• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Jaha... Då får jag väl gå tillbaka typ 10 sidor för att skriva ner era tips. Jobbigt.

Kan inte nån komma med en bok-enkät?

• Zozo

Omsan, jag var ocksa MYCKET tveksam till Freja etc men jag tyckte de var himla bra faktiskt. Sak samma med berättelsen om Arn som jag läste förra aret först eftersom jag var sa säker pa att jag inte skulle gilla dem. Tyckte de var jättebra faktiskt.

• Makens Pela

Sagan om ringen böckerna var perfekta att lyssan på som talböcker när man satt på tåget. Det spelade liksom ingen roll att dom dravlade runt om hober i 100 sidor...då sov man. Vad det däremot delar som var mer spännande satt man glatt rakt upp och ner och bara sög in böckerna i huvudet.
    Att den sen är lång vara bra det också, man slapp ångesten över att en bok ska ta slut. (Idetta fall spalde det väl heller ingen roll eftersom jag ahde läst Böckerna tidiagre samt sett filmerna så... )

• Zozo

Ah! Hade glömt Gabaldon! Finns det fler?? Jag läste en som mamma prackade pa mig och den var bra, om jag minns rätt iaf.

• Makens Pela

Å Arn-böckerna. Är så rädd att filmen som kommer inte alls kommer påminna om "filmen i mitt huvud". Arn-böckerna gillade jag jättemycket!

• Snart så....

zozo, det finns 6st, den sista släpptes för några månader sen :)

• Zozo

Aj Dan Browns Da Vinci läste jag innan hela hysterin drog igan och tyckte den var skitbra. Har sedan lâst tva andar av honom som var sadär bara. Bra men inte i den klassen.

Ha ha, min föräldrar beklagade sig fôr att jag aldrig tittade pa utsikten etc när de drog iväg oss nagonstans och att jag typ läste mig igenom Spanien! Hehe

• Snart så....

Fast en av favvoserierna är ändå grottbjörnens folk. Så som allt beskrivs, allt från att göra upp eld, till jakter är helt underbart.

• Zozo

maste erkänna att jag inte tog mig igenom Sagan om ringen förrän sent; Tyckte inte den gav nagot alls och sa seeeg - Victor Hugo-varning liksom. Fast sedan var den ok, men för en gangs skull tyckte jag bättre om filmen.
    En annan favvisförfattare jag nästan glömt bort var Colleen McCullough (som bla skrev tim och Törnfaglarna)
    Nan som vet om fortsättningen pa grottbjornens folk kommit ut??

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3