• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Puuhh! Efter en massa timmar av tvätt så går man in här. Snack om gamla tider! Är ni såå gamla? Visste jag icke.

Har varit på Kicks och shoppat loss. köpte en lila färgad trio, foundation och rouge. Allt från Loreal. och en lös puder oxå. Shit va dyrt det blev men nödvändig.

Kom på nu att jag behöver en mask oxå.
    Tjejer som kan allt om allting! Har ni tips på hur man gör en ansiktsmask. Vill bara ta bort smuts o fräscha upp det lite. :D

PoK

• Sister of the Night

Muffin

Shoppat? Kul!! :)

Om du menar att göra själv så sägs ju havregrynn blandat med vatten funka finfint som peelingcreme.

Personligen brukar jag nappa på de små engångspåsar med ansiktsmask som finns för en tjuga på kläkedjor och sminkbutiker.

Tycker de funkar bra, och så finns det
    massor av olika alternativ att välja på beroende på vad man behöver för stunden (och är den ingen höjdare så har man inte en hel tub som står och skräpar i skåpen)!

• viktualia

tjoho!!

HATA ösregn! BLÄÄÄÄÄ

Har cyklat totalt 4 km i ösregn... och det var begränsat skoj.

Skojigare var att umgås med min söta, halvsnurriga mormor! Cool tant på 90,5 år!

Nu lagar jag mat till nyårsafton efter instruktion från bästisen. Recepten finns länkade nedanför artikeln www2.unt.se/avd2/1,3908,MC=12-AV_ID=565296,00.html
    Jag gör potatistillbehöret!

• viktualia

80-talsnostagi.. mer Trance Dance till folket jag säger bara "Fly like a bird" - i falsett!!!!

Maken är på ingång förhoppningsvis snart... dags för äktenskapligt hångel!

Simma lugnt!

• MuffinsTönt

Hångel? Nice! :D Go Vickan!

Vill oxå ha. *surar*

Hoppas det lite hångel imorrn på festen. Är så himla pryd av mig inför folk. Men jag är en sån som är svag för alkohol. :D Det löser sig nog.

• MuffinsTönt

Ni fattar väl att jag vill ha lite hångel med MIN grabb. Inte med Vickan o hennes make. :D

• Telemarkgrrl

Fniss, jo vi fattade det Muffins. Fast Vickan är en hemskt söt liten kalaspingla så det hade kanske kunnat tolkas annorlunda.

Jag har nu marinerat min oxfile en gång, stekt den en gång och nu ligger den och marinerar så fint för andra gången. Luktar helt sjukt gott med en massa persilja, vitlök, vitvinsvinäger och olivolja. Tyvärr så insåg jag försent att den ena gästen som kommer är gravid och inte får äta rött kött. Suck, jag som tänkt på opastöriserade ostar, fisk och annat när jag planerade menyn, hade inte en tanke på rött kött. Så jag fick steka på ett par oxfileskivor extra för hennes skull. Synd, för oxfile ska ätas rosa i min mening.

• MuffinsTönt

Tele!
    åh.. oxfile är så himla gott! Tur för dig att jag är upptagen imorrn annars får du en objuden gäst. :D

Nu har jag provat mitt smink. Så fint! Är speciellt nöjd med foundation. Ögonskuggan är lite svag men det syns iaf. Håret är jag minst nöjd med. Har provlockat det. Ser äldre ut på ngt sätt... Får fundera ut ny frissa. Platta kanske?

• viktualia

Lite hångel senare.... nu tittar maken på Kvarteret Skatan... jag AVSKYR den sortens humor!!! så det så!

Telestubben - spana in vår meny.... och bli lagom avis/inspirerad....

• Telemarkgrrl

Muffins, vi har så mycket oxfile så det är bara att du dyker upp.

Vickan, jag kollade in din länk förut, chevrepotatisen låter ju underbar! Fast jag är inte så mycket för lamm så den får ni behålla själva.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3