma över det nu. *tar djupa andetag* Hoppas det går bra med sminkköpet imorrn. Annars blir jag... suck!
    Såå... Vickan har du tips på smink till mig som har bruna ögon och brunt hår med ljus(gul) hudfärg.

• viktualia

Fniss fniss!

Alltså! Jag vet var man ska SHOPPA... men skönhetsråd?!? Är du galen.. ha ha ha...

Men eftersom jag är en sån åsiktsmaskin:

Gröna toner i ögonskugga är snyggt mot dina färgkombinationer, lite lila kan också funka! Skimrande lila som matchar dojjorna kanske?!?! För de var väl vinröda nu till slut??

Sen lurar man till och mig sig själv om man drar på lite rouge/brunkrämsvariant - oj vad pigg man ser ut plötsligt!!!

Min favvoaffär för kläder i Gbg är förresten Sasch som ligger i Kompassen på Fredsgatan. Hittar ALLTID snygga klänningar till fest där! (bonusinfo...jag vet att du redan shoppat klänning....)

• MuffinsTönt

Sash! Vilka minnen. Det var såå länge sen som jag gick in dit. Jag gick inte till Sash. Min klännig hittade jag i NY, bland dem första affärerna jag tittade in. Jag har tänkt ha mörk lila eller glittrig lila. Åh.. va glad jag blir nu när jag tänker på det. :D:D:D
    Tsck vickan! Det har en viss uppmuntrande effekt att snacka med dig.:D

• viktualia

ååå skoj med fler "lila" människor! ALLA mina festkläder är lila/vinröda/röda... jag har fastnat i det facket...

Och klänningarna från Sasch är lila/vinröda. Min absoluta favorit därifrån är en mörkt, mörkt vinröd klänning i sammetsliknande material som är SÅÅÅÅÅÅÅÅ snygg till och med på mig som är lite kort och tjock! Jag älskar den klänningen!!!

Ett hörn av Gbg som jag inte varit i på evigheter är dock Haga... gillar Grönbergs interiör men får ALDRIG med varken maken eller kompisarna dit... hårt liv!!! Så Muffins - gå lite i Haga åt mig!!!

• Telemarkgrrl

Hallå i stugorna!

Nu har vi handlat all nyårsmat, köpte så mycket oxfilé att vi kunde tjuvsmaka och äta oxfilé till middag idag. Mums!

Festkläder kör jag alltid bara svarta. Tråkigt? Ja, kanske lite men det funkar ju alltid.

Maken kollar just nu på Crocodile Dundee på tv:n. Det där 80-talsmodet med axelvaddar och uppkavlade kavajärmar måste ju vara det fulaste genom alla tider. Eller tycker jag det bara för att jag själv var med och hade sånt där då?

• viktualia

80 tals mode är jobbigt.... jag var bara 13 när året var 1990 så jag var så LITEN under 80-talet och därför känns allt 80-tals jox så FÅNIGT!!!!!

själv sitter jag vid datorn och underhåller mig med en folköl.... hm.... lagom spännande... man blir inte ens miniyr... bara kissnöjd... *suck*

Telestubben - jag läser roat tråden vi pratade om... vilka galningar det finns på BT.. hi hi

• Telemarkgrrl

Vickan, menar du den som jag sa att jag tjuvläser ibland?

• viktualia

just det! nu har jag också tjuvläst...

apropå shopping så är en av mina böjelser på shoppingfronten handväskor.. men jag är HEMSKT kräsen.. hi hi hi

• Telemarkgrrl

Haha, ja det finns lite galningar på BT. Inte bara i den här tråden.

Shopping ja, jag är värdelös på handväskor och skor. Hittar aldrig nåt som jag känner mig bekväm med. Fleeceträjor, lammullströjor och böcker är jag dock bra på.

• viktualia

fast dina pjuck som du hade i onsdags var väl stiliga?!?! även om både du och jag hade ont i fötterna!!!.... fniss....

handväskor är svårt... jag har säkert 10 men använder kanske två...de är ju snyggast.. ha ha ha ha ha... så jag shoppar glatt vidare..

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3