• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Sister of the Night

Jasså den!! Jamen den minns jag ju :)

Åh, hehehe, hade du glömt.....
    "Men hennes killsnack, killsnack kommer jag aldrig att gå pååååååååå.......!"

Men det finns faktiskt godbitar att plocka upp från 80-talet, även för den mesr motsträviga. Eller vad sägs om Softcells "Tainted Love"?

Eller (tänk på att detta är ett bröllopsforum Sis lilla) den storslagna "The power of love"- sorry, glömt artisten, men videon visar Josef och Maria när de är på väg mot stallet.

Den är fin. :)

• viktualia

näääää givetvis hade jag inte glömt den på riktig... bara nästan.... *gode värld*

fast jag kan ju samtidigt stoltsera med att jag kan div Europelåtar utan till... som tex Carrie - en av mina favvisar på den tiden!

• Sister of the Night

Carrie *smila blink blink*
    Nostalgi!!

de hade nåt i stil med "Rock the night" också tror jag som var rätt OK.

och FATTA vad man tyckte Joey Tempest (Joakim Larsson, innan berömdheten slog till) var söt :)

Hm, I told you - det var en väldigt oskyldig tid *hihi ;)*

• viktualia

ujujujuj

Innan jag börjar fördjupa mig för mycket i 80-talsmusik (har en särskild talang för svenska Melodifestivalen 1986s hela startfält) så är det nog dags att sova. Annars riskerar jag att drömma mardrömmar om "Fem i tolv då ringer jaaaag" eller kanske "Du förför mig om duuhuuu rör mig... du förför mig natt efter natt" - den senare med Jan Guillou i videon... KRÄKS!!!....

Så nu går jag och knyter mig - sov gott alla 80-talsnostagiker...

• Telemarkgrrl

Åhh Tainted Love är ju bara för bra. Och sen New Orders Blue Monday!

• Sister of the Night

*fniss*

natti natti Vickan.

Som den tvättäkta nostalgiker du har visat dig vara så vill jag ändå fråga dig om du minns Frankrikes bidrag ca -84 eller -85; Soldiers of Love.

Damen som sjöng flög fram på scenen med en dramatisk svart kreation och lilla Sister var fängslad och trollbunden under minst en vecka framåt. ler lite*

Vore kul att hör (och Se) DEN igen!

Godnatt! *vinkar*

• Sister of the Night

Tellis

New Order har jag för mig att jag tycker om. Men jag törs inte svära på det! :)

Blue Monday - hm, hm. Synd att du inte kan nynna genom nätet

Vad sägs om Yazoo, "Don't go", då? *ivrigt leende på denna sidan nätet*

• Telemarkgrrl

Sister, är det Belgiens bidrag -87 du tänker på? Kolla här:

På Youtube finns ALLT.

• Telemarkgrrl

Nja, jag hade lite svårt för den där donnan i Yazoo, hon såg lite läskig ut.

• Telemarkgrrl

Blue Monday hittar du förresten här, Sis:

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3