• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MrsO

Oms, resan var fantastisk!!! Men det är ett tufft jobb att semestra: man ska äta, dricka pina colada, sova, sola, bada, dricka cuba libre, sola, bada mera, dricka mera...

Vi känner oss jättenöjda med hela resan: resmålet, hotellet, utflykterna, vädret!

• MuffinsTönt

Tjena!

Välkommen tillbaks Mrs O!!!! :p

Japp! Här plugas det för fullt. :D En vecka kvar! :D

Ni verkar ha det fullt upp också. Jag som väntade mig en massa sidor att läsa. :?

• viktualia

blärk....

Vickan här... eller möjligen en spillra av mig...

Föredraget gick hyfsat men nu är det inte skoj... har febervärk i hela kroppen och kan meddela att fem timmars tågresa inte är nån njutning i sådana lägen... ska bädda ner mig och hoppas på snabb ljusning!

Välkommen hem MrsO!

Kram på alla!

• MrsO

Godmorgon alla!

Jag lyckades inte ta mig igenom alla mail och fax igår... så det är väl bara att ta sig an berget idag igen...

Hoppas Vickan har sovit bort febern och känner sig piggare idag! Lycka till med pluggandet Muffins! Hoppas ni andra oxå har det bra!

• viktualia

Vickan tittar in nu när BT funkar igen! Trevligt!

Min feber är kvar och jag jobbar hemifrån idag och kanske även imorgon. Fördelen med mitt jobb är att man oftast slipper sjukskriva sig - så jag har noll sjukdagar på 3,5 år. Antingen jobbar jag hemma eller så jobbar jag igen förlorad tid senare. Uppgifterna görs ju inte av nån annan, så varför sjukskriva sig?!?!

• MuffinsTönt

Hej hej!!!

Hoppas du blir bättre snart Vickan!
    Va bra att du kan jobba hemma iaf. Slipper smitta ner andra.

Vi höres på kvällen! :p

• Zozo

ARGH.. har slagits med luxemburgiska och franska A-kassan och kontentan av det hela tycks vara att jag inte far A-kassa i tre manader som jag trodde.. Anledningen.. ja det beror pa vem man lyssnar pa.. fran luxemburgiska sidan skulle det vara för att jag skrivit in mig pa luxemburgiska sidan 7 dagar försent (Jag var ju inskriven i frankrike och hade inte fattat att jag skulle skriva in mig här med. Det var inte heeelt tydligt, men väl mitt eget fel)

Pa franska sidan säger de däremot att jag är helt struken för att jag inte varit inskriven där 4 veckor innan jag förde över min profil. öoh? Vadda fyra veckor ? HUR logiskt är det? Man har rätt till A-kassa i 3 manader om man säger upp sig för att följa sin make/mke som förflyttats till annat EU-land. VARFOR skulle man da stanna 4 veckor som arbetssökande i Frankrike, när man uppenbarligen ska söka jobb i det NYA landet???? Dessutom star det inte nagonstans och ingen har sagt nagot förrän jag ringde dem idag. Jag har inte ens fatt ngt brev som säger att jag är struken!! Jisses...

• viktualia

en av mina kompisar utnämnde mig till "Swedetrotter" istället för globetrotter.. hon tyckte på nåt sätt att jag reser lite mycket inom Sverige.. hm... vaddå?? Jag?!? fniss fniss

För att vara på den säkra sidan har jag bokat biljetter idag också... ska hälsa på en kompis om några veckor!

• MrsO

Det där lät jobbigt Zozo... Jag har tyckt att det varit jobbigt nog att slåss med svenska a-kassan och arbetsförmedlingen... det där lät några resor värre. Hoppas det löser sig för er iaf.

Det hade verkligen varit en förmån att kunna jobba hemma!!! *AVIS*

Har iaf fått lite gjort idag, men det känns fortfarande som jag ligger hästlängder efter...

Vart har alla tagit vägen förresten??? Här ekar det ju tomt...

• viktualia

MrsO - jag jobbar bara hemma när jag "måste".. min självdiciplin är usel på jobbet, men hemma blir den ännu värre. Tycker dock att det funkar, bara jag gör det sällan. Och idag får jag ju mer gjort än ingenting - vilket ju vore fallet om jag sjukskrev mig!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3